سفر و زندگی در لامبورگینی اوروس در 16 کشور جهان!


اقدامی عیب در خودرویی نه‌چندان جادار! هر چند لامبورگینی مدل اوروس را با حالت آفرود و قابلیت‌های آفرود رونمایی کرده است اما در حقیقت کمتر کسی از آن برای آفرود واقعی استفاده می‌کند. این بلندقامت ایتالیایی بیشتر در خیابان‌ها و مراسم‌های خاص...

اقدامی عیب در خودرویی نه‌چندان جادار!

هر چند لامبورگینی مدل اوروس را با حالت آفرود و قابلیت‌های آفرود رونمایی کرده است اما در حقیقت کمتر کسی از آن برای آفرود واقعی استفاده می‌کند. این بلندقامت ایتالیایی بیشتر در خیابان‌ها و مراسم‌های خاص کاربرد دارد تا گل‌ولای و مسیرهای صعب‌العبور! از همین رو کمتر کسی هم پیدا می‌شود که آن را مانند یک دستگاه تویوتا فوررانر یا فورد F-150 به خانه‌ای متحرک تبدیل کند. با این وجود یک مرد از ایالت کولورادوی ایالات‌متحده پیدا شده که آن را به‌عنوان خانه متحرک خود انتخاب کرده است.

جای خواب در این خودرو برخلاف کمپرون‌ها و مدل‌ها آفرودی مجهزتر تنها برای یک نفر جا دارد و خبری از پشه‌گیر روی شیشه‌ها هم نیست چراکه جایی برای اتصال آن‌ها وجود ندارد! نگهدارنده سر صندلی تطبیق‌پذیر نیست و چراغ‌عقب ضعیف آن هم عقب‌رفتن را در تاریکی دشوار می‌کند. در سوی دیگر، سقف آن به‌لطف نگهدارنده‌های قدرتمندش میزبان امکاناتی چون کیف سقفی برای نگهداری لاستیک زاپاس، چمدان وسایل، چراع کمکی و پایه دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شده است. چرخ‌های متداول اوروس هم با نمونه‌های ۲۲ اینچی آفرود «Klassik B» جایگزین شده است تا بهتر از نسخه‌های عادی این خودرو از پس مسیرهای صعب‌العبور بربیاید.

تخت تاشونده ردیف عقب، اجازه استفاده از صندلی‌های این ردیف را هم به راننده می‌دهد تا بتواند سه تا چهار سرنشین را با خود جابه‌جا کند. پیشرانه این خودرو یک واحد استاندارد ۴ لیتری V8 تویین توربوی لامبورگینی است که ۶۴۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و درطول سفر ۳۲ هزار کیلومتری «کانر»، مالک آن، در ۱۶ کشور مختلف تنها با مشکل واشر سرسیلندر مواجه شد و راننده را مجبور به یدک‌کردن اوروس کرد. البته که سفر او شامل تعمیرات دوره‌ای لامبورگینی نیز بوده که هزینه اضافه‌ای را بر دوشش گذاشته بوده است.

کانر اولین کسی نیست که خودرویی خیابانی را به وسیله‌ای شخصی برای آفرودهای ماجراجویانه تبدیل می‌کند. تنوع خودروهای آفرود یا گردشگر آنقدر زیاد است که شامل نسخه‌های کلاسیک کانورتیبل، سدان‌های برقی، شاسی‌بلندهای فدرتمند و خودروهای اسپرت می‌شود. اگر شرایط آن مهیا شود، شما چه خودرویی را برای این کار انتخاب می‌کنید؟


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین جک دو ستون ایرانی چیست؟