قیمت شکر افزایش یافت


قیمت شکر افزایش یافت

در حالی که حدود یک ماه قبل هیات دولت فهرست اقلام مشمول ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی را مشخص کرده بود، حالا با وجود لحاظ شدن شکر در فهرست اعلامی هییت وزیران، وزارت جهاد از حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی این کالا خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت جهاد کشاورزی از توقف واردات شکر با ارز ترجیحی خبر داد. بدین ترتیب از این پس ارز واردات شکر از تالار دوم تامین می‌شود.

احمد خانی معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از حذف ارز ترجیحی شکر، خبر داد و افزود: با توجه به شرایط شکر در بازار‌های جهانی و داخلی، طبق برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اخذ شده، ارز مورد نیاز شکر خام و شکر سفید از محل تالار دوم تأمین می‌شود.

این در حالی است که حدود یک ماه قبل هییت دولت فهرست اقلام مشمول ارز ترجیحی 28500 تومانی را مشخص کرده بود. در مصوبه مذکور که اردیبهشت ماه به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد، نام کالای شکر در فهرست اعلامی هییت وزیران دیده می شد، اما حالا وزارت جهاد از حذف ارز 28500 تومانی این کالا خبر داده است.

بر اساس این لیست که در نیمه اردیبهشت ماه ابلاغ شده، انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان ،کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپر فسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می شود.

منبع : اقتصاد100
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت میلگرد امروز سه‌شنبه 29 خرداد 1403 + جدول