گوشی گیمینگ یا کنسول؟


گوشی گیمینگ یا کنسول؟
گوشی گیمینگ یا کنسول؟توسط واحد تبلیغات / اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳ / 5 دقیقه برای مطالعه اگر اهل گیم‌های مختلف و بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیز هستید، احتمالا نمی‌دانید گوشی گیمینگ بخرید یا کنسول...
گوشی گیمینگ یا کنسول؟
توسط / / 5 دقیقه برای مطالعه

اگر اهل گیم‌های مختلف و بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیز هستید، احتمالا نمی‌دانید گوشی گیمینگ بخرید یا کنسول بازی؟ بهتر است بدانید که گوشی مخصوص گیمینگ و کنسول بازی، ویژگی‌ها و قیمت مختلفی دارند، بنابراین مهم‌ترین مسئله این است که با توجه به اولویت‌ها و بودجه‌تان تصمیم بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم درباره امکانات گوشی گیمینگ و کنسول بازی صحبت کنیم و روش خرید پلی‌استیشن قسطی را توضیح دهیم. شما می‌توانید با استفاده از روش خرید قسطی، صاحب بهترین گوشی گیمینگ یا کنسول بازی شوید.

کنسول بازی بهتر است یا گوشی گیمینگ؟

اولین مسئله این است که گوشی‌های گیمینگ، بازی را در صفحه نمایش کوچک موبایل نشان می‌دهند و فضای محدودی دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید تجربه‌ای فوق‌العاده و همه‌جانبه از گیم را تجربه کنید، کنسول بازی برای شما مناسب است. شما با خرید جدیدترین کنسول‌های بازی می‌توانید انواع بازی‌های استراتژیک، جنگی، ورزشی و ترسناک را تجربه کنید.

به‌علاوه، نمایش بازی‌ها در کنسول به واقعیت نزدیک‌تر است و وضوح بیشتری دارند. بسیاری از بازی‌های استراتژیک هم در گوشی‌های گیمینگ نصب نمی‌شوند. تلفن‌های هوشمند صفحه نمایش کوچکی دارند و کیفیت بازی را پایین می‌آورند. مزیت این گوشی‌ها این است که شما می‌توانید در هر زمان و مکانی بازی کنید.

گوشی‌های گیمینگ به شما اجازه می‌دهند که دنیای بازی را با خودتان به سفر و محل کار ببرید و در مکان‌های مختلف بازی کنید. همچنین، این گوشی‌ها مجهز به خنک‌کننده‌های پیشرفته و درگاه‌های جانبی هستند. بنابراین، شما می‌توانید چندین ساعت با آن‌ها بازی کنید. علاوه‌بر این‌‌ها، برای انتخاب بین کنسول بازی و گوشی گیمینگ باید به نکته‌های زیر هم توجه کنید.

بازی‌های انحصاری در گوشی و کنسول

بسیاری از بازی‌های اختصاصی برای کنسول‌های بازی طراحی شده‌اند. مثلا با خرید نینتندو سوئیچ می‌توانید بازی‌های Animal Crossing و Pokemon را بازی کنید. همچنین، اگر حق اشتراک سرویس Game Pass را بخرید، می‌توانید به صورت یک‌ماهه یا بیشتر به ۶۰۰ بازی دسترسی داشته باشید. کنسول پلی‌استیشن هم اشتراک یک ماهه دارد. اگر اشتراک PlayStation Plus را بخرید، می‌توانید به بازی‌های انحصاری این شرکت دسترسی داشته باشید.

بازی‌های فریمیوم در گوشی‌های هوشمند

یکی از تفاوت‌های مهم کنسول‌ها و گوشی‌های گیمینگ، نحوه کسب‌وکار آن‌ها است. برای اینکه بتوانید از بازی‌های کنسول استفاده کنید، باید پول پرداخت کنید یا بازی خاصی را بخرید. اما بازی‌های موبایلی با مدل فریمیوم کار می‌کنند. در این مدل، شما برای بازی کردن پولی پرداخت نمی‌کنید، اما بعضی از امکانات بازی‌ها پولی هستند. مثلا سفارشی کردن شخصیت‌های بازی و خرید وسایل در بازی جزو موارد رایگان نیستند و شما باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید. بعضی از بازی‌های ایرانی در دسته فریمیوم قرار می‌گیرند. به‌علاوه، حدود ۳ درصد از بازی‌های موبایل در گوگل پی جزو این دسته هستند.

فضای ذخیره‌سازی در گوشی‌های گیمینگ

گوشی‌های هوشمند فضای ذخیره‌سازی محدودی دارند. این فضا برای بازی‌ها، عکس‌ها، ویدئوها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌ها و فایل‌ها استفاده می‌شود. حداکثر حافظه گوشی‌های گیمینگ ۱ ترابایت است. گوشی‌های پرچمدار در این گروه قرار می‌گیرند. در مقابل، کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن ۴ پرو و اسلیم با فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایت تولید شده‌اند. بنابراین، اگر می‌خواهید چند بازی را به صورت همزمان بازی کنید، باید کنسول بخرید.

ظرفیت باتری کنسول خانگی و گوشی گیمینگ

کنسول‌های خانگی به صورت مستقیم به پریز برق وصل می‌شوند، بنابراین لازم نیست نگران تمام شدن باتری حین بازی باشید. در مقابل، گوشی‌های گیمینگ ظرفیت باتری مشخصی دارند و بعد از ۴ تا ۸ ساعت بازی به شارژ مجدد احتیاج دارند. اگر کنسول دستی Nintendo Switch بخرید، می‌توانید ۴.۵ تا ۹ ساعت بازی کنید.

کنسول Steam Deck هم تا ۸ ساعت شما را همراهی می‌کند. اما مزیت گوشی‌های هوشمند، سرعت شارژ آن‌ها است. کنسول‌های نینتندو و Steam Deck قابلیت شارژ سریع ندارند و نینتندو هم فقط تا ۳۰ وات را پشتیبانی می‌کند. در مقابل، گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت شارژ سریع هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ می‌شوند.

خرید یک دستگاه قابل حمل برای گیمینگ

اگر می‌خواهید در مترو، اتوبوس و مکان‌های مختلف بازی کنید، گوشی گیمینگ برای شما مناسب است. کنسول‌های بازی برای بازی کردن در محیط خانه، گشت‌وگذار در اینترنت و تماشای فیلم مناسب هستند، اما گوشی‌های گیمینگ علاوه‌بر اجرای بازی، برای عکاسی، فیلم‌برداری، مکالمه و گوش دادن به موسیقی هم استفاده می‌شوند. همچنین، بسیاری از خانواده‌ها برای فرزندشان گوشی گیمینگ می‌خرند. کودکان و نوجوانان دوست دارند در فضای ماشین و مهمانی‌های خانوادگی با گوشی بازی کنند، بنابراین گوشی گیمینگ برای آن‌ها مناسب است.

بازی با کنترلر کنسول بازی

اگر دوست دارید با کنترلر و دسته‌های مخصوص بازی کنید، قطعا کنسول بخرید. دکمه‌های فیزیکی روی دسته هیجان بازی را بیشتر می‌کنند و عملکرد بهتری دارند. در مقابل، برای بازی با گوشی‌های گیمینگ فقط باید از کیبورد و دکمه‌های روی آن استفاده کنید. همچنین، امکان فشردن چندین دکمه هم وجود ندارد. البته، بعضی از گوشی‌های پیشرفته گیمینگ مجهز به دکمه‌های اضافی هستند. اگر دوست دارید گوشی گیمینگ بخرید، بهتر است لوازم جانبی آن مثل کنترل گوشی هوشمند Razer Kishi V2 را هم تهیه کنید.

بودجه مناسب برای خرید گوشی گیمینگ و کنسول بازی

معمولا گوشی‌های گیمینگ به دلیل ویژگی‌های متنوعی که دارند، با قیمت بیشتری فروخته می‌شوند. شما می‌توانید با این گوشی‌ها بازی کنید، عکس و فیلم بگیرید و تولید محتوا کنید. اما کنسول‌های بازی فقط برای اجرای بازی استفاده می‌شوند. قیمت گوشی‌های گیمینگ بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است، ولی کنسول‌های بازی با قیمت ۱۸ تا ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

اگر بودجه کمی دارید و می‌خواهید گیم را شروع کنید، بهتر است کنسول بازی بخرید. به‌علاوه، امکان خرید اقساطی هم وجود دارد. با ثبت‌نام در سایت‌های خرید قسطی می‌توانید صاحب جدیدترین نوع پلی‌استیشن شوید و از قابلیت‌های ویژه آن استفاده کنید.

خرید پلی‌استیشن قسطی

برای خرید اقساطی پلی‌استیشن کافیست در سایت‌های خرید قسطی ثبت‌نام کنید. سایت‌های بسیاری در زمینه فروش قسطی انواع کنسول بازی فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با شماره تلفن همراه در این سایت‌ها ثبت‌نام کنید و بعد از تکمیل حساب کاربری و بارگذاری مدارک، اعتبار خرید را دریافت کنید. مدارک لازم برای خرید قسطی، کارت ملی و چک صیادی هستند. در نهایت، بعد از اعتبارسنجی، بارگذاری مدارک و تایید حساب کاربری، اعتبار خرید قسطی پلی‌استیشن به حساب شما اضافه می‌شود و می‌توانید پلی‌استیشن‌ مورد نظر خود را به صورت اقساطی تهیه کنید.

برچسب ها : پلی‌استیشن قسطی,گوشی گیمینگ قسطی,خرید قسطی,اعتبار خرید قسطی


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته