تجربه رانندگی با مانیان ترا، شاسی بلند تازه وارد نیسان به ایران + تصاویر


تجربه رانندگی با مانیان ترا، شاسی بلند تازه وارد نیسان به ایران + تصاویر

شرکت مانیان خودرو (بخش تولیدی پرشیا خودرو) شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند از نزدیک با توانایی های شاسی بلند "ترا" و قابلیت های آفرودی این محصول تازه وارد نیسان، در کویر متین آباد آشنا شوند.

«خبرماشین» - شرکت مانیان خودرو (بخش تولیدی پرشیا خودرو) شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند از نزدیک با توانایی های شاسی بلند "ترا" و قابلیت های آفرودی این محصول تازه وارد نیسان، در کویر متین آباد آشنا شوند. ترا، محصولی مشترک بین ژاپن و چین است که با قابلیت‌های بی ‌نظیر خود می ‌تواند بازار خودروهای شاسی بلند تو شهری را دگرگون کند؛ این شاسی بلند از نظر اندازه بین کراس اوور کامپکت نیسان ایکس تریل و نیسان پاترول دسته بندی می‌شود.

مانیان ترا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ مونتاژ "ترا"، شاسی بلند مشترک ژنگژو-نیسان در کارخانه مانیان خودرو (بخش تولیدی پرشیاخودرو) آغاز و به زودی توسط این شرکت عرضه خواهد شد؛ این خودرو محصول مشترکی بین ژاپن و چین است که با قابلیت‌های بی‌نظیر خود می‌تواند بازار خودروهای شاسی بلند تو شهری را دگرگون کند.

شرکت ژاپنی و معروف نیسان در سال ۲۰۱۸ این خودرو را طراحی و با نام ترا در چین رونمایی کرد. این شاسی بلند متوسط که توسط شرکت ژنگژو-نیسان به تولید رسید از نظر اندازه بین کراس اوور کامپکت نیسان ایکس تریل و نیسان پاترول دسته بندی می‌شود.

نیسان ترا

مشخصات ظاهری مانیان ترا

چهره خشن و عضلانی مانیان ترا اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. اندازه مناسب این خودرو باعث شده تا بتوان از آن برای مسافرت‌های خارج شهری هم استفاده کرد.

مشخصات ظاهری مانیان ترا

جلو پنجره بزرگ این خودرو که تقریبا همه بخش جلویی تا زیربندی را شامل می‌شود در نمای جلویی جلب توجه می‌کند. چراغ‌های جلویی مانیان ترا نسبتا کشیده است و زیبایی بیشتر را به نمای جلویی داده است. چراغ‌های عقب دو تکه و عریض هستند.

چراغ‌های جلویی مانیان ترا

یک بخش چراغ‌ها بر روی صندوق عقب و بخش دیگر آن روی بدنه قرار گرفته است. همچنین جای قرار گرفتن پلاک ماشین بر روی صندوق عقب است. در نمای بغل پله‌های جانبی برای راحت‌تر شوار شدن سرنشینان دسده می‌شود. همچنین رینگ‌های اسپرت R18 با طرح دایمون کات آن جلب توجه می‌کند.

نمای داخلی مانیان ترا

نمای داخلی مانیان ترا بسیار به روز و مدرن طراحی شده است. کنسول کنار دست راست راننده بزرگ و متصل به داشبورد طراحی شده است. بر روی این کنسول دنده و یک سری دکمه‌ها برای مدیریت آپشن‌های اتومبیل طراحی شده است. داشبورد این اتومبیل تقریبا خالی و خلوت است. یک نمایشگر در وسط داشبورد و بالای آن هم کانال‌های کولر قرار گرفته است.

فرمان مانیان ترا

فرمان مانیان ترا بسیار زیبا به همراه یک دور فرمان چرمی طراحی شده که بر روی آن یک سری دکمه برای کنترل بخش‌های مختلف در نظر گرفته‌اند. صندلی‌ها دارای روکش چرمی هستند که زیبایی بی‌نظیری را به نمای داخلی خودرو داده‌اند.

مشخصات فنی و پیشرانه مانیان ترا

مشخصات فنی و پیشرانه مانیان ترا

نیسان برای این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتری با ۴ سیلندر را در نظر گرفته که توانایی تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت را دارد. این موتور ساخت میتسوبیشی ژاپن و سری ساخت آن هم 4K31 است. موتور مانیان ترا ۱۶ سوپاپ با قابلیت پاشش سوخت بنزین و تکنولوژی GDI است. حداکثر گشتاور این موتور هم ۳۶۰ نیوتون متر است. سیستم انتقال قدرت مانیان ترا ۸ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک ساخت شرکت ZF آلمان است. این گیربکس قابلیت‌های متفاوتی برای رانندگی مانند عادی، اسپرت، برف، اقتصادی و … را دارد. دور دنده این خودرو یک پوشش چرمی قرار گرفته است که زیبایی بیشتری را به آن بخشیده است.

نیسان ترا

سیستم انتقال نیرو به محورها به صورت دو دیفرانسیل صورت می‌گیرد. نوع سیستم تعلیق جلو جناغی دوبل مستقل آزاد به همراه میل تعادل است. همچنین نوع سیستم تعلیق عقب هم ۵ مفصلی است. فرمان این اتومبیل برقی و حساس به سرعت با قابلیت تنظیم دستی است. دکمه‌های مربوط به نمایشگر و کروز کنترل به همراه تنظیم صفحه کیلومتر و آمپرها بر روی فرمان قرار دارد. سیستم فرمان‌پذیر صوتی هم بر روی فرمان مانیان ترا قرار گرفته است.

ابعاد و اندازه مانیان ترا

ابعاد و اندازه مانیان ترا

طول مانیان ترا چیزی معادل ۴۸۸۲ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۸۵۰ میلی‌متر است. همچنین ارتفاع این خودرو ۱۸۳۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور هم ۲۸۵۰ میلی‌متر است. مشخصات اندازه‌ای مانیان ترا نشان دهنده ابعاد بزرگ این خودرو است که باعث می‌شود فضای داخلی کابین بسیار جادار باشد. وزن خالص خودرو ۱۹۵۰ کیلوگرم و وزن ناخالص آن هم ۲۵۰۵ گیلوگرم است که برای خودرویی با این ابعاد بسیار مناسب است. مشخصات وزن و موتور مانیان ترا باعث شده تا این خودرو بسیار چالاک و پر قدرت باشد.

نیسان ترا

آپشن و مشخصات رفاهی مانیان ترا

نیسان برای این خودرو یک نمایشگر ۱۰ اینچی به همراه ۴ بلندگو با قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را در نظر گرفته است. ۳ عدد پورت یو اس بی ۱۲ ولتی برای اتصال انواع دستگاه و همچنین شارژ موبایل بر روی کنسول سمت راست راننده در نظر گرفته شده است.

وجود سیستم تهویه مطبوع تک‌گانه به همراه فیلتر گرد و غبار باعث شده که تحت هر شرایطی هوای داخل کابین برای سرنشینان مطبوع باشد. صندلی‌های ردیف دوم مانیان ترا دارای شبکه هوا است. روی درب‌های سمت راست و چپ محفظه بار به همراه جا لیوانی قرار گرفته است. در این خودرو ریموت کنترل قفل مرکزی به همراه سوئیچ هوشمند با قابلیت باز و بسته کردن قفل درب‌ها وجود دارد.

ورود و استارت این خودرو بدون کلید هم صورت می‌گیرد. این آپشن کار راننده را بسیار راحت و همچنین امنیت خودرو را هم بالا می‌برد. آینه‌های بغل برقی است و بر روی آن‌ها نوار چراغ راهنما قرار گرفته است. این امکان باعث می‌شود آینه‌ها با روشن و خاموش شدن اتومبیل باز و بسته شوند.

شیشه‌ جلویی اتومبیل سبز رنگ با قابلیت ضد اشعه ماورای بنفش و مقاوم در برابر حرارت محیط است. شیشه‌های عقب دارای سیستم یخ‌زدایی هستند که باعث می‌شود در زمستان بر اثر سرد و گرم شدن ترک نخورند. همچنین سانروف برقی به همراه سیستم حساس به مانع باعث شده تا بتوان در شرایط جوی مناسب از آن برای تغییر هوای داخل کابین استفاده کرد.

آپشن و مشخصات رفاهی مانیان ترا

امکانات ایمنی مانیان ترا

مانیان ترا مانند سایر بخش‌ها در بخش ایمنی هم بسیار عالی عمل کرده است. آینه وسط این خودرو قابلیت تغییر دید ضد نور را دارد. میله محافظ درب‌ها برای محافظت از سرنشینان در ضربه‌های جانبی باعث شده تا ایمنی آن‌ها بالاتر رود. کمبرندهای ایمنی سه نقطه‌ای از پیش کشنده این خودرو ایمنی سرنشینان در شرایط مختلف را به همراه خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ نیسان برای این خودرو ۷ ایربگ ایمنی (راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده ای و زانویی راننده) را در نظر گرفته است. سیستم ضد سرقت موتور امنیت اتومبیل در برابر سارقین را بالا برده است. سیستم ترمز ABS به همراه سیستم کمکی EBD به راننده کمک زیادی در توقف‌های ناگهانی می‌کند.

رادار هشدار بین خطوط و رادار نقطه کور باعث می‌شود تا راننده از مسیر خارج یا با ماشین‌هایی که در نقطه کور قرار دارند برخورد نکند. سیستم ضد لغزش دیفرانسیل به همراه سیستم ضد هرز گرد چرخ‌ها کنترل خودرو را برای راننده به مراتب راحت‌تر کرده است. نمایشگر میزان باد لاستیک‌ها قبل از وقوع خطر راننده را برای تنظیم آن‌ها خبر می‌کند. سنسور دنده عقب و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه کمک زیادی به راننده برای پارک اتومبیل می‌کند. قفل ایمنی صندلی کودک باعث محافظت بیشتر از افراد کم سن و سال می‌شود.

تجربه رانندگی با مانیان ترا

تجربه رانندگی با مانیان ترا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ ترکیبی از یک پیشرانه توانمند، گیربکس مدرن و سیستم تعلیق خودرو، ترا را به یک خودرو با کیفیت تبدیل کرده است و در حالت استاندارد، این شاسی بلند با ابعاد تقریباً بزرگ، به واسطه نیروی محرک تایرهای عقب خود حرکت می‌کند که به آن حالت 2H یا دیفرانسیل عقب سبک اطلاق می‌شود. در مواقعی که جاده لغزنده یا کمی شیب‌ دار باشد و به ترکشن یا کشش بیشتر نیاز احساس شود، می‌توان از حالت 4H یا دو دیفرانیسل سبک بهره برد. ولی در جاده‌های بسیار صعب‌العبور با شیب‌های خطرناک، می‌توان از حالت رانندگی 4L یا دو دیفرانسیل سنگین برای عبور از این مسیرها استفاده نمود؛ فنرهای تعلیق نیسان ترا به‌راحتی در موانع و ناهمواری‌های مسیر عمل می‌کنند و قفل دیفرانسیل عقب نیز به افزایش کشش در سطوح لغزنده و شنی هنگام سه لنگ شدن کمک می‌کند.

نیسان ترا

در خصوص تجربه رانندکی با این خودرو باید گفت با یک اس یو وی دو لیتری اما پرشتاب مواجه هستیم که به هیچ عنوان هنگام فشردن پدال گاز ناامیدمان نمی کند؛ هماهنگی میان پیشرانه و عملکرد گیربکس دقیق است و وقفه زیادی در تعویض دنده‌های آن احساس نمی‌شود. در شیب‌های بیابانی و بیراهه‌های غیرمسطح، گشتاور بالای موتور و عملکرد دقیق گیربکس، تجربه آفرود لذت‌بخشی برای کاربران ترا به وجود می‌آورد.

تست نیسان ترا

ارتفاع، زاویه ورود و خروج این خودرو برای حرکت در زمین‌‌‌های ناهموار و آفرودی کاملا مناسب است. علاوه بر این، سیستم تعلیق عالی آن که در جلو از نوع دوبل با میل تعادل و در عقب پنج لینک است، امکان رانندگی لذت‌بخش در آفرود و خارج جاده و همین‌طور تجربه نرم و راحت مانند خودروی سدان را در فضای شهری فراهم می‌کند؛ با توجه به سگمنت خودرو تکان های عرضی را داریم، اما این مورد آزاردهنده نیست و به طور کلی، سواری خودرو بین هم‌ رده هایش، خوب و به نسبت نرم ارزیابی می شود.

تست نیسان ترا

به دلیل بهره گیری خودرو از دیفرانسیل سالید در بخش عقب، کورس چرخ های عقب یا به اصطلاح کش آمده چرخ ها در ناهمواری بسیار خوب است اما چرخ های جلو قدری کم تر باز می شوند. قفل دیفرانسیل عقب این خودرو با یک کلید از داخل اتاق فعال می شود و عملکرد بسیار خوبی دارد.

در ضمن حالاتی به طور پیش‌فرض برای تنظیم نوع انتقال نیرو به چرخ‌ها در نظر گرفته شده است که پیشتر به آن‌ها اشاره شد. همچنین به نظر می‌رسد سیستم تعلیق ترا بتواند تعادل مناسبی بین نرمی سواری و هندلینگ خودرو ایجاد نماید؛ نیسان ترا در پیچ‌های کویری یا هنگام صعود و فرود از تپه‌های شنی نسبتا مرتفع، ضمن ارائه یک سواری نسبتا نرم با هندلینگ مناسب، اصلا حس ناایمن بودن به راننده در شرایط سخت مسیرهای آفرودی را القا نمی‌کند.

مانیان ترا

از آنجا که شاسی و ساختار خودرو متعلق به شرکت نیسان است، در رانندگی معمولی انتظار هندلینگ و پایداری مناسبی از این محصول دانگ‌فنگ می‌رود؛ همانطور که اشاره شد، سیستم تعلیق این خودرو در جلو فنربندی دو جناقی دوبل و در بخش عقب مولتی لینک ۵ اتصاله است. این خودرو در هر چرخ مجهز به ترمز دیسکی است و ترمز‌های آن مجهز به سیستم‌های ABS, BAS, EBD و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HHC، کنترل حرکت در سر پایینی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی EBA و سیستم کنترل کشش است که برای کنترل این خودرو شاسی مستقل 2 تنی نیاز است.

فضای اتاق در هر دو ردیف جلو و عقب بسیار خوب است و فضای صندوق بار نیز بسیار بزرگ است. نکته دیگری که در جای جای اتاق و قطعات بدنه این خودرو به چشم می آید، درج نام و لوگوی نیسان روی آن هاست که همواره یادآوری می کند شما با یک نیسان ساخت چین مواجه هستید.

قیمت نیسان مانیان ترا

قیمت نیسان ترا

هنوز عرضه‌ ی نیسان ترا آغاز نشده و نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن پیش‌بینی کرد. باید منتظر بمانیم تا این شاسی بلند چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه شود. احتمالا نیسان ترا در نیمه دوم سال 1403 به بازار عرضه شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برف‌پاک‌کن‌های قابل‌برنامه‌ریزی بی ام و سری 7 در دهه 80 میلادی!