ارمغان جذاب گوگل برای اندرویدی‌ها: سیستم تشخیص سرقت گوشی معرفی شد


گوگل در آپدیت دوم اندروید 15 از سیستم تشخیص سرقت رونمایی کرده است. این...
گوگل در آپدیت دوم اندروید 15 از سیستم تشخیص سرقت رونمایی کرده است. این قابلیت با کمک هوش مصنوعی می‌تواند سرقت شدن گوشی را تشخیص داده و سپس اقدامات امنیتی گوناگونی مانند قفل کردن یا غیرفعال کردن صفحه‌نمایش را به صورت خودکار انجام دهد. گوگل...

گوگل در آپدیت دوم اندروید 15 از سیستم تشخیص سرقت رونمایی کرده است. این قابلیت با کمک هوش مصنوعی می‌تواند سرقت شدن گوشی را تشخیص داده و سپس اقدامات امنیتی گوناگونی مانند قفل کردن یا غیرفعال کردن صفحه‌نمایش را به صورت خودکار انجام دهد.

گوگل در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ خود در نمایشگاه سالانه توسعه‌دهندگان (Google I/O 2024)، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جذابی را برای سیستم‌عامل خود معرفی کرد.

نمایشگاه سالانه توسعه‌دهندگان (Google I/O 2024)

گرچه این به‌روزرسانی را نمی‌توان گسترده‌ترین نسخه سیستم‌عامل اندروید توصیف کرد، اما ویژگی‌های حفظ خریم خصوصی در Android 15 دستخوش تغییرات اساسی شده و از مصمم بودن گوگل برای محافظت از کاربران خود خبر می‌دهند.

سیستم تشخیص سرقت گوشی در اندروید

یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین قابلیت‌های جدید اندروید سیستم تشخیص سرقت (Theft Detection) نام دارد. این سیستم برخلاف سایر قابلیت‌های امنیتی اندروید که اغلب برای مبارزه با حملات سایبری یا هک شدن گوشی طراحی شده‌اند، به سرقت فیزیکی گوشی مربوط می‌شود.

سیستم تشخیص سرقت گوشی در اندروید

به گزارش MSN، به لطف قابلیت جدید Theft Detection، از این پس دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند از سرقت‌شدن آگاه شده و راهکارهای محافظتی گوناگونی را برای جلوگیری از سرقت اطلاعات و داده‌های حساس در پیش بگیرند.

این سیستم برای تشخیص سرقت از هوش مصنوعی استفاده کرده و حرکات ناگهانی دستگاه را بررسی می‌کند. به عنوان مثال زمانی که گوشی از شما گرفته شود یا زمانی که بر روی سطحی قرار داشته و شخصی آن را سریعاً بردارد، سیستم‌عامل اندروید این موقعیت را یک سرقت تشخیص خواهد داد.

سیستم تشخیص سرقت گوشی در اندروید

البته هنوز مشخص نیست که این سیستم تا چه میزان دقت داشته و برداشتن ناگهانی گوشی از روی میز توسط کاربر را چگونه از یک سرقت واقعی تشخیص خواهد داد.

با این حال، گفته شده که در مرحله بعد اقداماتی امنیتی آغاز خواهند شد که اولین مورد قفل شدن خودکار گوشی است. این کار باعث خواهد شد که سارق به اطلاعات محرمانه و شخصی شما دسترسی پیدا نکن.

سیستم تشخیص سرقت گوشی در اندروید

در ادامه سیستم Theft Detection برای اطمینان کامل از سرقت شدن گوشی به دنبال سیگنال‌های دیگری خواهد رفت. زمانی که سارق بخواهد ارتباط گوشی با اینترنت را قطع کند، سیستم دیگری به نام Theft Detection Lock وارد عمل شده و صفحه‌نمایش را غیرفعال می‌کند.

در کنار این قابلیت کاربری نیز راهکار دیگری برای قفل کردن گوشی از راه دور معرفی شده است. کاربر پس از گم کردن یا سرقت گوشی می‌تواند سریعاً به آدرس android.com/lock مراجعه کرده و پس از وارد کردن شماره موبایل و عبور از چند مرحله امنیتی، دستگاه خود را قفل کند.

در همین رابطه بخوانید:

- بتای دوم اندروید 15 با قابلیت فضای خصوصی منتشر شد؛ از گوشی‌های شیائومی تا آنر و لنوو

گرچه اغلب قابلیت‌های امنیتی جدید گوگل همراه با نسخه جدید سیستم‌عامل Android 15 معرفی شده‌اند، اما سیستم Theft Detection احتمالاً در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز قابل دسترسی خواهد بود.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته