افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی


افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی

مجید جودی اعلام کرد: از ابتدای آغاز ‌کار دولت سیزدهم، ساخت ۴۹۵ هزار واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن با مشارکت مردم آغاز شده است که تاکنون ۲۵۰ هزار واحد از آن‌ها به اتمام رسیده و در حال استفاده است.

به گزارش بورس‌نیوز، معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: از ابتدای آغاز کار دولت سیزدهم، ساخت ۴۹۵ هزار واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن با مشارکت مردم آغاز شده است که تاکنون ۲۵۰ هزار واحد از آن‌ها به اتمام رسیده و در حال استفاده است.


مجید جودی مطرح نمود: افزایش مبالغ وام و تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان در ابتدای دولت به ۲۰۰ میلیون و سپس ۳۵۰ میلیون تومان رسید. همچنین افزایش تعداد وام‌گیرندگان به ۳۵۰ هزار نفر از دیگر اقدامات محقق شده در این دولت بود.


وی افزود: تاکنون ۲۶۵ هزار نفر برای دریافت وام ۳۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۱۳۰ هزار مورد منجر به عقد قرارداد شده است و امیدواریم تا پایان خرداد ماه به ۳۵۰ هزار فقره وام دست یابیم.


جودی ضمن تقدیر از همراهی سودمند بانک‌ها در این خصوص، اظهار داشت: از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته و ابلاغ مبلغ جدید ۳۵۰ میلیون تومان تا به امروز، با وجود مواجهه با تعطیلات عید نوروز و عدم‌پرداخت تسهیلات در نیمه دوم اسفندماه، ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات (به ارزش هشت هزار میلیارد تومان) با همراهی بانک‌ها پرداخت شده است که رقم بسیار خوبی است.


معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال جاری نیز پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به ۳۵۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط، برنامه‌ریزی شده که برنامه اجرایی آن از تابستان آغاز خواهد شد.


وی مطرح کرد: با توجه به کارمزد پنج درصدی این تسهیلات که طی مدت زمان ۲۰ ساله به سیستم بانکی بازپرداخت خواهد شد، این وام برای ساخت مسکن‌های روستایی از ارزش بالایی برخوردار است و در حقیقت، دولت یارانه این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد.


جودی بیان نمود: امروز ساخت مسکن روستایی در کشور به طور متوسط، متر مربعی هفت میلیون تومان هزینه دارد و با در نظر گرفتن متوسط متراژ ۶۰ متر مربعی ساخت آن‌ها، می‌توان هزینه ۴۲۰ میلیون تومانی ساخت را متصور بود؛ بر این اساس تسهیلات مذکور، پوشش دهنده ۷۰ درصد هزینه‌های ساخت است و افراد با آورده ۷۰ میلیون تومانی می‌توانند صاحب مسکن شوند.


وی تآکید کرد: حتی افراد کم‌درآمدی که مبلغ ۷۰ میلیون تومان را در اختیار نداشته باشند، می‌توانند از طریق نهاد‌های حمایتی همچون بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، این مبلغ را به صورت بلاعوض دریافت نمایند.


ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی با کمک نهاد‌های حمایتی


معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن، تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحدی مسکن را با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شرف قرارداد دارد؛ همچنین تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحدی با کمیته امداد، ۱۰ هزار واحدی با سازمان بهزیستی و ۲۰ هزار واحدی با بنیاد مستضعفان (در مجموع ساخت ۷۰ هزار واحد) امضا شده است.

وی اظهار داشت: چنانچه برخی افراد از تمکن مالی لازم برای تامین آورده نقدی ساخت مسکن روستایی برخوردار نباشند، می‌توانند طبق تفاهم‌نامه‌های مذکور، این مبالغ را در اختیار بگیرند و همچنین برای برخی افراد که تحت پوشش هیچ‌یک از نهاد‌ها و سازمان‌های یاد شده نباشند نیز تمهیداتی اندیشیده شده تا از این مبالغ بهرمند شوند.



افزایش ۵۴ درصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی


جودی مطرح کرد: تسهیلات یاد شده ضمن ساخت مسکن روستایی، می‌تواند مشمول نوسازی واحد‌های فرسوده در این مناطق نیز شود.

وی یادآور شد: مقاوم سازی مسکن روستایی با رشد چهار درصدی، از ۵۰ درصد در ابتدای دولت، اکنون به ۵۴ درصد افزایش یافته است و در تلاشیم این آمار را تا پایان دولت سیزدهم به ۶۵ درصد افزایش دهیم.


این مقام مسئول بیان داشت: یکی از سیاست‌های دولت این است که ساکنین شهر‌ها که واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن بوده و مایل به زندگی در روستا‌ها (به‌ویژه در اطراف شهر‌های بزرگ) هستند، با پرداخت وام۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد، امکان این مهم را فراهم می‌کند.

وی افزود: این افراد می‌توانند به جای وام مذکور از وام ۵۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۲۰ درصدی نهضت ملی مسکن نیز استفاده نمایند.



تملک ۶۵۰ هزار قطعه زمین در روستا‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن


جودی ضمن خبررسانی از تملک ۶۵۰ هزار قطعه زمین در روستا‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: این رقم تا تابستان امسال به یک میلیون قطعه خواهد رسید و به این ترتیب افرادی که واجد شرایط نهضت ملی مسکن بوده و فرم «ج» شان سبز است، می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مهم در همه مناطق کشور فراهم شده و برای استان تهران و سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان به دلیل محدودیت اراضی و همچنین ارزش بالای آن‌ها، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در دست اقدام است.

اشتراک گذاری :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افت 62 هزار واحدی شاخص کل بورس