آلمان سفیر خود را از روسیه فراخواند


آلمان سفیر خود را از روسیه فراخواند

آلمان در بحبوحه تنش و اتهام‌زنی به روسیه، سفیر خود در مسکو را به مدت یک هفته فراخواند.

آلمان سفیر خود را از روسیه فراخواند

به گزارش راهبرد معاصر؛ آلمان هفته گذشته عوامل وابسته به ارتش روسیه را به حمله سایبری به مقام‌های حزب حاکم سوسیال دموکرات و سایر اهداف و مراکز حساس دولتی و صنعتی متهم کرد.

وزارت خارجه آلمان دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت برلین تحولات اخیر را «جدی» می‌گیرد و آنالنا بائربوک وزیر خارجه تصمیم گرفته است که «الکساندر لامبسدورف» سفیر برلین در مسکو را برای انجام مشاوره‌های بیشتر فرابخواند.

کاترین دشاور سخنگوی وزارت خارجه آلمان اظهار کرد که برلین حمله سایبری روسیه را «اقدامی علیه لیبرال دموکراسی و نهاد‌های حامی آن» می‌داند.

این در حالی است که روسیه دوشنبه در واکنش به این اتهامات سفیر آلمان در مسکو را احضار کرد.

این اتهام‌ها در زمانی مطرح می‌شود که در آستانه انتخابات پارلمان اروپا، مقام‌های این پارلمان بار‌ها مدعی فعالیت هکر‌ها و جاسوسان مرتبط با دولت روسیه شده اند.

همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آنچه که «فعالیت‌های مضر» در قلمرو کشور‌های ناتو خواند، ابراز نگرانی کرد.

ناتو در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: این فعالیت‌ها شامل کارشکنی، اقدامات خشونت‌آمیز، مداخله سایبری و الکترونیک، کارزار‌های انتشار اطلاعات غلط و سایر اقدامات ترکیبی است. متحدان ناتو درباره اقدامات ترکیبی روسیه که امنیت این پیمان را تهدید می‌کند، عمیقا ابراز نگرانی می‌کنند.

ناتو افزود: ما رفتار روسیه را محکوم می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که همچون ناتو به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند. اقدامات روسیه نمی‌تواند مانع از ادامه حمایت ناتو از اوکراین شود. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!