چلسی، ولخرج‌ترین باشگاه جهان


فارس: ۸۰ درصد باشگاه‌های ولخرج فوتبال دنیا با سردمداری چلسی در لیگ برتر انگلیس حضور دارند. باشگاه چلسی با هزینه ۶۷۴ میلیون پوند در ۵ سال اخیر به عنوان ولخرج‌ترین باشگاه فوتبال جهان شناخته شد. باشگاه لندنی در این مدت به اندازه ۵ برابر باشگاه...

چلسی، ولخرج‌ترین باشگاه جهان

فارس: ۸۰ درصد باشگاه‌های ولخرج فوتبال دنیا با سردمداری چلسی در لیگ برتر انگلیس حضور دارند.

باشگاه چلسی با هزینه ۶۷۴ میلیون پوند در ۵ سال اخیر به عنوان ولخرج‌ترین باشگاه فوتبال جهان شناخته شد. باشگاه لندنی در این مدت به اندازه ۵ برابر باشگاه بارسلونا (۱۳۶ میلیون پوند خرج) در نقل و انتقالات فوتبالی هزینه کرده است.

باشگاه چلسی بعد از اینکه آبراموویچ، روس مجبور به فروش این باشگاه لندنی به خاطر جنگ روسیه و اوکراین شد، تاد بولی تاجر آمریکایی آبی‌های لندن را خریداری کرد. نکته جالب این است که بیشترین هزینه چلسی در دوران مدیریت تاجر آمریکایی در ۲ سال گذشته انجام شده و تنها برای جذب دو بازیکن ۲۰۰ میلیون پوند هزینه کرده، اما چلسی نتوانسته نتایج مطلوب را کسب کند.

بر اساس گزارش سایت givemesport، طبق آمار گرفته شده درباره پرهزینه‌ترین باشگاه‌های فوتبال در ۵ سال گذشته «۸ تیم ولخرج دنیا در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند» یعنی ۸۰ درصد ریخت و پاش‌ها مربوط به فوتبال انگلیس است.۱۰ باشگاه ولخرج فوتبال دنیا به تفکیک هزینه‌های خود در ۵ سال اخیر به ترتیب زیر هستند:

۱-چلسی (۶۷۴ میلیون پوند)

۲-منچستر یونایتد (۵۹۷ میلیون)

۳-آرسنال (۵۵۰ میلیون)

۴-تاتنهام (۴۶۰ میلیون)

۵-نیوکاسل (۴۱۸ میلیون)

۶-پاری سن ژرمن (۳۹۳ میلیون)

۷-الهلال عربستان (۳۷۵ میلیون)

۸-استون ویلا (۳۲۹ میلیون)

۹-منچستر سیتی (۳۲۶ میلیون)

۱۰-وستهام (۲۴۱ میلیون)

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چشم‌ها به اولین بازی لیموچی (عکس)