تداوم عقب‌نشینی دلار در بازار‌غیررسمی/کاهش نرخ ارز ادامه‌دار است؟


تداوم عقب‌نشینی دلار در بازار‌غیررسمی/کاهش نرخ ارز ادامه‌دار است؟

یک کارشناس اقتصادی با اشاره روند نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی، پیش‌بینی کرد که این شرایط همچنان ادامه خواهد بود.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«مرتضی افقه» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که این رویه همچنان به قوت کنونی خود ادامه یابد، اما نباید این انتظار را داشت که به یک باره به عدد ۵۰ هزار تومان برسد.

تداوم عقب‌نشینی دلار در بازار‌غیررسمی/کاهش نرخ ارز ادامه‌دار است؟
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: انتظار می‌رود که در صورت آرام بودن شرایط و عدم وقوع اتفاقات سیاسی خاص، نرخ ارز در بازار غیررسمی در طول هفته‌های آتی در محدوده ارقام پایین‌تری در نوسان باشد.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که با انتشار برخی اخبار مثبت سیاسی، قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش بیشتری را تجربه کند، گفت: بله، اما این گزاره زمانی محقق می‌شود که اتفاقات مثبتی در زمینه مذاکرات به وقوع بپیوند. در چنین شرایطی احتمال دارد که نرخ ارز در بازار غیر رسمی به عدد ۵۰ هزار تومان هم برسد.


افقه در پایان خاطرنشان کرد: کاهش نرخ ارز درست در زمانی رخ داده که بانک مرکزی در حال تخصیص ارز مسافرتی به حجاج است؛ لذا، افزایش عرضه و مدیریت نیاز ارزی این افراد در این برهه زمانی به نوبه خود کمک شایانی به کنترل تقاضا و در نهایت کاهش قیمت دلار کرده است.


پایان پیام//


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فروش4.6 تن طلا در 30 حراج/ امروز چقدر طلا فروش رفت؟