پاسخ فوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ادعای مشاور حسن روحانی درباره سند 2030


پاسخ فوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ادعای مشاور حسن روحانی درباره سند 2030

رئیس مرکز رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنان اخیر مشاور حسن روحانی درباره سند ۲۰۳۰ را کمرنگ کردن نقش برخی دولتمردان قبل در زمینه اقدامات مرتبط با سند ۲۰۳۰ دانست و تاکیدکرد: طرح شبهات در خصوص این سند افکار عمومی را از اصل ماجرا منحرف نخواهد کرد.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه سفر استانی به قم و در جمع طلاب و استادان حوزوی در مدرسه فیضیه، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت مردمی با ۲۷ سند مصوب اما امضا و ابلاغ نشده شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله لغو اجرای سند ۲۰۳۰ مواجه شدیم که در همان بدو کار، آنها را امضا و برای اجرا ابلاغ کردم.»

اما عصر امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت) «حسام الدین آشنا» عضو کابینه دولت قبل مواجه شد و مشاور روحانی در واکنش به سخنان روز گذشته آیت‌الله رئیسی مبنی بر اینکه «در ابتدای دولت لغو سند ۲۰۳۰ را امضا کردم»، با انتشار تصویر مصوبه هیأت دولت روحانی در سال ۱۳۹۶ مدعی شد که دولت مصوبه قبلی خود برای اجرای سند ۲۰۳۰ را بعد از مخالفت صریح رهبری در بهار همان سال لغو کرده است.

عباس میرزاحسینی رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین ارتباط پیرامون اینکه چرا لغو سند ۲۰۳۰ که تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی نبوده است در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق افتاده است گفت: این سخنان به نوعی برای کمرنگ کردن نقش برخی افراد در زمینه اقدامات مرتبط با سند ۲۰۳۰ در دولت قبل است.

پاسخ فوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ادعای مشاور حسن روحانی درباره سند 2030

میرزاحسینی افزود: تصویب اسناد ملی در حوزه آموزش و ایجاد تعهدات بین‌المللی در این حوزه صرفا با قانون مجلس شورای اسلامی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا طی فرآیند کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب مقدور است که در تصویب سند ۲۰۳۰ هیچ کدام از این مراجع ذی‌صلاح در جریان امر قرار نگرفته بودند.

وی گفت: بر این اساس ورود توأم با سکوت دولت وقت در این زمینه بدون مجوز و اطلاع مراجع ذی‌صلاح؛ سؤال خبرگان، متخصصان و دلسوزان کشور در این زمینه بوده که با طرح این شبهات غیر کارشناسی، نمی‌توان به جای پاسخگویی به انحراف افکار عمومی از اصل ماجرا پرداخت.

میرزاحسینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد در موضوع ۲۰۳۰ مخاطب خود را شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار داده‌اند و دبیر وقت و اعضای همین شورا قبل و بعد از تذکر مقام معظم رهبری نکات خود را مسئولان اجرایی انتقال داده بودند که پس از تذکر معظم‌له سرانجام در جلسه ۷۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور وقت لغو سند مذکور به تصویب رسید و در صورتیکه این شبهه دارای ارزش کارشناسی بود رئیس وقت شورا و یا وزرای وقت مرتبط در حوزه آموزش آن را متذکّر می‌شدند که شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید لغو سند ۲۰۳۰ را به تصویب برساند.

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آنچه که محل سؤال و تأمل است عدم ابلاغ مصوبه لغو ۲۰۳۰ توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت پس از تصویب در صحن شورا است که این مطالبه مهم چهار سال به وقفه افتاد و این مصوبه مهم و تعداد دیگری از مصوبات دیگر شورا به دلایل نا معلوم ابلاغ نشد.

وی افزود: اینگونه شبه‌افکنی نوعی تحریک رسانه‌ای -با شیوه غیر حرفه‌ای و با هدف انحراف افکار عمومی است. خوشبختانه اسناد و گزارش‌های موجود گویای عملکرد همگان در این زمینه است و با این شبهه‌افکنی‌ها نمی‌توان افکار عمومی را از حقیقت دور کرد.

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در یادآورشد: سند «ملی حقوق کودک و نوجوان»، "سیاست‌ها و اقدامات اساسی حمایت از ترویج نام‌ها و نشانه‌های اسلامی- ایرانی"، «قانون تشکیل هیات امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی»، «تاسیس گروه برنامه‌ریزی مراکز و موسسه‌های آموزشی و پژوهشی خاص» و «اصلاح و تکمیل آیین نامه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور» و اصلاح اساسنامه «بنیاد ایرانشناسی»، برخی از دیگر مصوباتی بودند که توسط رئیس وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی تا پایان دوران ریاست وی ابلاغ نشدند.

وی ادامه داد: این درحالی است که آیت‌الله رئیسی در ابتدای دولت سیزدهم این مصوبات را به‌عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اخبار اقتصادی / مهم ترین های 24 ساعت گذشته