چمران: خرید اتوبوس محرمانه نیست اما انتقال پول آن مسائلی دارد / قرارداد با چین محرمانه است اما نه برای اعضا


چمران: خرید اتوبوس محرمانه نیست اما انتقال پول آن مسائلی دارد / قرارداد با چین محرمانه است اما نه برای اعضا

فارس: رئیس شورای شهر تهران در خصوص قرارداد با چین گفت: خرید اتوبوس محرمانه نیست، اما انتقال پول آن مسائلی دارد و به ویژه پولی که برای این بخش در نظر گرفته شده است. در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص بازدید عضو شورا از منطقه ۱۷ و حواشی پیش...

چمران: خرید اتوبوس محرمانه نیست اما انتقال پول آن مسائلی دارد / قرارداد با چین محرمانه است اما نه برای اعضا

فارس: رئیس شورای شهر تهران در خصوص قرارداد با چین گفت: خرید اتوبوس محرمانه نیست، اما انتقال پول آن مسائلی دارد و به ویژه پولی که برای این بخش در نظر گرفته شده است.

در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص بازدید عضو شورا از منطقه ۱۷ و حواشی پیش آمده موضوعاتی مطرح شد. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت:نمایندگان از هرگونه اختلاف و دوگانگی پرهیز کنند.

چمران به بازدید از مناطق و مجموعه‌های شهرداری توسط اعضا اشاره کرد و گفت: گاهی در ساعات شب نیز بازدید انجام می‌شود. نظارت، نظارت عام است و رفتن به شهرداری‌های مناطق و دیدار‌های مردمی یکی از این اقدامات است و این وظیفه شورا محسوب می‌شود و باید اعضا این کار را انجام دهند و اگر چنین اتفاقی نیفتد کار خود را درست انجام نداده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسات مردم نیز گرفتاری‌های خود را مطرح می‌کنند، گفت: می‌دانیم اعضای شورا کار اجرایی نمی‌کنند و با شهرداران مشورت می‌کنیم که اگر موارد قانونی است راهکار‌ها اندیشیده و مشکل مردم حل شود.

وی در ادامه گفت: شهرداری منطقه و مساجد از جمله فضا‌هایی هستند که نمایندگان می‌توانند با مردم دیدار کنند. در برخی موارد شهرداران تماس گرفتند که خبر نداشتند و یا فرصت نمی‌کنند حضور یابند و ما گفتیم کاری به شهرداران نداشته باشیم و به امور مردم رسیدگی شود.

چمران ادامه داد: گاهی هم خود شهردار نمی‌آمدند و معاونین را می‌فرستادند. در هر صورت وقتی دیدار می‌کنیم شهردار یا حداقل معاون شهرسازی حتما باید حضور داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی شربیانی به بنده گفتند شهردار حضور ندارد و من گفتم اگر شهردار هم نبود شما در فضایی کار خود را انجام دهید و مردم را ببینید؛ می‌گویند معاونین شهردار نیز حضور نداشته‌اند.

وی در ادامه گفت: بنده دیشب با شهردار تماس گرفتم و گفت از پیش مرخصی گرفته و معاون شهرسازی نیز از چند روز پیش بیمار است. معاونین دیگر نیز حضور داشته اند و خود ایشان نخواسته در دفتر شهردار ملاقات کند و خواسته در فضای دیگری حضور داشته باشد.

به گفته چمران، شهردار حضور نداشته، اما شهرداری که بوده است. می‌توانستند شرایط را فراهم کنند تا عضو شورا حضور یابد. عضو شورا کار خود را به خوبی انجام داده و مردم را ملاقات کرده است. بنده نگرانم و سخت هم نگرانم که این روش دوگانگی خوب نیست. روش دو دستگی خوب نیست. ما همه عضو شوراییم و یک خانواده هستیم. مردم هیچ گاه بین بنده و دیگر اعضا فرقی نمی‌بینند. اینگونه نیست که نیمی از این فضا شورا باشد و نیمی دیگر خیر.

وی ادامه داد: باید همه کار کنیم و برای شهردار و شهرداران مناطق و مدیران نیز تفاوتی ندارد که عضوی مخالف است یا موافق.

به اعتقاد چمران، جبهه ما مشترک و مقابل آمریکا و اسرائیل است و ادعا می‌کنیم پیرو خط انقلاب و رهبری هستیم، باید به این فکر کنیم که آیا از این اتفاقات مقام معظم رهبری خوشحال خواهند شد یا ناراحت. به این فکر کنیم که مردم از این مسائل ناراحت می‌شوند یا خوشحال.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، دوگانگی از زهر کشنده‌تر است و برای آینده شورا و آینده کشور خوب نیست. ما اینجا می‌خواهیم مشکلات مردم را برطرف کنیم. شهردار موظف است کار مردم را حل کند، اما بحثی نیز وجود دارد که زمان هم مهم است.

وی در ادامه گفت: اگر هر روز یک عضو حضور پیدا کند شهردار چه زمانی به کار خود برسد. یک عضو دوشنبه، یک عضو چهارشنبه، یک عضو صبح و یک عضو شب به منطقه می‌رود. در گذشته برنامه‌ای وجود داشت و اعضا در یک روز مشخص در کنار هم در مناطق حضور پیدا می‌کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت که از حضور عضو شورا ممانعت نشده، اما بی حرمتی صورت گرفته است و نباید این کار را می‌کردند اگر شهردار نبوده و معاونش بیمار بوده باید یک معاون دیگر در بین مردم و کنار عضو شورا حضور پیدا می‌کرده است. شما در منطقه ۲ نیز حضور پیدا کردید و شهردار منطقه حضور داشت و بی احترامی هم صورت نگرفت و شما تشکر کردید.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتراض داریم نباید در صحن شورا درگیر شویم و فریاد بزنیم. منطقه ۱۷ به دلیل ساخت و ساز‌ها منطقه پیچیده‌ای است و پیش از این شهردار منطقه ۱۷ دکترای شهرسازی داشت؛ خواهش دوستان و صمیمانه و برادرانه من به عنوان کسی که روز‌های آخر عمر خود را می‌گذرانم این است که با یکدیگر همدل و همراه باشیم. بعد از این حسرت خواهید خورد که اینگونه رفتار کرده اید. این شایسته مردم نیست. فردا گریبان ما را خواهند گرفت اگر حق مردم را ادا نکنیم.

به گفته چمران، چه شورا و چه شهرداری همه در یک قایق هستیم و از هم جدا نیستیم و خلاف کنیم گریبان ما را خواهند گرفت و از ما سوال خواهند کرد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به توییتی که چندی پیش علیه یک عضو شورا منتشر شده بود اشاره کرد و گفت: بنده خواهش کردم آن فردی که در شهرداری توییت منتشر کرده بود باید توبیخ شود ما از شما نسبت به این موضوع گلایه داریم. اگر توبیخ می‌شد دیگر کارکنان هم می‌دانستند اگر توهین کنند توبیخ خواهند شد. اگر شما این کار را نکنید من توبیخ خواهم کرد. بنده مشکلی با آن فرد ندارم و مشکل جمعی وجود دارد. کسی که توییت منتشر می‌کند باید توبیخ شود تا دیگران بدانند اگر قرار است از شهردار دفاع کنند، خوب کار انجام دهند. این بهترین دفاع خواهد بود.

وی گفت: قیاس با شهدا درست نیست آقای شربیانی در جلسه هفته گذشته گفت که شما در روز شورا اجازه نمی‌دهید بنده صحبت کنم و این موضوع در فضا‌های مختلف مطرح شد و بنده را با بردارم قیاس کردند که اصل قابل قیاس نیست. بنده به عنوان رئیس شورا بر اساس قانون وظیفه دارم که جلسه را مدیریت کنم.

وی ادامه داد: ما جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا مشکل حل شود و اگر این مشکل حل نشود، بنده کار دیگری خواهم کرد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص قرارداد با چین گفت: این قرارداد محرمانه است، اما برای اعضا محرمانه نیست، اگر رئیس شورا نامه ارسال کند تا در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد، باید ارائه شود و حق اعضای شوراست که قرارداد را دریافت کنند. خرید اتوبوس محرمانه نیست، اما انتقال پول آن مسائلی دارد و به ویژه پولی که برای این بخش در نظر گرفته شده است. عده‌ای می‌خواستند از این موضوع سوء استفاده کنند.

در ادامه جلسه مجید باقری معاون شهردار تهران گفت: شهرداران مناطق در ساختار سازمانی شهرداری تهران با انجام مأموریت‌های متنوع و متعدد یکی از ارکان استراتژیک هستند. در سال جاری با توجه به بودجه انبساطی مصوب شورا کار‌های زیادی به شهرداران سپرده شده است.

وی ادامه داد: مسائل زیادی به شهرداران واگذار شده و انتظار می‌رود از شهرداران مناطق به عنوان یک رکن مهم حمایت کنیم و البته باید نظارت نیز وجود داشته باشد.

معاون شهردار تهران بیان کرد: پیش از این، دیگر اعضای شورا در منطقه حضور یافتند، حضور اعضا در منطقه مورد نظر با هماهنگی صورت گرفته است. شهردار منطقه همچون ما انسان است و ممکن است مسئله‌ای برای ایشان پیش آمده باشد. شهردار منطقه از یک هفته قبل گفته بنده نیستم و خواهش می‌کنم روز جلسه تغییر کند. ما در شهرداری تهران مشی خود را در تعامل اثربخش با اعضای شورا، حاکمیت قانون و احترام متقابل گذاشته ایم.

به گفته باقری، چرا وقتی شهردار منطقه رئیس اداره شهرسازی را عزل کرده، ایشان در دخالت آشکار با معاون شهرسازی تماس گرفته و پرسیده چه کسی او را عزل کرده است؟ و بدون اینکه فرصتی داده شود آن فرد مجددا در جایگاه خود مستقر شده است.

وی ادامه داد: اعضای شورا در مناطق جز احترام چیزی ندیده اند، یک مورد استثنا قاعده نیست. این میزان احترام گذاشته می‌شود و البته وظیفه است، ضمن اینکه شهرداران در مورد اقدامات نظارتی شورا توجیه شده اند.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است