چرا سازمان های بزرگ به نرم افزار ITSM نیاز دارند؟


چرا سازمان های بزرگ به نرم افزار ITSM نیاز دارند؟
نرم افزار دانا پرو که نرم افزار ITSM پیشرفته است به تیم IT شما این امکان را می دهد تا اصولی تر در مدیریت خدمات عمل کند؛ شفافیت و مسئولیت پذیری سازمان IT را افزایش دهد و از قابلیت های جدیدی استفاده کند که رضایت مشتری را افزایش می دهد.
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


امروزه در کسب و کارها آن چه بیش از پیش اهمیت دارد، بهبود خدمات مشتریان است و به همین منظور سازمان های بزرگ سعی دارند هر چه بیشتر از ITSM برای همسو کردن خود با نیازهای مشتریان و کاهش هزینه ها استفاده کنند.
سازمان ها و شرکت های بزرگ به نرم افزارهایی نیاز دارند که به آن ها کمک کنند تا در عملکرد خود بهتر پیش بروند و فرآیندها مختلف IT را به صورت خودکار انجام دهد. همچنین اشکالاتی که در سیستم وجود دارند را شناسایی کنند و برای کنترل دسترسی منابع و بهبود خدمات مشتریان به این سازمان ها کمک کنند.
پس در این فضای رقابتی کسب و کارها، استفاده از نرم افزار ITSM در سازمان های IT بیش از پیش اهمیت خود را نشان می دهد تا بتوانند خود را با نیازهای تجاری و ارائه خدمات بی نظیر و مورد نظر مشتریان همسو کنند.
نرم افزار دانا پرو که نرم افزار ITSM پیشرفته است به تیم IT شما این امکان را می دهد تا اصولی تر در مدیریت خدمات عمل کند؛ شفافیت و مسئولیت پذیری سازمان IT را افزایش دهد و از قابلیت های جدیدی استفاده کند که رضایت مشتری را افزایش می دهد.

دلایلی که سازمان های بزرگ به نرم افزار ITSM نیاز دارند


سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) خدمات IT را برای سازمان و مشتری ها مدیریت می کند و یک رویکرد استراتژیک برای طراحی، انتقال، مدیریت و بهبود خدمات IT به حساب می آید. و از آن جایی استفاده از آن در سازمان ها مهم تلقی می شود که فرآیندها، افراد و تکنولوژی در جای درستی در سازمان قرار بگیرند و همچنین سازمان به اهداف تجاری خود برسد و رضایت مشتری ها را جلب کند.
در ادامه با دلایلی آشنا می شویم که سازمان ها و شرکت های بزرگ را برای استفاده از نرم افزار ITSM ترغیب می کند.

1. افزایش کارایی و عملکرد سازمان


یکی از مهم ترین دلایلی که سازمان های IT از ITSM یا مدیریت خدمات IT استفاده می کنند، بهبود بازده عملکرد سازمان است. در حقیقت در تمام سازمان های بزرگ تیم ها دائما دنبال آن هستند که زمانی پیدا کنند و تمام تسک ها و کارهای شرکت را به موقع انجام دهند. اما حقیقت اینجا است که زمان کم است و این نرم افزار ITSM است که به شما این امکان را می دهد تا ارزش کار و منابع خود را افزایش دهید و روند کار را بهبود ببخشید.
نرم افزار دانا پرو که نرم افزار ITSM پیشرفته مبتنی بر ITIL است، از کاربردی ترین نرم افزارها برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است و در سازمان های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال به کمک ماژول سرویس دِسک در این نرم افزار می توانید روزانه به صدها و حتی هزاران تیکت رسیدگی کنید.

2. افزایش بهره وری سازمان و تیم ها


زمانی که عملکرد سازمان به خوبی پیش برود، در بهره وری تیم ها هم بهبود را مشاهده می کنید. ابزارها و راهکارهای ITSM به مدیران سازمان کمک می کند تا نگرشی دقیق از چگونگی ارزیابی عملکرد اعضای تیم ها و همچنین خدمات به دست بیاورند.
علاوه بر آن، این نرم افزار به شما کمک می کند در رویارویی با پیشامدها بهتر عمل کنید، زمان پاسخ به رویدادها را کاهش دهید و اگر اختلالی پیش آمد زمان ریکاوری آن را نیز کم کنید.

3. کاهش هزینه ها


از بزرگ ترین دلایلی که سازمان های بزرگ از نرم افزار ITSM استفاده می کنند این است که باعث کاهش هزینه ها می شود. برای بسیاری از کسب و کارها، فرآیندهای IT و زیر ساخت های آن از پرهزینه ترین بخش های سازمان هستند. هر چه قدر هم سازمان بیشتر گسترش پیدا کند، این هزینه ها هم افزایش می یابد. اما با اتوماسیون فعالیت های تکراری و برخی فرایندهای کار به کمک ITSM، سازمان ها می توانند از بسیاری از هزینه ها جلوگیری کنند.

4. کاهش ریسک


برای شرکت هایی که می خواهند تغییراتی را در ساختار یا فرایندی اعمال کنند، باید ریسک همراه آن را هم بپذیرند. و این ریسک هم کم نیست و می تواند برای سازمان گران تمام شود. با کمک مدیریت خدمات فناوری اطلاعات این ریسک تا حد زیادی کاهش می یابد. قوانین، فرایندها و نقش ها همگی دست در دست هم می دهند و ارتباطی قوی میان مشتری ها و سازمان ایجاد می کنند و با این برنامه و ارتباط قوی این ریسک ها نیز کاهش می یابد.

5. بهبود تجربه مشتری


با بهبود عملکرد سازمان و بهره وری تیم ها شما همچنان شاهد افزایش رضایت مشتریان خود خواهید بود. اما با اختلالات کمتر در ارسال خدمات و پاسخ دهی سریع تر، مشتری ها هم این افزایش کارایی و بهبود را در فعالیت مختلف سازمان IT شما می بینند.
برای مثال در نرم افزار دانا پرو می توانید برای سوالات و مشکلات تکراری و دارای پاسخ مشخص، پیام های آماده طراحی کنید و به تیکت ها سریع تر پاسخ دهید و رضایت مشتری ها را به دست بیاورید.

6. شناسایی و اعمال اصلاحات


وقتی سازمان IT از نرم افزار ITSM استفاده می کند، بهتر می تواند خدمات IT را مدیریت کند. بسیاری از این سازمان ها بیشتر وقت خود را صرف رفع خرابی ها و قطعی ها می کنند و آن قدر روی ارائه خدمات جدید تمرکز نمی کنند.
اما این نرم افزار کمک بزرگی در تغییرات دیجیتال در سازمان از طریق ابزارهای ITSM می کند. ابزارهای ITSM تسک های روزانه و تکراری را وارد فرایند اتوماسیون می کند و استانداردها را روی آن ها اعمال می کند.

7. ایجاد شفافیت


نرم افزار ITSM باعث ایجاد شفافیت بیشتر در فرایندهای مختلف و موفقیت ها می شود. اعضای تیم می توانند روند و میزان پیشرفت یکدیگر را ببینند، مدیران هم خیلی راحت می توانند عملکرد و پیشرفت پروژه های مختلف را پیگیری کنند و نگذارند فرایندی ناقص باقی بماند.
نرم افزار دانا پرو تحلیل هایی دقیق و شفاف را از وضعیت کنونی خدمات فناوری اطلاعات سازمان با چند کلیک در اختیار شما قرار دهد:
کدام تسک ها زمان و منابع زیادی را به خود اختصاص می دهند
کدام روند کاری به بهبود و ارتقا نیاز دارد
کدام تسک ها و فرآیندهای دیگر می توانند به صورت خودکار انجام شوند

9. ارتباطی آسان


در نهایت نرم افزار ITSM باعث ارتباطی آسان می شود:
ارتباط میان اعضای تیم را آسان می کند: کانال های ارتباطی را بهبود می بخشد و این ارتباط را شفاف تر می کند.
ارتباط مدیران را آسان می کند: با ایجاد شفافیت و یکپارچگی در روندها این ارتباط آسان تر می شود.
ارتباط مشتریان را آسان می کند: با دریافت پاسخی سریع تر و راه کارهای آماده این ارتباط بهبود می یابد.

نرم افزار ITSM دانا پرو


به کمک نرم افزار ITSM پیشرفته ای مثل نرم افزار دانا پرو هر چیزی که برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات نیاز دارید را در اختیار سازمان شما قرار می دهد. نرم افزار دانا پرو به شما این امکان را می دهد تا در ساده ترین حالت ممکن فرآیندها ITIL را پیاده سازی کنید و ITSM را همسو با اهداف سازمان خود پیش ببرید.
ماژول های مختلف دانا پرو شما را در پیشبرد اهداف IT سازمانتان یاری می دهد و می توانید رخدادها، دارایی ها و تغییرات درون سازمان را بهتر و موثرتر مدیریت کنید و از صرف هزینه برای فرآیندهای تکراری به کمک اتوماسیون برخی تیک ها و فعالیت ها جلوگیری کنید.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته