فراجا: کاهش 23 درصدی سرقت در کشور


فراجا: کاهش 23 درصدی سرقت در کشور

ایسنا: رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در دو ماهه اول سال‌جاری توانسته‌ایم نسبت به سال قبل ۲۳ درصد کاهش سرقت را داشته باشیم که این در نوع خود مثبت و قابل قبول است. سردار محمد قنبری امروز (پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) با حضور در انتظامی استان زنجان...

فراجا: کاهش 23 درصدی سرقت در کشور

ایسنا: رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در دو ماهه اول سال‌جاری توانسته‌ایم نسبت به سال قبل ۲۳ درصد کاهش سرقت را داشته باشیم که این در نوع خود مثبت و قابل قبول است.

سردار محمد قنبری امروز (پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) با حضور در انتظامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با تأکید بر مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی و دانش‌بنیان‌ها در راستای کشف علمی جرایم، اظهار کرد: اولویت پلیس آگاهی در سال ۱۴۰۳ نمایش کارآمدی و هوشمندی پلیس در جامعه و سرعت‌بخشی به کشف آن‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه، گفت: امنیت بسترساز پرورش شخصیت انسانی در ابعاد مختلف است که فقدان آن، آسیب‌های اجتماعی فراوانی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت.

قنبری ادامه داد: بی‌تردید تحقق اصل جامعه‌محوری در تأمین، حفظ امنیت عمومی و تحول در نگاه پلیس به جامعه همواره مستلزم سیاست‌گذاری، تدوین راهبرد‌ها و اهدافی است که در سایه آن، پلیس بتواند از ظرفیت‌ها و پشتیبانی‌های مردم در ارتقاء امنیت اجتماعی استفاده کند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: به صورت ویژه مبارزه با سرقت مورد توجه ماست، چون هم آسیب‌های مادی و هم معنوی به افراد جامعه وارد می‌کنند، برنامه‌هایی که ما در دست اقدام داریم سرعت بخشیدن به کشف سرقت‌ها است، بعد از پیش‌بینی و پیشگیری بتوانیم آن را کاهش دهیم که در سال گذشته در خصوص کاهش سرقت موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب کردیم.

این مقام ارشد انتظامی کشور بیان کرد: در دو ماهه اول سال‌جاری با بهره‌گیری از همه امکانات لازم داخل سازمانی و برون سازمانی خوشبختانه توانسته‌ایم نسبت به سال قبل ۲۳ درصد کاهش سرقت را داشته باشیم که این در نوع خود مثبت و قابل قبول است.

قنبری گفت: در حوزه هوشمندسازی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در رصد و کنترل مجرمان، در بازدارندگی، با استفاده از پابند‌های الکترونیکی برای کنترل مجرمانی که بیش از ۴ فقره سابقه موثر کیفری در حوزه سرقت دارند و به نوعی سرقت را تجارتی برای خودشان اختیار کرده‌اند با کنترل هوشمند بتوانیم واقعا با این پدیده، مبارزه جدی و کیفی و کمی قابل توجهی داشته باشیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: در سال‌جاری در حوزه کشف سرقت اولویت‌بندی داریم؛ اولین مورد، سرعت بخشیدن به کشف جرم است، یعنی بتوانیم زمان کشف و وقوع را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم و موضوع دوم کیفیت بخشی به کشف است که کشف را کامل کنیم یعنی بتوانیم اموال را کشف کنیم و در زمان کوتاهی آن را به مالباختگان تحویل دهیم.

قنبری خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان زنجان به عنوان استان پیشتاز در کشور، هم در حوزه پیشگیری از جرم و هم در حوزه کشف جرم و بالاتر از میانگین کشوری موفقیت داشته و توانسته بیش از ۹۵ درصد سرقت‌ها را کشف کند و این اقدام بی‌نظیر و این ایده‌آل ما بوده و استان زنجان به آن رسیده و در کشور مثال زدنی است.

لینک کوتاه کپی لینک


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تداوم رگبار باران در تهران و چند استان دیگر