تحلیل تکنیکال غبهنوش اردیبهشت 1403 / آب و آتش در معاملات سهام بهنوش ایران


تحلیل تکنیکال غبهنوش نشان می‌دهد قیمت سهم روی محدوده حمایتی بسیار مهمی...
تحلیل تکنیکال غبهنوش نشان می‌دهد قیمت سهم روی محدوده حمایتی بسیار مهمی قرار گرفته است. از این رو، جریان معاملات سهام بهنوش ایران طی هفته آینده اهمیت بالایی برای سهامداران دارد. در صورتی که حمایت استاتیک و داینامیک، نقطه چرخش قیمت غبهوش را بسازند، می‌توان انتظار داشت این نماد به روند صعودی بازگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام بهنوش ایران با نماد «غبهنوش» در بازار دوم بورس (تابلو فرعی) قابل معامله است. سهام غبهنوش با ارزش بازاری بالغ بر دو هزار و 230 میلیارد تومان در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات «غبهنوش» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت زیادی دارد.

تحلیل تکنیکال غبهنوش اردیبهشت 1403

پایان روند نزولی قیمت سهام شرکت بهنوش ایران، با یک الگوی کنج رقم خورد. فشردگی قیمت در پایان روند نزولی که از دی‌ماه 1399 آغاز شد، در نهایت با موج صعودی که همزمان با نماگرهای سهامی در آبان 1401 بود، آغاز شد.

شمارش امواج قیمت در تحلیل تکنیکال غبهنوش نشان می‌دهد در اولین لگ از سیکل صعودی این نماد، پنج موج طی شده است. این لگ صعودی در نهایت منجر به ساخته شدن سقف 11 هزار و 635 تومانی در اردیبهشت‌ماه سال گذشته شد.

از آن زمان تاکنون، قیمت در یک روند اصلاحی قرار گرفته است. در این روند، قیمت سهام شرکت بهنوش ایران بیش از 47 درصد ارزش خود را نسبت به سقف 11 هزار و 635 تومانی‌اش از دست داده است.

غبهنوش

در حال حاضر قیمت روی تراز 61.8 درصدی ابزار فیبوناچی ریتریسمنت رسم‌شده بر موج صعودی و همچنین حمایت مهم خود (محدوده 6 هزار و 73 تا 6 هزار و 254 تومان) قرار گرفته است.

همچنین ترسیم یک چنگال اندروز در خلاف روند صعودی (در راستای کشف اندازه نقطه پایانی اصلاح) نشان می‌دهد قیمت روی خط میانی و حتی پایین‌تر از آن قرار گرفته است. از این رو، ری‌اکشن و نوع کندل هفتگی غبهنوش در هفته پایانی اردیبهشت و هفته اول خردادماه اهمیت بالایی برای سهامداران پیدا کرده است.

در صورتی که کندل هفته آینده، الگوی بازگشتی در محدوده فعلی ثبت کند، می‌توان انتظار بازگشت قیمت از همین محدوده را داشت. در سناریوی دیگر اما، در صورت شکست و تثبیت قیمت زیر این محدوده حمایتی، راه برای افت حداقل 13 درصد دیگر و تا محدوده پنج هزار و 238 تومان هموار خواهد شد.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج‌شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

    گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید

    به اشتراک گذاری
    روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

    بیشترین بازدید یک ساعت گذشته