واردات اتوبوس کارکرده بین شهری با عمر کمتر از 5 سال آزاد شد


واردات اتوبوس کارکرده بین شهری با عمر کمتر از 5 سال آزاد شد

در یک اقدام جدید برای گسترش حمل و نقل عمومی مسافران در کشور، دولت مقرر کرد واردات اتوبوس‌های کارکرده بین شهری با عمر کمتر از 5 سال را آزاد کند. این تصمیم پس از بررسی‌های لازم و با هدف توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار و ارائه...

در یک اقدام جدید برای گسترش حمل و نقل عمومی مسافران در کشور، دولت مقرر کرد واردات اتوبوس‌های کارکرده بین شهری با عمر کمتر از 5 سال را آزاد کند. این تصمیم پس از بررسی‌های لازم و با هدف توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار و ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع) اتخاذ شده است.

طبق ابلاغیه محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، تصویب‌نامه مورخ 16 اردیبهشت هیأت وزیران در این خصوص به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، کشور، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ابلاغ شده است. براساس این مصوبه، ثبت سفارش واردات اتوبوس‌های بین شهری تا سقف 2 هزار دستگاه با عمر کمتر از 5 سال، مشروط بر تأیید وزارت راه و شهرسازی و همچنین تأمین خدمات پس از فروش و قطعات یدکی با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجاز خواهد بود.

علاوه بر این، برای تشویق واردکنندگان و تسهیل در امر واردات اتوبوس‌های مورد نیاز برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع)، سود بازرگانی واردات این اتوبوس‌ها با تأیید وزارت کشور، مشمول تخفیف 50 درصدی خواهد شد. این اقدام دولت گامی مهم در راستای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و ارتقای کیفیت خدمات به زائران اربعین محسوب می‌شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فروش و پیش فروش تارا دستی و اتوماتیک