تشابه واردات سنگ‌آهن چین در سال 2024 با سال‌گذشته


تشابه واردات سنگ‌آهن چین در سال 2024 با سال‌گذشته

دنیای اقتصاد : یکی از مقامات ارشد معدن واله اظهار کرده است که انتظار می‌رود واردات سنگ‌آهن توسط چین که به‌عنوان بزرگ‌ترین خریدار جهان شناخته شده است، در سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۱۷ تا ۱.۱۸میلیارد تن باشد که این اعداد و ارقام مشابه میزان واردات سنگ‌آهن چین در سال گذشته است که ۱.۱۸میلیارد تن به ثبت رسیده بود. ادواردو ملو فرانکو، مدیر بازاریابی شرکت معدنی برزیل واله هم در یک کنفرانس صنعتی در سنگاپور گفت: در کوتاه‌مدت، همچنان شاهد انعطاف‌‌‌پذیری قوی در اقتصاد چین هستیم؛ اگرچه بازار املاک در چند سال آینده کاهشی تصور می‌شود.

تشابه واردات سنگ‌آهن چین در سال 2024 با سال‌گذشته

به عنوان مثال، می‌‌‌بینیم که زیرساخت‌‌‌ها همچنان در چین به‌شدت در حال رشد است و تولید نیز در چین عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. داده‌‌‌های گمرک نشان می‌دهد که واردات سنگ‌آهن چین در سه‌ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به ۳۱۰.۱۳میلیون تن رسید که ۵.۵‌درصد افزایش را نسبت به سال قبل به ثبت رسانده است. با این حال، چین ۲۵۶.۵۵میلیون تن فولاد خام در سه‌ماه نخست سال ۲۰۲۴ تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۱.۹‌درصد کاهش داشته است.همچنین داده‌‌‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد چین در سه‌ماه اول سال‌جاری سریع‌‌‌تر از حد انتظار رشد کرده است و به مقامات کمک می‌کند تا در مواجهه با ضعف طولانی در بخش املاک و افزایش بدهی‌‌‌های دولت محلی، این رشد را تقویت کنند.در عرصه جهانی نیز فرانکو گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید فولاد جهان تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۰۷میلیارد تن برسد که پیش از این میزان تولید فولاد جهانی ۱.۹میلیارد تن پیش‌بینی شده بود. در حال حاضر این افزایش تولید در برخی از مناطق همچون خاورمیانه، هند و آسیای جنوب شرقی کاملا مشخص است. انتظار می‌رود که این مناطق به منبع بزرگی برای رشد در سال‌های آینده تبدیل شوند.

سنگ‌‌‌آهن به صعود خود ادامه می‌دهد

بررسی روند قیمتی سنگ‌آهن طی چند هفته اخیر نشان می‌دهد که این محصول در مسیر صعودی قرار داشت، به طوری که روز ۶مه ‌قیمت محموله‌‌‌های سنگ‌آهن با عیار ۶۲‌درصد به ۱۲۰دلار به ازای هر تن رسید که بالاترین قیمت در بیش از دوماه به حساب می‌‌‌آید و بعد از آن روز روند قیمتی سنگ‌آهن نزولی شد و در روز ۱۰مه ‌به ۱۱۵دلار به ازای هر تن رسید. این در حالی است که میزان عرضه و تقاضا برای این محصول در سطح جهانی با کاهش روبه‌‌‌روست. در این شرایط دفتر سیاسی چین متعهد شد که اقدامات جدیدی را برای تسهیل خرید مسکن در سال‌جاری تصویب خواهد کرد. کاهش نرخ بهره جدید برای بانک خلق چین ازجمله این اقدامات است. در تلاشی برای کاهش بحران طولانی‌مدت بدهی برای توسعه‌دهندگان کلیدی املاک و کاهش بدبینی برای ساخت‌وسازهای آینده نیز از دیگر اقدامات چین برای تسهیل مسکن خواهد بود. علاوه بر این، پکن برای اولین بار در ۱۳سال گذشته محدودیت‌های خرید خانه را کاهش داد تا خریدار مسکن را تحریک کند. در این بین، آخرین داده‌‌‌های شاخص مدیران خرید صادراتی چین نشان می‌دهد که تقاضا برای کالاهای تولید چین در بازارهای خارجی قوی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت خودرو امروز 15 خرداد 1403/ بازار خودرو آرام گرفت؟