یک روز از زندگی تور لیدر وان


یک روز از زندگی تور لیدر وان

اگر بخواهید به یکی از شهر‌‌های ترکیه سفر کنید، شهر وان به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین شهر‌ها برای سفری چند‌روزه توصیه می‌شود. در این‌مقاله می‌خواهم یک روز کاری خود را به‌عناون تور‌لیدر وان به شما توضیح دهم. اگر دوست...

اگر بخواهید به یکی از شهر‌‌های ترکیه سفر کنید، شهر وان به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین شهر‌ها برای سفری چند‌روزه توصیه می‌شود. در این‌مقاله می‌خواهم یک روز کاری خود را به‌عناون تور‌لیدر وان به شما توضیح دهم. اگر دوست دارید درباره وان و کار من در یکی از روز‌های سفر بیشتر بدانید در ادامه با من همراه باشید و این‌مطلب را کامل بخوانید.

یک روز از زندگی تور لیدر وان

بسیاری از افراد تور وان را برای خرید انتخاب می‌کنند. من به‌عنون یک تورلیدر شهر وان را یکی از شهر‌های جذاب ترکیه می‌دانم که برای خرید، تفریح و بازدید از اماکن تاریخی موقعیت مناسبی را برای مسافران مهیا کرده است. تور وان علی بابا یکی از آسان‌ترین و بهترین راه‌ها برای سفر به شهر وان است. احتمالا تجربه‌های کوچک ما در این‌یک روز سفر برای شما هم مفید خواهد بود.

شروع سفر به وان

مانند بسیاری از تور‌هایی که قبلا به‌عنوان تورلیدر با آن‌‍ها سفر کرده بودم، وسایل خود را از روز قبل آماده کرده بودم. مانند سفر‌های قبلی که به شهر وان داشتم و مسافرانی را به وان می‌بردم، سفر با یک اتوبوس شروع شد. تور وان از شهر‌های مختلفی برگزار می‌شود و شما هنگام رزرو باید این‌موضوع را مد‌نظر داشته باشید. با اتوبوس مسافران را تا تبریز همراهی کردیم. بعد از آن باید با استفاده از ون‌هایی که هماهنگ کرده بودیم به آن‌طرف مرز ترکیه منتقل می‌شدیم. از آن‌جا به بعد، اتوبوس‌های ترک را هماهنگ کرده بودیم که ما و مسافران را به شهر وان برسانند.

مسافران نباید برای رزرو اتوبوس و جا‌به‌جایی نگرانی داشته باشند. زیرا ما و عوامل اجرایی تور، همه این‌موارد را هماهنگ و فراهم کرده‌ بودیم و مشکلی وجود نداشت. البته بعضی از اتوبوس‌ها تا مرز شما را همراهی می‌کنند و اگر این‌موضوع برای شما اهمیت دارد، بهتر است آن را از تور خود سوال کنید. همان‌طور که گفته شد ما از ترمینال تبریز با ون، مسافران را به خوی و سپس به مرز رازی همراهی کردیم.

شور و شوق مسافران برای رسیدن به ترکیه و دیدن شهر واتن بسیار بود و من همیشه افرادی که برای اولین بار به وان سفر می‌کنند را دوست دارم در تور خود داشته باشم. اگر‌چه افرادی هستند که خود دفعات بیشتری به وان سفر کرده‌اند و در مسیر و مسافرت کمک زیادی به من می‌کنند.

یک روز از زندگی تور لیدر وان

زمان‌بندی سفر

بسته به این‌که از کدام شهر به تبریز سفر می‌کنید مدتی که تا تبریز در مسیر هستید متفاوت خواهد بود. سفری که در این‌روز شروع کردیم از تبریز تا مرز در یک مسیر پیچ‌درپیچ حدود چهار ساعت طول کشید. برای مسافران خوراکی کمی تهیه کرده بودیم ولی قبل از حرکت بهخ آن‌ها گفته بودم که اگر چیز بیشتری می‌خواهند در این‌فاصله بخورند قبل از حرکت تهیه کنند.

سفر ما در یکی از ایام شلوغ سال و تعطیلات بود و با ازدحام جمعیت در مرز مواجه بودیم. توصیه می‌شود از تور وان علی بابا در ایامی که می‌خواهید استفاده کنید و به زمان سفر خود و نکته‌‌های مثبت و منفی آن بسیار دقت کنید. شلوغی سفر باعث شد تا ما زمان زیادی را در صف بگذرانیم تا مهر ورود به ترکیه در پاسپورت ثبت شود. خب این‌قسمت از سفر را برای شما گفتم تا در انتخاب تور و زمان سفر خود دقت بسیاری داشته باشید.

هتل وان

همیشه هتل‌هایی را برای سفر انتخاب می‌کنم که از‌نظر موقعیت جغرافیایی در نقطه خوبی از شهر باشند. مسافران این‌نکته را بسار دوست دارند. هتل‌های بسیاری در وان هستند که شما نیز با سلیقه و بودجه خود می‌توانید در تور وان انتخاب کنید. حتما در انتخاب هتل از هتل‌هایی استفاده کنید که تور به شما پیشنهاد می‌دهد.

علی بابا یکی از بهترین سایت‌ها برای رزرو تور‌های داخلی و خارجی از‌جمله تور وان است. بعد از تحویل اتاق، دوشی در حمام اتاق گرفتم و وسایل خود را در آن‌جا قرار دادم. خیابان جمهوریت یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر است که مغازه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری در اطراف آن قرار دارند. برای روز اول سفر توصیه می‌کنم حتما گشتی در این‌خیابان داشته باشید.

در اولین روز مسافران را به خیابان جمهوریت بردم و تعدادی از فروشگاه‌های معروف که می‌شناختم معرفی کردم. خودم هم دوست داشتم چند کادو و سوغاتی را برای افرادی که به آن‌ها قول داده بودم تهیه کنم، پس راهی شدیم تا گردشی در مغازه‌ها و فروشگاه‌های خیابان جمهوریت داشته باشیم. من در این‌سفر اولین وعده غذایی را هم در یک دونر‌فروشی در خیابان جمهوریت امتحان کردم. تعدادی از مسافران هم با من همراه بودند.

یک روز از زندگی تور لیدر وان

تفریحات و جاذبه‌های شهر وان

بعد از ناهار به مسافران گفتم که اگر دوست داشته باشید می‌توانید کمی استراحت کنید تا ادامه سفر را با انرژی بیشتری دنبال کنید. اگر هم مثل من شوق دیدن شهر را داشته باشید، می‌توانید استراحت را به ساعات آخر شب منتقل کنید. البته تفریحات شبانه وان هم جذابیت خود را دارند.

توجه داشته باشید که برای ورود به تفریحات شبانه در شهر وان حتما باید از‌قبل رزرو انجام داده باشید. من به‌عنوان تور‌لیدر در همان روز اول برای مسافرانی که می‌خواستند تفریحات را رزرو کردم. خود نیز با تعدادی از مسافران همراه شدم. ساعت ۱۱ شروع تفریحات سالن بود و چیزی از زمان خواب در خاطر من باقی نگذاشت.

بسیاری از افراد تور وان علی بابا را برای خرید انتخاب می‌کنند و خود خیابان جمهوریت یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید است. من معمولا روز آخر سفر را به خرید اختصاص می‌دهم. اما افراد ممکن است در هر روز بخشی از آن را برای بازدید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید اختصاص دهند. پس در همان روز اول در فرصت‌هایی که داشتیم مغازه‌ها و فروشگاه‌های مناسب را به هم‌سفران خود توصیه می‌کردم. مرکز خرید وان ای وی ام و مرکز خرید آیدین پریهان در خیابان جمهوریت شهر وان از مراکز خرید معروفی هستند که بسیاری از تور‌ها و افراد برای خرید به آن‌جا مراجعه می‌کنند.

ما در روز اول از دیدنی‌های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی شهر وان بازدیدی نداشتیم و آن را به روز دو سفر منتقل کردیم. معمولا تور‌های شهر وان دو یا سه‌روزه برگزار می‌شوند. این‌موضوع به معنای این است که شما وقت زیادی در سفر ندارید و باید از همه لحظات سفر خود نهایت استفاده را ببرید. با کمی دقت سفر شما به وان یکی از سفر‌های خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی دفتر خاطرات شما خواهد بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی