پیش ‌بینی قیمت دلار 23 اردیبهشت 1403 / زلف دلار به کدام خبر گره خورد؟


پیش ‌بینی قیمت دلار 23 اردیبهشت 1403 /  زلف دلار به کدام خبر گره خورد؟

قیمت دلار امروز با کاهش محدود به کف کریدور ششم برگشت. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند بازارساز از رخدادهای سیاسی روزهای اخیر بیشترین بهره را برده و باعث رنج‌ شدن قیمت دلار در هفته‌های گذشته شده است. آنها پیش‌بینی می‌کنند، مادامی که موضوع توافقات و موضوعات کلان کشور سمت‌وسوی مشخصی بگیرد، دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در شروع هفته با کاهش ۵۰۰ تومانی در کف کریدور ششم نوسان داشت. معامله‌گران به حضور پررنگ بازارساز برای مهار قیمت اسکناس آمریکایی اشاره می‌کنند و می‌گویند، همین موضوع دلار را به کف حمایت کشانده و فعالان بازار نیز از ترس نقره‌داغ شدن در هفته‌های آینده تمایل چندانی به مبادله ندارند.

پیش‌ بینی تداوم روند رنج برای دلار

تحلیلگران بازارهای مالی میل بازارساز را برگشت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی می‌دانند؛ آنها معتقدند این فشار سیاست‌گذار به سبب خبرسازی و خبردرمانی است و تلاش دارد دلار در روند نزولی قرار بگیرد.

طی روزهای گذشته، تلاش افزایشی‌های بازار رشد تقاضا بود اما فعلاً جو بازار بیشتر فروشنده است تا خریدار.

کارشناسان اقتصادی معتقدند نتیجه سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران هرچه بود، توانست به بازارهای مالی در کشور روند رنج دهد؛ آنها می‌گویند بازارها همچنان در ابهام هستند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند،‌ تا زمانی که سمت‌وسوی مذاکرات برجام به‌روشنی مشخص نشود، قیمت دلار روند نخواهد گرفت. معامله‌گران، فراز و فرودهای دلاری را ذات بازار و موضوعی عادی می‌دانند.

قیمت تتر ۶۰ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز شنبه با رقم ۱۶ هزار و ۴۱۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۱۰ تومانی پیدا کرد. قیمت تتر روی رقم ۶۰ هزار و ۹۵۰ تومانی ایستاد و با قیمت دلار تا حدودی برابر شد.

قیمت پوند انگلیس با ۷۶ هزار و ۲۱۰ تومان بسته شد و کاهش ۳۰۰ تومانی داشت. یورو نیز با افت ۳۰۰ تومانی روی رقم ۶۵ هزار و ۶۷۰ تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز شنبه با رشد ۱۰۰ تومانی بازگشایی شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۷۹ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۹۰۴ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت طلا امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403| ریزش قیمت+ جدول