خداحافظ بنز مایلر 1924


خداحافظ بنز مایلر 1924

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان استاندارد از تولید بنز 1924 که با نام بنز مایلر شناخته می‌شود، طی دو ماه آینده جلوگیری خواهد کرد. سازمان استاندارد علت این موضوع را عدم تطبیق کامیون 1924 ایران‌خودرو دیزل با استانداردهای 85...

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان استاندارد از تولید بنز 1924 که با نام بنز مایلر شناخته می‌شود، طی دو ماه آینده جلوگیری خواهد کرد. سازمان استاندارد علت این موضوع را عدم تطبیق کامیون 1924 ایران‌خودرو دیزل با استانداردهای 85 گانه عنوان کرد. پیش از این و در بهمن 1402، رییس سازمان استاندارد از توقف تولید خودروهای تجاری قدیمی که قادر به پاس کردن استاندارد 85 گانه نیستند، خبر داده بود.

کامیون 1924 ایران‌خودرو دیزل که به بنز واگن‌هود، بنز 1924 و بنز مایلر شهرت دارد، محصولی قدیمی از مرسدس بنز است که قدمت آن به دهه 1950 میلادی باز می‌گردد. این کامیون در واقع به سری L کامیون‌های مرسدس‌بنز تعلق دارد که آلمانی‌ها آن را Kurzhauber یا دماغه کوتاه می‌نامیدند. تولید این کامیون در ابتدا برای رفع نیازهای داخلی آلمان انجام شد اما پس از آن به خاورمیانه، شمال آفریقا و آمریکای جنوبی صادر شد. تولید کامیون 1924 در شرکت خاور از سال 1343 آغاز شد و بعدها در ایران خودرو دیزل ادامه یافت. این خودرو در مدل‌های باری و کمپرسی با دو کد بنز 1924 و بنز 2624 به تولید می‌رسد.

خداحافظ بنز مایلر 1924کامیون بنز

کامیون بنز معروف از ابتدای حضورش تاکنون، با موتور OM335LA مرسدس بنز به تولید می‌رسد. این پیشرانه حداکثر 280 اسب‌بخار قدرت و 1050 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس شش سرعته ZF‌ نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کامیون برعهده دارد. طی چند دهه مونتاژ بنز 1924 در ایران خودرو دیزل، هیچ تغییری در بخش مشخصات فنی، چیدمان کابین یا فرم کنترلرهای ادوات این خودرو رخ نداده است. تنها تغییر انجام شده روی ظاهر خارجی بنز 1924 اعمال شد. ایران خودرو دیزل با نصب فنرهای کوتاه و گارد محافظ، سعی کرد تا ارتفاع این خودرو را کاهش دهد. با این حال مالکان پس از خرید بنز 1924، فنرهای بلند قبلی را روی کامیون خود نصب می‌کردند. انتظار داریم پس از حذف تولید کامیون 1924، نسخه متفاوتی از این خودرو همانند کشنده آتامان جایگزین آن شود.


گالری تصاویر



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درگ سریع‌ترین نسخه آئودی‌های RS3، RS5 و RS7، پنج، شش یا هشت سیلندر؟