مدل Gemini 1.5 Flash معرفی شد؛ جستجوی خلاقانه با ابزارهای هوش مصنوعی گوگل


مدل Gemini 1.5 Flash معرفی شد؛ جستجوی خلاقانه با ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

گوگل در حال برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود بوده و در همین رابطه از تعداد زیادی قابلیت‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی رونمایی کرده است. Gemini 1.5 Flash را می‌توان یکی از مدل‌های هوش مصنوعی گوگل دانست که در کنار قابلیت AI Overview می‌تواند فرآیند...

گوگل در حال برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود بوده و در همین رابطه از تعداد زیادی قابلیت‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی رونمایی کرده است. Gemini 1.5 Flash را می‌توان یکی از مدل‌های هوش مصنوعی گوگل دانست که در کنار قابلیت AI Overview می‌تواند فرآیند جستجو در گوگل را بسیار هیجان انگیز کند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود قابلیت‌ها و ابزارهای بسیار جالبی رونمایی کرده است. مدل هوش مصنوعی به‌نام Gemini 1.5 Flash و قابلیت AI Overview را می‌توان مهمترین ابزارهایی دانست که برای کاربران معمولی رونمایی شده است.

گوگل در I/O 2024 از به‌روزرسانی‌های مختلفی برای خانواده Gemini پرده برداشت که در زمینه خلاصه‌سازی، کاربردهای مختلف گفتگو، نوشتن توضیح برای تصویر و ویدیو، استخراج داده از حجم عظیمی از اسناد عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

جستجوی خلاقانه در گوگل با قابلیت AI Overview

بر اساس اعلام گوگل، مدل Gemini 1.5 Flash برای توسعه‌دهندگانی که به یک مدل سبک‌تر و ارزان‌تر از نسخه پرو نیاز داشتند، ساخته شده است. در واقع مدل Flash در جایگاهی میان جمینای 1.5 پرو و جمینای 1.5 نانو قرار می‌گیرد.

مدل جمینای 1.5 فلش از همان توانایی‌های چندوجهی نسخه پرو با 1 میلیون توکن بهره می‌برد. به‌گفته گوگل، این یعنی جمینای 1.5 فلش می‌تواند اسناد 1500 صفحه‌ای یا بیش از 30 هزار خط کد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

جمینای 1.5 فلش البته برای مصرف‌کنندگان معمولی ساخته نشده است. این مدل هوش مصنوعی توسعه‌دهندگانی را هدف قرار داده است که می‌خواهند محصولات و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بسازند.

جستجوی خلاقانه در گوگل با قابلیت AI Overview

جمینای 1.5 فلش و پرو از همین حالا در حالت پیش‌نمایش عمومی در دسترس قرار گرفته است. گوگل در مراسم امشب خود از AI Overview برای موتور جستجوی خود نیز رونمایی کرد که قابلیت‌های هیجان انگیزی دارد.

ویژگی «AI Overviews» به‌زودی در آمریکا و در آینده نزدیک در سایر کشورها در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به‌گفته مدیرعامل گوگل، کاربران روزانه به هزاران روش خلاقانه از جستجوی هوشمند گوگل استفاده می‌کنند.

در همین رابطه بخوانید:

-
-

یکی از ویژگی‌های AI Overviews برای برنامه گوگل فوتو است که با نام Ask Photos شناخته می‌شود. به عنوان مثال اگر شما شماره پلاک خودرویتان را فراموش کرده باشید، می‌توانید از برنامه گوگل فوتو پرسید تا جستجو در عکس‌هایتان، شماره پلاک خودروی شما را پیدا کند. ویژگی Ask Photos اواخر تابستان عرضه خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برگزاری رویدادی برای حل مساله اجتماعی