رهگیری جنگنده‌های تایفون توسط سوخو 27


رهگیری جنگنده‌های تایفون توسط سوخو 27

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه خبر داد که دو جنگنده سوخو-۲۷ این کشور، یک هواپیمای شناسایی و دو جنگنده چند منظوره تایفون انگلیس را بر فراز دریای سیاه و در حالی که به مرز‌های روسیه نزدیک می‌شدند، رهگیری کرده‌اند.

رهگیری جنگنده‌های تایفون توسط سوخو 27

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از رهیگیری یک هواپیمای شناسایی و دو جنگنده انگلیسی بر فراز دریای سیاه خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، دو جنگنده سوخو-۲۷S روسیه، یک هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ و دو جنگنده چند منظوره تایفون نیروی دریایی انگلیس را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه افزود که این هواپیمای شناسایی و دو جنگنده در حال نزدیک شدن به مرز‌های این کشور بودند.

از سوی دیگر نیروی هوایی انگلیس چهارشنبه شب گذشته به وقت تهران از رهگیری سه فروند هواپیمای نظامی روسیه که نزدیک حریم هوایی ناتو در منطقه «بالتیک» پرواز می‌کردند، خبر داد.

بر اساس گزارش‌هاف جنگنده‌های انگلیس مستقر در پایگاه هوایی ناتو در استونی به مجرد اطلاع از این قضیه به هوابرخاستند.

تشدید تنش‌ها بین روسیه و ناتو، همزمان با ادامه جنگ با اوکراین، منجر به افزایش موارد رهگیری هواپیما‌های نظامی روسیه حین پرواز نزدیک حریم هوایی ناتو در منطقه بالتیک منجر شده است.

نیروی هوایی انگلیس مدعی شده هواپیمای روسی با عدم برقراری ارتباط با بخش کنترل حریم هوایی منطقه، قوانین بین‌المللی پروازی را رعایت نکردند. این در حالی است که جنگنده‌های روسی همواره با رعایت معیار‌های بین‌المللی بر فراز حریم هوایی منطقه ماموریت گشتی انجام می‌دهند و این جنگنده‌های ناتو هستند که معمولا قوانین بین‌المللی هوانوردی را رعایت نمی‌کنند.

ناتو با ادعای تامین امنیت منطقه یک ماموریت گشت هوایی برای استونی، لتونی و لیتوانی انجام می‌دهد. ناتو ماموریت‌های مشابهی برای آلبانی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی و اسلوونی دارد. جنگنده‌های آلمان، انگلیس، رومانی و اسپانیا در این گشت هوایی حضور دارند. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ Ocean Drive از Duke Dumont