پیام‌رسان واتساپ در چین رفع فیلتر شد؟


پیام‌رسان واتساپ در چین رفع فیلتر شد؟

به نظر می‌آید که مسئولان چینی در حال تجدیدنظر در سیاست‌های فیلترینگ خود هستند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده پیام‌رسان واتساپ که از مدت‌ها پیش توسط دولت چین مسدود شده‌ بود، اکنون به صورت آزادانه در دسترس کاربران چینی قرار گرفته و بدون نیاز به VPN...

به نظر می‌آید که مسئولان چینی در حال تجدیدنظر در سیاست‌های فیلترینگ خود هستند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده پیام‌رسان واتساپ که از مدت‌ها پیش توسط دولت چین مسدود شده‌ بود، اکنون به صورت آزادانه در دسترس کاربران چینی قرار گرفته و بدون نیاز به VPN قابل استفاده است. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

بلومبرگ به تازگی گزارشی از وضعیت فیلترینگ واتساپ در چین منتشر کرده است. بر اساس گزارش‌ bloomberg ظاهراً پیام‌رسان واتساپ حدود دو هفته است که بدون نیاز به فیلترشکن در دسترس کاربران چینی قرار گرفته و قابل استفاده است. البته دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از کاربران چینی بدون VPN از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

پیام‌رسان واتساپ در چین رفع فیلتر شد؟

دولت چین از سال 2017 استفاده از واتساپ را در این کشور ممنوع کرده بود و از غول‌های فناوری خواسته بود که این اپلیکیشن را از استورهای خود حذف کنند. اکنون اما به نظر می‌آید که رویکرد نهاد رگولاتوری چین عوض شده و رای به رفع فیلتر این پیام‌رسان داده‌اند.

البته نمایندگان واتس اپ از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده و سوالات ارسال شده به رگولاتوری ارشد چین در این رابطه بی پاسخ مانده است. این در حالی است که دسترسی به سرویس‌های دیگر مانند سیگنال و اینستاگرام تحت عنوان برنامه Great Firewall دولت چین کماکان مسدود است.

همچنین پلتفرم‌های دیگر از جمله جیمیل، یوتیوب، اسنپ‌چت و اسپاتیفای نیز در چین سانسور شده‌اند. برخی کاربران اعلام کرده‌اند که پس از حذف اپلیکیشن‌های Threads و Signal را از نسخه چینی اپ استور، دسترسی به پلتفرم واتساپ بدون وی پی ان امکان‌پذیر شده است.

تخمین زده می شود که تنها بخش کمی از جمعیت چین از واتس اپ استفاده می‌کنند و برنامه پیام رسان غالب WeChat متعلق به Tencent Holdings است که بیش از یک میلیارد کاربر در این کشور دارد. رفع فیلتر احتمالی واتساپ توسط چین در حالی صورت گرفته که دسترسی به این پلتفرم محبوب در ایران از سال 1401 مسدود شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!