کلاهبرداری 1000 میلیاردی به‌ بهانه پیش‌فروش خودرو


کلاهبرداری 1000 میلیاردی به‌ بهانه پیش‌فروش خودرو

رئیس پلیس آگاهی فراجا از کشف کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی تحت عنوان پیش فروش خودرو با ۱۴۶ شاکی خبر داد.

سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی قبل گزارشی از پلیس آگاهی کرمانشاه به پلیس آگاهی فراجا وصول شد، در جریان رسیدگی به این پرونده که در پی وصول پرونده‌های متعدد تشکیل شده بود، مشخص شد که فردی با هویت معلوم که مالک نمایشگاه خودرو بوده است، ابتدا شرکتی را در زمینه پیش فروش و تامین قطعات خودرو در سطح شهرستان‌های این استان تاسیس کرده و سپس با تنظیم قرارداد‌های صوری در خصوص واگذاری خودرو و قطعات خودرو فعالیت خود را انجام داده است.

وی افزود: این فرد پس از جلب اعتماد شهروندان از تعداد ۱۴۶ نفر متقاضی خرید خودرو، مبلغ یک هزار میلیارد ریال اخاذی و سپس متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و کثرت افراد مالباخته بلافاصله پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان کرمانشاه قرار گرفت.

کلاهبرداری 1000 میلیاردی به‌ بهانه پیش‌فروش خودرو

وی با بیان اینکه با تلاش و اقدامات پلیسی کارآگاهان محل اختفای این کلاهبردار در استان تهران شناسایی شد، گفت: ضمن هماهنگی با مراجع قضائی متهم دستگیر و در بازجویی‌های انجام شده به انجام کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان در سطح استان و شهرستان‌های آن اعتراف و با قرار صادره روانه زندان شد.

قنبری به شهروندان توصیه کرد: ساده‌ترین و موثرترین راه مقابله با اقدامات مجرمانه افزایش سطح آگاهی است که از مردم توقع داریم هشدار‌های پلیس آگاهی را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و حتما اینگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کورادو؛ خودروی محبوب فولکس واگن در تمام دوران! (+تصاویر)