تشریح کاهش روابط دیپلماتیک روسیه با غرب/مقاماتی که هفت‌تیرکش‌اند!


تشریح کاهش روابط دیپلماتیک روسیه با غرب/مقاماتی که هفت‌تیرکش‌اند!

اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال کاهش روابط دیپلماتیک با آمریکا خبر داد و برخی مقام‌های غربی را خلافکارهای خیابانی هفت‌تیرکش نامید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی ریابکوف در مصاحبه‌ای با تاس که بامداد جمعه منتشر شد، اظهار کرد: به نظر من، اگر غرب مسیر تقابل و تنش را انتخاب کند، چنین اقدامی (کاهش سطح روابط دیپلماتیک) کاملا ممکن است.

وی افزود که کاهش روابط دیپلماتیک «بخاطر افزایش حمایت (غرب) از اوکراین نیست» بلکه به مسدود کردن «دارایی‌های ما و سایر اقدامات در حوزه اقتصادی» نیز مربوط می‌شود.

ریابکوف تاکید کرد که روسیه هرگز اولین طرفی نبوده که سطح روابط خود را با آمریکا یا سایر کشورهای عضو ناتو کاهش داده است.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: در آمریکا یا سایر قدرتهای غربی شخصیت‌هایی هستند که مبادرت به اقدامات تحریک‌آمیز می‌کنند و فلسفه آنها آزمودن قدرت مسکو است. من این افراد را خلافکاران خیابانی هفت‌تیرکش می‌نامم.

ریابکوف پیشتر نیز به واشنگتن هشدار داده بود که در صورت مصادره دارایی‌های این کشور، مسکو ممکن است سطح روابط خود با ایالات متحده را کاهش دهد.

وی همچنین هشدار داده بود که ایالات متحده نباید با این توهم عمل کند که مسکو با دو دست به حفظ روابط دیپلماتیک خود با واشنگتن چسبیده است.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)