تسلیحات رادیویی مرگبار بریتانیا رونمایی شد؛ سلاحی که پهپادها را هدف می‌گیرد!/ عکس


با بالا گرفتن رقابت برای توسعه تسلیحات جدید با هدایت فرکانس رادیویی و تلاش برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها، بریتانیا از یک سلاح جدید با هدایت فرکانس رادیویی در حال توسعه رونمایی کرده است. وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است که این سلاح مقرون به صرفه می‌تواند پهپادها را تنها با ۰/۱۲ دلار در هر شلیک از بین ببرد.

تینا مزدکی_ وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای که منتشر کرده است از توسعه یک نوع سلاح امواج رادیویی می‌گوید که ظاهرا هربار شلیک آن برای از بین بردن پهپادها، تنها ۰/۱۲ دلار هزینه دارد. به گفته وزارت دفاع این کشور، سلاح انرژی هدایت شده با فرکانس رادیویی یا RFDEW از امواج رادیویی برای شناسایی، ردیابی و غیرفعال کردن قطعات الکترونیکی در برد ۱۰۰۰ متری استفاده می‌کند.

همچنین این سلاح به‌عنوان گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از سامانه‌های دفاع هوایی مبتنی بر موشک‌های سنتی معرفی شده است و گفته می‌شود که به دلیل سطح بالای اتوماسیون این سلاح، می‌توان آن را توسط یک نفر اداره کرد. وزیر تدارکات دفاعی بریتانیا در مورد توسعه این سلاح می‌گوید:«جنگ اوکراین اهمیت استقرار سامانه‌های بدون سرنشین را به ما نشان داده است، اما ما باید بتوانیم در برابر آنها نیز دفاع کنیم».

به گفته وزارت دفاع، این سلاح را می‌توان بر روی طیف وسیعی از وسایل نقلیه نظامی نصب و پالس‌هایی را در یک پرتو تولید کرد که می‌تواند برای مقابله با تهدیدات متعدد یا شلیک سریع گلوله‌های متوالی به اهداف خاص گسترش یابد. همچنین بر اساس گزارشات، احتمالا این سلاح در تابستان آزمایش خواهد شد.

تسلیحات رادیویی مرگبار بریتانیا رونمایی شد؛ سلاحی که پهپادها را هدف می‌گیرد!/ عکس

درگیری در اوکراین اهمیت روزافزون هواپیماهای بدون سرنشین برای جنگ مدرن را به خوبی نشان داده است؛ حتی امروزه در سراسر جهان می‌بینیم که چگونه کشورها با استفاده از پهپادها با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند. مدیر عامل یکی از شرکت‌های سازنده این سلاح جدید، می‌گوید این سیستم مزیتی عملیاتی و قاطعانه برای نیروهای مسلح بریتانیا فراهم می‌کند و جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و تهدیدات مرگبار را خنثی می‌کند.

بر اساس گزارشی که سال گذشته توسط دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده منتشر شد، پنتاگون سالانه یک میلیارد دلار برای تسلیحات با انرژی هدایت شده برای مقابله با پهپادها و موشک‌ها هزینه می‌کند. کشورهای دیگر، از جمله فرانسه، چین، آلمان، روسیه، هند و اسرائیل نیز برای توسعه سلاح‌های خود با انرژی هدایت‌شونده رقابت می‌کنند.

همچنین وزارت دفاع بریتانیا در ژانویه اعلام کرد که سلاح لیزری دراگون فایر خود را آزمایش کرده است، این سلاح یک توپ لیزری قدرتمند است که می‌تواند هواپیماهای بدون سرنشین را از کار بی‌‍‌اندازد. این فناوری با ایجاد توانایی درگیری بدون مهمات با دشمن می‌تواند انقلاب عظیمی در میدان نبردهای آینده ایجاد کند.

از طرفی به گفته وب‌سایت نظامی و دفاعی Army Recognition، ترکیه اولین کشوری بود که از سلاح‌های انرژی هدایت‌شده در نبرد استفاده کرد و یک خودروی جنگی را در لیبی در سال ۲۰۱۹ منهدم کرد. بنابراین، سلاح‌های با انرژی هدایت‌شده، از جمله لیزرهای پرانرژی و دستگاه‌های فرکانس رادیویی یا مایکروویو با قدرت بالا، اهمیت تازه‌ای پیدا کرده‌اند، زیرا آینده جنگ‌های ضدپهپاد و ضدماهواره‌ای محسوب می‌شوند.

منبع: yahoo

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907575

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راهکار ژاپنی‌ها برای کنترل مصرف نمک؛ قاشق نمکی!