چراغ هشدار شفق قطبی روشن شد؛ آماده باشید!


چراغ هشدار شفق قطبی روشن شد؛ آماده باشید!

آیا "ابرطوفان خورشیدی" ناگهانی آخر هفته گذشته صرفاً یک دست گرمی بود؟ مقاله جدید منتشر شده در NATURE نشان می‌دهد که فیزیکدانان انتظار طوفان‌های ژئومغناطیسی قوی‌تری را در ماه‌های آینده دارند و بر نیاز به آمادگی تاکید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طوفان ژئومغناطیسی جمعه گذشته شدید بود. به وضعیت G۵ رسید، بالاترین سطح موجود، و شفق قطبی تا جنوب آریزونا و فلوریدا در آمریکای شمالی و حتی در ایران نیز دیده شد.

مقصر این طوفان خورشیدی ناحیه‌ای از لکه‌های خورشیدی روی سطح خورشید به نام «AR۳۶۶۴» بود. کاوشگر خورشیدی «پارکر» ناسا که در حال حاضر نزدیک به خورشید حرکت می‌کند و فضاپیمای «MAVEN» ناسا که به دور مریخ می‌چرخد، می‌توانند ما را از تداوم پرتاب شعله‌های خورشیدی و پرتاب‌های جرم تاجی مطلع کنند.

طوفان ژئومغناطیسی دیگری ممکن است در هر زمانی رخ دهد. آخر هفته گذشته جرم خارج شده از تاج خورشیدی در نزدیکی زمین بود. این اتفاق ممکن است در چند روز، هفته و ماه آینده دوباره اتفاق بیفتد، زیرا خورشید به "حداکثر خورشیدی" می‌رسد، که به معنای اوج فعالیتی است که هر ۱۱ سال یک بار رخ می‌دهد.

هشدار شفق قطبی؛ کوله‌های خود را آماده کنید!

برای دیدن شفق قطبی در بهترین حالت، به تاریکی و آسمان صاف نیاز دارید. این بدان معناست که شما باید آماده باشید تا دیروقت و در هنگام شب (اگر در نیمکره شمالی هستید) به مکانی با کمترین آلودگی نوری بروید.

شفق قطبی، با چشم غیرمسلح از شهرها، مانند رگه‌های خاکستری به نظر می‌رسد. اگر از آلودگی نوری در شهرها دور شوید، چیزهای بیشتری خواهید دید.

با این حال، از هر کجا که به تماشای شفق قطبی می‌نشینید، احتمالاً به دوربین یا گوشی هوشمند نیاز دارید تا بهترین نماها را داشته باشید. بسیاری از عکس‌هایی که از طوفان خورشیدی دیده‌اید، «شفق‌های قطبی» هستند که تنها دوربینی که نوردهی طولانی‌مدت دارد می‌تواند رنگ و جزئیات آن را ثبت کند.

ممکن است بیش از حد آماده‌سازی به نظر برسد، اما تنها یک لحظه است؛ یک توییت یا یک پیام واتس‌اپ که به شما خبر می‌دهد، طوفان خورشیدی در راه است. داشتن یک کیف آماده برای رفتن می‌تواند به شما ۲۰ دقیقه وقت اضافی بدهد تا به جایی تاریک برسید.

منبع: FORBES

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907649

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گوگل اپلیکیشن های سارق پسورد فیس بوک را حذف کرد