قیمت گذاری خودروهای برقی توسط شورای رقابت آزاد شد


قیمت گذاری خودروهای برقی توسط شورای رقابت آزاد شد

در تصمیمی جدید و مهم از سوی شورای رقابت، خودروهای برقی از شمول مقررات قیمت‌گذاری دستوری که برای خودروهای انحصاری وضع شده بود، مستثنا گردیدند. این اقدام به منظور تسهیل عرضه و افزایش رقابت‌پذیری در بازار خودروهای برقی صورت پذیرفته...

در تصمیمی جدید و مهم از سوی شورای رقابت، خودروهای برقی از شمول مقررات قیمت‌گذاری دستوری که برای خودروهای انحصاری وضع شده بود، مستثنا گردیدند. این اقدام به منظور تسهیل عرضه و افزایش رقابت‌پذیری در بازار خودروهای برقی صورت پذیرفته است.

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، اعلام نمود که اعضای این شورا به اتفاق آرا، خودروهای برقی را از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری موسوم به مصوبه 543 و اصلاحات بعدی آن خارج کردند. وی تصریح کرد که عرضه آسان‌تر و ارتقای رقابت‌پذیری در بازار خودرو از مهمترین دلایل اتخاذ این تصمیم بوده است.

گفتنی است، مصوبه 543 دستورالعملی است که شورای رقابت در بهمن ماه 1401 برای قیمت‌گذاری خودروهای انحصاری تصویب نموده بود. بر اساس این دستورالعمل، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت تمام شده خودرو را محاسبه می‌کرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی فنی، آن را به خودروسازان ابلاغ می‌نمود. اکنون با خروج خودروهای برقی از شمول این مصوبه، قیمت‌گذاری آنها از چارچوب دستوری خارج شده و به بازار واگذار می‌گردد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ساندرو اتومات مدل 1395 چند؟ + جدول قیمت