کانون‌های ایثار محلی برای جذب حداکثری دانشجویان است


سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: کانون‌های ایثار محلی برای جذب حداکثری دانشجویان و رشد مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی دانشجویان است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از سازمان امور دانشجویان، ابراهیم نعیمی پنجشنبه 27 اردیبهشت در نشست دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه‌ خوارزمی گفت: چند سالی می شود که در کشور ما تغییر نسلی رخ داده است به طوری که ۴۰ درصد متولدین دهه ۵۰ به بعد، تک فرزند هستند و خانواده‌های بیش از سه فرزند انگشت شمار شده‌اند.

وی با بیان اینکه کاهش بُعد خانوار تبعات متعددی دارد که ما در دانشگاه با بخشی از آنها مواجه هستیم؛ افزود: زمانی که خانواده ها کم جمعیت شوند، فرزندان با محرک های ارتباطی کمتری مواجه هستند اما زمانی که این خانواده در حد تعادل یعنی چهار فرزند شامل دو پسر و دو دختر باشند، این فرزندان در مواجهه با یکدیگر مهارت های اجتماعی را می‌آموزند. لذا تغییراتی که در خانواده رخ داده، سبب شده تا ما با دانشجویانی در دانشگاه مواجه باشیم که فقدان مهارت های اجتماعی و ارتباطی دارند.

نعیمی اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم با برنامه‌های متفاوت این کمبود را جبران کنیم، در حقیقت کانون‌های ایثار یکی از مجموعه‌های فعلی دانشجویی و هدفمند است که برای ترویج فرهنگ از خودگذشتی و فداکاری ایجاد شده است و دبیران کانون‌ها می‌توانند با جذب دانشجویان مبتنی بر احساس مسئولیت اجتماعی علاوه بر افزایش مهارت های اجتماعی و فردی فرهنگ از خودگذشتگی را نیز به دانشجویان منتقل کنند.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل با بیان اینکه همه ما مدیون ایثار و بزرگواری خانواده‌های معظم شهدا هستیم که در عرصه‌های متفاوت متحمل آسیب شده اند و همچنان در صحنه حضور دارند، گفت: باید بتوانیم با انسجام تشکیلاتی و تلاش مجموعه‌های دانشجویی به جذب حداکثری دانشجویان بپردازیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انواع سرور استوک HP