2طرز تهیه آفوگاتو به روش کافی شاپی با اسپرسو یا قهوه فهوری


2طرز تهیه آفوگاتو به روش کافی شاپی با اسپرسو یا قهوه فهوری

نوشیدنی آفوگاتو (Affogato) یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های کافی شاپی بر پایه قهوه و با ریشه ایتالیایی است. «آفوگاتو» در لغت به معنای «غرق شده» است و ترکیبات آن را یک یا دو شات اسپرسوی داغ و بستنی وانیلی یا جلاتو وانیلی سرد و سفت...

نوشیدنی آفوگاتو (Affogato) یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های کافی شاپی بر پایه قهوه و با ریشه ایتالیایی است. «آفوگاتو» در لغت به معنای «غرق شده» است و ترکیبات آن را یک یا دو شات اسپرسوی داغ و بستنی وانیلی یا جلاتو وانیلی سرد و سفت تشکیل می‌دهند. در این مقاله مجله فیدیلیو طرز تهیه آفوگاتو با اسپرسو در کمتر از ۱۵ دقیقه را به شما یاد می‌دهیم و همچنین به شما می‌گوییم که اگر دستگاه اسپرسو ندارید چطور با قهوه ترک یا قهوه فوری (نسکافه) در خانه آفوگاتو درست کنید.

مواد لازم برای تهیه آفوگاتو با اسپرسو (برای یک نفر)

  • بستنی وانیلی: ۲ اسکوپ
  • اسپرسو: ۱ شات
  • پودر کاکائو، سس شکلات یا بیسکویت: برای تزیین

مدت زمان آماده‌سازی نوشیدنی آفوگاتو: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه آفوگاتو کافی شاپی در خانه

مرحله اول: لیوان سرو را در فریزر بگذارید

یک لیوان شیشه‌ای مقاوم به سرما را چند دقیقه در فریزر بگذارید. قرار است آفوگاتو در این لیوان سرو شود پس به مدل و جنس لیوان توجه کنید.

مرحله دوم: اسپرسو درست کنید

برای درست کردن نوشیدنی آفوگاتو به قهوه اسپرسو نیاز داریم. اگر دستگاه اسپرسوساز دارید برای درست کردن یک شات اسپرسو به این روش عمل کنید:

دستگاه اسپرسوساز را روشن کنید. سپس ۷ گرم پودر قهوه اسپرسو در پرتافیلتر دستگاه بریزید و سطح آن را با انگشت صاف کنید. اگر دستگاه شما قابلیت درست کردن ۲ فنجان اسپرسو را دارد یا دوست دارید ۲ شات اسپرسو روی آفوگاتو بریزید ۲ شات اسپرسو درست کنید، در غیر این صورت ۱ شات اسپرسو هم کافی است.

بعد از ریختن پودر قهوه در پرتافیلتر باید با ته تمپر پودر قهوه را فشار دهید تا صاف شود. به‌خاطر داشته باشید که قهوه را به‌صورت مستقیم و محکم فشار دهید. حالا پرتافیلتر را در جای مناسب خود قرار دهید. سپس باید مخزن دستگاه را از آب پر کنید. برای این کار بهتر است از آب تصفیه شده استفاده کنید.

حالا باید فنجان را دقیقا زیر شیر دستگاه بگذارید. صبر کنید تا چراغ قهوه دستگاه روشن شود. سپس دکمه قهوه را فشار دهید تا اسپرسو در فنجان بریزد. برای درست کردن اسپرسو به روش‌های دیگر با موکاپات و لوازم دیگر روی لینک مطلب طرز تهیه اسپرسو کلیک کنید.

مرحله سوم: بستنی وانیلی و اسپرسو را در لیوان بریزید

ابتدا بستنی وانیلی که تازه از فریزر درآمده و هنوز یخ و سفت است را به اندازه ۲ اسکوپ (یا بیشتر و حتی کمتر) در لیوانی که در فریزر سرد شده بریزید. سپس اسپرسو داغ را روی بستنی وانیلی بریزید.

مرحله آخر: آفوگاتو را سرو کنید

روی آفوگاتو را با پودر کاکائو، سس شکلات یا بیسکویت و … تزیین کنید و سریع آفوگاتو را سرو کنید. نوش جان!

طرز تهیه آفوگاتو با قهوه فوری نسکافه

اگر دستگاه اسپرسوساز ندارید یا طعم و شدت قهوه اسپرسو را دوست ندارید آفوگاتو را با قهوه فوری نسکافه درست کنید. البته نوشیدنی آفوگاتو اصلی با اسپرسو درست می‌شود اما این دستور تهیه برای موارد استثنایی هم جواب می‌دهد.

برای درست کردن اسپرسو با قهوه فوری که بهتر است از برند نسکافه باشد، باید ۲ قاشق چای‌خوری نسکافه را با ۴ قاشق غذاخوری آب‌ جوش مخلوط کنید تا یک شات اسپرسو آماده شود. سپس به همان ترتیب روش قبل قهوه داغ را روی بستنی وانیلی یا ژلاتو وانیلی یخ و سرد بریزید و آفوگاتو درست کنید.

طرز تهیه آفوگاتو با قهوه ترک

یک روش دیگر هم این است که یک فنجان قهوه ترک در جذوه درست کنید و روی بستنی وانیلی سرد و فریزری بریزید تا نوشیدنی آفوگاتو شما آماده شود.

سوالات متداول درباره نوشیدنی آفوگاتو ایتالیایی

آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو یک نوشیدنی ایتالیایی بر پایه قهوه است که شامل یک یا دو شات قهوه اسپرسو، بستنی وانیلی یا جلاتو وانیلی به مقدار دلخواه و یک لیوان سرد است که این مواد در آن ریخته و سرو می‌شوند. در طرز تهیه این قهوه بستنی لذیذ، بستنی وانیلی باید حسابی سفت و سرد و اسپرسو یا هر قهوه‌ای که درست می‌کنید حسابی داغ و لیوان هم سرد باشد و چند دقیقه در فریزر قرار داده شده باشد.

برای درست کردن آفوگاتو به دستگاه اسپرسوساز نیاز داریم؟

قیمت نوشیدنی آفوگاتو در کافی شاپ‌ها شاید برای برخی افراد گران باشد. شما می‌توانید این نوشیدنی کافی شاپی را در خانه درست کنید. برای درست کردن آفوگاتو اصیل ایتالیایی شما به یک یا دو شات اسپرسو نیاز دارید. این اسپرسو را به روش‌های مختلف در دستگاه اسپرسوساز، موکاپات یا به روش‌های دیگر درست کنید. اما در موارد عدم دسترسی به اسپرسو شما می‌توانید از قهوه فوری و حتی قهوه ترک دمی هم برای درست کردن آفوگاتو استفاده کنید.

سخن پایانی

نوشیدنی ایتالیایی آفوگاتو یک دسر نوشیدنی ایتالیایی بر پایه قهوه است. آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنای غرق شده است، که به غرق شدن بستنی وانیلی در قهوه اشاره دارد. شما آفوگاتو یا همان دسر «قهوه بستنی» را به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید در خانه درست کنید. شما نوشیدنی آفوگاتو دوست دارید؟ تجربه میل کردن آفوگاتو در کافی شاپ را دارید یا خودتان در خانه آفوگاتو درست می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات و ترفندهای خود را در بخش نظرات این مطلب با ما و مخاطبان فیدیلیو در میان بگذارید.




نامه عجیب و غریب دانش‌آموزی به مادرش 4 هزار سال پیش