آغاز تولید انبوه کارت گرافیک چینی Lingjiu GP201؛ به خوبی iGPU ده سال پیش AMD


آغاز تولید انبوه کارت گرافیک چینی Lingjiu GP201؛ به خوبی iGPU ده سال پیش AMD

اگر تاکنون خبرهای متعدد ساخت پردازنده‌های گرافیکی توسط شرکت‌های چینی را شنیده‌اید، بهتر است بدانید یک تازه‌وارد دیگر هم وجود دارد. شرکت Lingjiu Microelectronics اقدام به طراحی گرافیک جدید GP201 نموده است که ظاهراً قدرت آن با گرافیک داخلی ده سال...

اگر تاکنون خبرهای متعدد ساخت پردازنده‌های گرافیکی توسط شرکت‌های چینی را شنیده‌اید، بهتر است بدانید یک تازه‌وارد دیگر هم وجود دارد. شرکت Lingjiu Microelectronics اقدام به طراحی گرافیک جدید GP201 نموده است که ظاهراً قدرت آن با گرافیک داخلی ده سال قبل AMD برابری می‌کند. جزئیات را در ادامه خبر بخوانید.

اگرچه کارت گرافیک چینی Lingjiu GP201 در هیچ یک از وب‌سایت‌های غربی یافت نمی‌شود، اما IT Home خبر از تولید انبوه و عرضه آن در چین داده است. جالب اینکه این شرکت چینی در اسلایدهای رسمی خود کارایی GP201 را با پردازنده‌های گرافیکی داخلی AMD E8860 مقایسه کرده و کارایی آن را خارق العاده خوانده است.

معرفی و قدرت گرافیک چینی Lingjiu GP201

کارت گرافیک چینی رده پایین GP201 در چندین فرم فاکتور مختلف ساخته می‌شود که از ماژول MXM مخصوص لپ‌تاپ گرفته تا کارت دو اسلاته و تک اسلاته برای کامپیوتر دسکتاپ را شامل می‌شود. پردازنده گرافیکی این محصول دارای فرکانس 1.2 گیگاهرتز بوده و با داشتن 2 گیگابایت حافظه DDR4، قدرت آن در محاسبات تک رقم اعشار به 1.2 ترا فلاپ در ثانیه می‌رسد.

آغاز تولید انبوه کارت گرافیک چینی Lingjiu GP201؛ به خوبی iGPU ده سال پیش AMD

این کارت 30 وات مصرف دارد و از طریق PCIe 3.0 با سیستم کاربر ارتباط برقرار می‌کند. چینی‌ها مدعی سازگاری با اغلب پردازنده‌ها و سیستم‌عامل‌های بومی شده‌اند. همچنین مشخصات این کارت حاکی از سازگاری با VESA است که می‌تواند شامل DisplayPort و AdaptiveSync باشد.

اگر به ضعیف‌ترین کارت‌های گرافیکی انویدیا مانند GT 1030 که با قیمت زیر 50 دلار قابل تهیه است، رجوع کنیم، کارایی گرافیک چینی Lingjiu هیچ تعریفی ندارد. با این حال نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که شرکت چینی Lingjiu در سومین سال تاسیس خود دست به تولید انبوه گرافیک بومی زده و این یک دست‌آورد است.

در گذشته نیز شرکت‌های چینی دیگری هم گرافیک بومی طراحی کرده بودند، اما بسیاری از آن‌ها حتی به مرحله تولید نرسیدند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان