بقعه باباولی سیاهکل


بقعه باباولی سیاهکل

بقعه بابا ولی سیاهکل ، از جاذبه های مذهبی و مکانی زیارتی معروفی در شهرستان سیاهکل روستای بابا ولی می باشد. قدمت بنای این بقعه مربوط به دوران قاجار است و یک مرکز معنوی و مذهبی منطقه به شمار می رود. بسیاری از زائران...

بقعه بابا ولی سیاهکل ، از جاذبه های مذهبی و مکانی زیارتی معروفی در شهرستان سیاهکل روستای بابا ولی می باشد. قدمت بنای این بقعه مربوط به دوران قاجار است و یک مرکز معنوی و مذهبی منطقه به شمار می رود. بسیاری از زائران و مسلمانان این بقعه را به عنوان محلی مقدس و متبرک می‌شناسند و به آن سر می‌زنند. بقعه بابا ولی سیاهکل در منطقه‌ای بکر و طبیعی قرار دارد.

بقعه باباولی سیاهکل

تاریخچه بقعه بابا ولی سیاهکل

بسیاری از مردم برای زیارت و خواستار شفاعت و عرض احترام به بابا ولی به این بقعه سفر می‌کنند. در کنار ارزشهای مذهبی، بقعه بابا ولی سیاهکل همچنین ارزش‌های تاریخی و فرهنگی دارد. وجود این بقعه نشان دهنده اهمیت و نقش این منطقه در گذشته است و بازدید از آن به گردشگران امکان می‌دهد تا در کنار تجربه معنوی، با فرهنگ و تاریخ محل آشنا شوند. بقعه بابا ولی سیاهکل با اهمیت مذهبی و تاریخی خود، یک مقصد زیارتی و معنوی مهم در شهرستان سیاهکل است. زائران می‌توانند در این بقعه ارادت خود را نسبت به بابا ولی به نمایش بگذارند و در کنار آرامش و آرامش‌بخشی، فرهنگ و تاریخ منطقه را بشناسند.

معماری بقعه باباولی سیاهکل

معماری بقعه شامل یک آرامگاه و یک مسجد است و دیوارهای آن با سنگ‌های محلی ساخته شده است. در داخل بقعه، مقبره بابا ولی و اماکنی برای نماز و عبادت وجود دارد. طراحی و دکوراسیون داخلی این بقعه همچنین با صنایع دستی محلی و نقاشی‌های زیبا تزیین شده است.

بقعه باباولی سیاهکل



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!