بیوگرافی و زندگینامه پژمان جمشیدی/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟


بیوگرافی و زندگینامه پژمان جمشیدی/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

نام بازیگر: پژمان جمشیدی متولد: 20 شهریور 1356 زمینه فعالیت: سینما ، تئاتر و تلویزیون، ورزش پیشه: بازیگر، فوتبالیست مدرک تحصیلی: دانشجوی انصرافی رشته عمران سال های فعالیت: از سال 1389 تا کنون پژمان جمشیدی در خانواده ای کم جمعیت و فرهنگی به...

بیوگرافی و زندگینامه پژمان جمشیدی/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

نام بازیگر: پژمان جمشیدی

متولد: 20 شهریور 1356

زمینه فعالیت: سینما ، تئاتر و تلویزیون، ورزش

پیشه: بازیگر، فوتبالیست

مدرک تحصیلی: دانشجوی انصرافی رشته عمران

سال های فعالیت: از سال 1389 تا کنون

پژمان جمشیدی در خانواده ای کم جمعیت و فرهنگی به دنیا آمد. پدر او دبیر زیست‌شناسی و مادر وی معلم اول دبستان بود. پژمان خانواده ای نسبتا ورزشی داشته و پدرش پیش از انقلاب سال ها رئیس هیات کشتی کرج و بعد از انقلاب رئیس هیات کوه نوردی کرج شد، او از بهترین کوهنوردهای تاریخ ایران است در همین راستا و پیرو علاقه زیاد به ورزش، پژمان پس از گذراندن 110 واحد از دروس کارشناسی عمران، نهایتا به دلیل عشق به فوتبال از این رشته انصراف داد.

جمشیدی نخستین تجربه بازیگری خود را سال ۱۳۹۰ در یک قسمت از سریال ساختمان پزشکان به صورت مهمان تجربه کرد. او سپس در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان نقش‌آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود جمشیدی شکل گرفته و روایتی از زندگی خود اوست. مجموعه پژمان مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت. او در همان سال به عنوان اولین تجربه‌اش در سینما در «آتش‌بس ۲» اثر تهمینه میلانی حضور پیدا کرد.

زوج هنری پژمان جمشیدی با سام درخشانی

ایفای نقش جمشیدی در فیلم کمدی خوب بد جلف مورد تحسین قرار گرفت و زوج هنری پژمان جمشیدی با سام درخشانی محبوبیت ویژه‌ای در میان مخاطبان پیدا کرد. او پس از آن پیشنهادهای بسیاری را دریافت کرد، به‌طوری‌که در سال ۱۳۹۷ در شش فیلم سینمایی، یک مجموعه تلویزیونی و یک تئاتر ایفای نقش کرد و از پرکارترین بازیگران این سال شد.

همچنین در سال ۱۳۹۸ درخشش جمشیدی در مجموعه تلویزیونی زیرخاکی در نقش فریبرز باغ‌بیشه مورد تحسین قرار گرفت و این سریال در شبکه یک با جذب ۴۴ درصد مخاطب در صدر آثار تلویزیونی قرار گرفت.سال ۱۴۰۰ برای ایفای نقش در زیرخاکی ۱ و ۲، در بیست و یکمین دوره جشن حافظ برنده تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی شد.

پژمان چگونه وارد دنیای سینما شد؟

پژمان جمشیدی درباره نحوه ورودش به سینما می‌گوید: خیلی اتفاقی پیش آمد. آقای پیمان قاسمخانی به من پیشنهاد سریال پژمان را دادند و من پذیرفتم. خب ایده اولیه سریال پژمان برای من بود اما وقتی پیشنهاد جدی شد، یک هفته ای با پیمان حرف زدم. برای همین خیلی هدفمند به این که بازیگر شوم فکر نکرده بودم و بیشتر به عنوان یک تفریح یا تجربه به آن نگاه می کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چهره باورنکردنی بازیگر نقش بهمن سریال سرزمین مادری در 31 سالگی ! + عکس و بیوگرافی