پوتین: روسیه خواهان امنیت برابر و غیرقابل تقسیم است


پوتین: روسیه خواهان امنیت برابر و غیرقابل تقسیم است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه به مشارکت سودمند متقابل خود با همه کشورهایی که از ارزش‌های آزادی و عدالت پیروی کرده و خواهان امنیت برابر و غیرقابل تقسیم هستند، ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در سخنرانی خود در مراسمی به افتخار روسای هیئت های کشورهای شرکت کننده در رویدادهای جشن هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی 1941-1945 گفت: "مایلم تاکید کنم: روسیه به توسعه مشارکت و دوستی متقابلاً سودمند با همه کسانی که از ارزش‌های آزادی و عدالت پیروی کرده و طرفدار پیروی دقیق از قوانین بین‌المللی و یک سیستم امنیتی جامع، برابر و غیرقابل تقسیم هستند، ادامه خواهد داد".
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد:" این وظیفه و دین در قبال همه کسانی است که آزمایشات وحشتناک جنگ جهانی دوم را پشت سر گذاشتند. خاطره برادری نظامی پدران، پدربزرگ ها و اجداد ما، صراحت، درک متقابل و دوستی مردم از ملیت ها، فرهنگ ها و سنت های مختلف - یک پشتوانه قابل اعتماد برای حرکت رو به جلوی ما و برای همکاری با یکدیگر به خاطر آینده خواهد بود".
پوتین تاکید کرد:" در روز پیروزی، شرکا و دوستان قابل اعتماد در روسیه با احساسات گرم ویژه ای مورد استقبال قرار می گیرند. این جشن مقدس به طور رسمی در کشورهای مشترک المنافع، در بسیاری از کشورهای اروپایی و جهان، هرجا که ارزش پایدار عدالت، برابری و انسان‌گرایی را درک می‌کنند، جشن گرفته می‌شود، جایی که قهرمانی‌ها وفداکاری های سربازان مدافع آزادی و آینده مردم کره زمین را به یاد می‌آورند و ارج می‌گذارند.
او ادامه داد که گذشت زمان بر عظمت پیروزی بزرگ، هیچ تاثیری ندارد. و علیرغم همه تلاش‌ها برای بازنویسی تاریخ، درس‌هایی که جامعه جهانی در جنگ جهانی دوم آموخته است نیز تزلزل ناپذیر است. رئیس دولت گفت: " نازی ها و نظامی گران ژاپنی تقریباً 80 درصد از جمعیت جهان را به آن کشاندند، تجاوزاتی را در اروپا و شمال آفریقا، در منطقه آسیا و اقیانوسیه انجام دادند و میلیون ها انسان بی گناه را کشتند."
پوتین با یادآوری مشارکت متحدان در ائتلاف ضد هیتلر، شرکت کنندگان در کاروان های برنامه Lend-Lease، از جمله کوبا، افزود: "شکوه فداکاری کسانی که این شر را متوقف کرده و درهم شکستند، ابدی محو نشدنی است".
رئیس جمهور روسیه گفت: ما از دیدن رئیس جمهور این کشور، آقای میگل دیاز-کانل برمودز، در این روز بزرگ برای همه ما خوشحالیم. مبارزان و شرکت کنندگان در جنبش های آزادیبخش ملی در طول جنگ جهانی دوم فعال بودند.
او خاطرنشان کرد که اتحاد جماهیر شوروی بار سنگین ماشین نظامی نازی ها را متحمل شد. پوتین تأکید کرد: "و دشمن خشمگین‌ترین و تسلیم‌ناپذیرترین واکنش‌ها را دریافت کرد، تمام مردم شوروی برای دفاع از سرزمین پدری به پا خاستند."
رئیس جمهور روسیه ادامه دادک برای سران کشورهای مشترک المنافع که در مسکو جمع شده اند، روز پیروزی یک جشن بزرگ است. در کشورهای ما در هر خانواده ای کهنه سربازان و زحمتکشان پشت جبهه وجود دارند. اینجا با هم سوار اتوبوس می شدیم و در موردش حرف می زدیم و می شمردیم که چند نفر از جانبازان در صف مانده اند. خاطره کسانی که رفتند بخش جدایی ناپذیر و بسیار مهمی از تاریخ مشترک ما، پیروزی های نظامی و کاری مشترک ما است.
کشوری که نازیسم را شکست داد، از آزادی خود دفاع کرد، صمیمانه از مردمان دیگر در حق تعیین سرنوشتشان حمایت کرد، به مردم قاره آفریقا و آسیا کمک کرد، چه در دوره مبارزه ضد استعماری و چه پس از به دست آوردن استقلال دولتی.
رئیس جمهور روسیه گفت: من معتقدم که رئیس جمهوری گینه بیسائو، که در اینجا حضور دارد، موافقت خواهد کرد که چنین سیاست منسجم اتحاد جماهیر شوروی و سپس روسیه، ثمرات خود را ببار آورد. آفریقا در حال تقویت پتانسیل خود برای تبدیل شدن به یکی از مراکز متمایز و موفق جهان چندقطبی است و با اعتماد به نفس حاکمیت واقعی سیاسی و اقتصادی خود را شکل می دهد.
پوتین در پایان سخنان خود جام خود به افتخار نسل پیروزی ، برای پیروزی بزرگ، برای صلح و رفاه، به افتخار دوستان خوب بالا برد. رئیس جمهور روسیه گفت: از اینکه با ما هستید متشکرم.
پذیرایی از طرف رئیس جمهور روسیه به افتخار مهمانان خارجی در کاخ کرملین برگزار می شود.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!