شرکت OpenAI به‌دنبال عرضه موتور جستجو اختصاصی خود است


شرکت OpenAI به‌دنبال عرضه موتور جستجو اختصاصی خود استتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳ / 1 دقیقه برای مطالعه بر اساس گزارش‌ها شرکت خالق ChatGPT یعنی OpenAI در آستانه رونمایی از محصول...

شرکت OpenAI به‌دنبال عرضه موتور جستجو اختصاصی خود است
توسط / / 1 دقیقه برای مطالعه

بر اساس گزارش‌ها شرکت خالق ChatGPT یعنی OpenAI در آستانه رونمایی از محصول جستجوگر اختصاصی خود برای رقابت با موتور جستجو گوگل و استارتاپ جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی با نام Perplexity است.

نشریه بلومبرگ گزارش می‌دهد که OpenAI احتمالا در روز دوشنبه آتی؛ 13 مه (24 اردیبهشت ماه) و یک روز پیش از آغاز کنفرانس Google I/O موتور جستجوگر اختصاصی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. از سوی دیگر انتظار می‌رود که گوگل نیز در جریان رویداد I/O 2024 از چند محصول جدید مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کند.

موتور جستجو OpenAI افزونه‌ای از ChatGPT به‌شمار خواهد رفت. این مشخصه به ChatGPT امکان خواهد داد تا اطلاعات جدید شامل نقل قول‌ها را به شکل مستقیم از وب استخراج نماید. در نتیجه یکی از بزرگ‌ترین انتقادات نسبت به ChatGPT یعنی جدید نبودن اطلاعات آن برطرف خواهد شد.

محصول جستجوگر OpenAI ظاهرا به ایده استارتاپ Perplexity شباهت بسیار زیادی دارد. این محصول دارای یک رابط جستجوگر بومی مبتنی بر هوش مصنوعی همراه با نقل قول‌ها، تصاویر و متون است.

استارتاپ Perplexity که هم‌اکنون در حدود 1 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است؛ پیش‌تر توسط 3 مهندس با اسامی Aravind Srinivas، Denis Yarats و Johnny Ho تاسیس شد. این افراد پیش‌تر به‌ترتیب در شرکت‌های متا، OpenAI و Quora مشغول فعالیت بوده‌اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امکان پیش‌بینی زلزله با استفاده از هوش مصنوعی و امواج گرانشی