فروشگاه بازی‌های موبایل مبتنی بر وب مایکروسافت افتتاح می‌شود


ایتنا - به احتمال فراوان Candy Crush Saga را خواهید دید که ظاهراً از زمان...
ایتنا - به احتمال فراوان Candy Crush Saga را خواهید دید که ظاهراً از زمان عرضه در سال 2012 تاکنون 20 میلیارد دلار درآمد داشته است و بازی‌های موبایل Call of Duty را در نخستین دسته از عناوین موجودشده برای دانلود خواهید یافت.

تا دو ماه دیگر می‌توانید بازی‌های موبایل مایکروسافت را از فروشگاه خودش دریافت کنید. سارا بند، رئیس ایکس‌باکس، در نشست فناوری بلومبرگ فاش کرد که این شرکت در حال راه‌اندازی فروشگاهی مبتنی بر وب است که کاربران در آن می‌توانید بازی‌های موبایل را دانلود کنند و افزونه‌ها یا خریدهای درون‌اپی را با تخفیف دریافت نمایند.

به گزارش ایتنا، بند گفت که این شرکت تصمیم گرفته است، به جای یک اپ، یک فروشگاه مبتنی بر مرورگر راه‌اندازی کند تا آن را «در همه دستگاه‌ها، همه کشورها، هر چه باشد» در دسترس قرار دهد تا شما «در یک اکوسیستم قفل نشوید».

مایکروسافت در ابتدا فقط بازی‌های اختصاصی خودش را میزبانی خواهد کرد، به این معنی که عناوین زیادی از اکتیویژن بلیزارد را ارائه خواهد کرد. احتمالاٌ مطلع هستید که مایکروسافت این شرکت توسعه‌دهنده و ناشر بازی را در قراردادی 70 میلیارد دلاری خریداری کرد که سال گذشته قرارداد آن منعقد شد. به احتمال فراوان Candy Crush Saga را خواهید دید که ظاهراً از زمان عرضه در سال 2012 تاکنون 20 میلیارد دلار درآمد داشته است و بازی‌های موبایل Call of Duty را در نخستین دسته از عناوین موجودشده برای دانلود خواهید یافت. بند گفت که ماین‌کرفت ممکن است یکی از اولین بازی‌هایی باشد که می‌توانید دریافت کنید.


یکی از سخنگویان ایکس‌باکس به بلومبرگ گفت که این "فقط اولین قدم در حرکت [این شرکت] برای ساختن یک فروشگاه اپلیکیشن قابل اعتماد ریشه‌دار در حوزه گیم است». مایکروسافت قصد دارد در آینده این فروشگاه اپ را به روی ناشران طرف ثالث باز کند، اگرچه جدول زمانی برای این هدف اعلام نشده است.

این شرکت اولین بار در سال گذشته، کمی قبل از اعمال قوانین مربوط به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، قصد خود را برای راه‌اندازی یک فروشگاه بازی برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS اعلام کرده بود. برای پیروی از قوانین DMA، اپل و گوگل باید به فروشگاه‌های اپ طرف ثالث اجازه دهند در پلتفرم‌های خود در دسترس باشند و سیستم‌های صورت‌حساب جایگزین برای خرید ارائه دهند. این شرکت‌ها همچنین ملکف شده‌اند اجازه بارگذاری جانبی اپ‌ها را بدهند، که یک تغییر بزرگ برای اپل خواهد بود.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته