حماس: تحت تاثیر هیچ‌‌گونه فشار سیاسی و نظامی قرار نخواهیم گرفت


حماس: تحت تاثیر هیچ‌‌گونه فشار سیاسی و نظامی قرار نخواهیم گرفت

اقتصادنیوز: یک مسئول ارشد حماس با بیان اینکه صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا را به بن‌بست کشاندند تاکید کرد درحال حاضر هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود و حماس تحت تاثیر هیچ‌‌گونه فشار سیاسی و نظامی قرار نخواهد گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه در سخنانی درباره کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که همه ابتکارات و پیشنهاداتی که حماس ارائه داده بود به دلیل کارشکنی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر با شکست مواجه شد و به نتیجه نرسید.

خبر مرتبط
مخالفت فرانسه با حمله به رفح/ درخواست برای بازگشت به مذاکرات

وزارت امور خارجه فرانسه مخالفت خود را با حمله اسرائیل به رفح اعلام کرد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال یک آتش بس پایدار و یک معامله واقعی برای تبادل اسرا هستیم اما نتانیاهو می‌خواهد جنگ را برای رسیدن به اهداف و جاه‌طلبی‌های شخصی و سیاسی خود ادامه دهد.

این مسئول حماس درباره طرح‌های موهوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اداره نوار غزه بعد از جنگ گفت: این مردم فلسطین هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی بر نوار غزه حکومت کند و ما حضور هر طرف خارجی در غزه را رد می‌کنیم.

خبر مرتبط
ادعای یک مقام اسرائیلی درباره مذاکرات آتش‌بس با حماس

اقتصادنیوز: شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک منبع اسرائیلی مدعی شده مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس متوقف شده است.

خلیل الحیه تصریح کرد: نیروهای اشغالگر همچنان می‌خواهند به جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه ادامه دهند و این نشان می‌دهد که هرگونه صحبت درباره مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا زیر آتش انجام می‌شود؛ چیزی که ما هرگز آن را قبول نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات به دلیل تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به رفح به بن‌بست رسید و در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد و هرچه که نتانیاهو می‌گوید برای جلب رضایت شهرک نشینان صهیونیست است که به شدت نتانیاهو را تحت فشار قرار داده‌اند.

معاون رئیس حماس در نوار غزه تاکید کرد: حماس هرگز نه مذاکرات را تعلیق کرده و نه از آن عقب نشینی کرده است اما این رژیم اشغالگر بود که با پیشنهاد میانجی‌ها مخالفت کرد و می‌خواهد به بهانه مذاکرات، زمان بیشتری خریده و همچنان تجاوزات خود به غزه را ادامه دهد.

خبر مرتبط
پیام مهم مصر به حماس و تل‌آویو پس از توقف مذاکرات

اقتصاد نیوز :وزارت امور خارجه مصر از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی خواست تا «انعطاف» نشان دهند و «در اسرع وقت» به آتش‌بس در غزه دست یابند که امکان تبادل اسرا بین ۲ طرف را فراهم کند.

وی درباره مواضع آمریکا نیز اظهار داشت: آمریکا می‌تواند جنگ را متوقف کند اما این کار را نمی‌کند و با تجاوزات رژیم صهیونیستی موافق و همسو است.

این مقام حماس گفت: ما تحت تاثیر هیچ گونه فشار سیاسی و نظامی قرار نمی‌گیریم و تنها به منافع مردم فلسطین فکر می‌کنیم و آنها هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی بر نوار غزه حکومت کند.

در سایه تداوم کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مسیر رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا جنبش حماس فلسطین شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز دشمن صهیونیستی به رفح و اشغال گذرگاه آن بلافاصله بعد از موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌ها درباره آتش‌بس دلیلی آشکار بر فرار اشغالگران از رسیدن به توافق است.

در بیانیه حماس آمده است: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر و کابینه افراطی او از مذاکرات به‌عنوان پوششی برای حمله به رفح، اشغال گذرگاه آن و ادامه جنگ نابودی علیه مردم فلسطین استفاده می‌کنند و ما نتانیاهو و کابینه فاشیست وی را مسئول کامل مانع‌تراشی در مسیر رسیدن به توافق می‌دانیم.

جنبش حماس با اعلام اینکه "توپ اکنون در زمین اشغالگران است."، بر پایبندی خود به مواضع ملی و شروط اصلی در راستای خواسته‌های ملت فلسطین تأکید کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کیف قاپ حرفه ای با لباس مردانه زن از آب درآمد / خانم مربی بدنسازی دزد کیفش را زمین زد +...