ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان/خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است


ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان/خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است

روابط عمومی سازمان غذا و دارو ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص سلامت روغن‌های خام آفتابگردان وارداتی، سلامت مردم را خط قرمز این سازمان اعلام کرد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: این روغن‌ها سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه برداری و آنالیز آن اقدام کرده است.

«از مجموع ۹۱ هزار تن روغن روغن وارده در مرداد ماه ۱۴۰۰، ۴۷ هزار تن آن تایید و ۴۴ هزار تن از نظر باقیمانده سموم و آلاینده ها به تایید نرسید.»

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محموله ۴۴ هزار تنی طی سه مرحله نمونه برداری و پنج مرحله آزمایش شده و متاسفانه در تمامی مراحل باقی مانده سموم دفع آفات نباتی در محصول محرز شده و به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان عدم ترخیص، لزوم توقیف محموله و مرجوع آن ابلاغ شد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو افزود: آزمایشات انجام شده از محموله روغن های آفتابگردان هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشور در حوزه غذا انجام شده است؛ بنابراین محموله ۴۴ هزار تنی از نظر سازمان غذا و دارو امکان ترخیص نداشت که به مراجع ذیربط اعلام و اقدامات معمول در این خصوص اعمال شد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین با تاکید بر اینکه این سازمان همه فرآورده‌های غذایی اعم از مواد اولیه و محصول نهایی وارداتی را در آزمایشگاه‌های معاونت‌های غذا و دارو با حساسیت بالا مورد بررسی قرار می‌دهد، تصریح کرد: خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است و در این حوزه اقدامات تخصصی و قانونی متناظر صورت می‌گیرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توسعه پوشش بیمه اجتماعی، راهکاری برای مشارکت مردم در تولید