تولید گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ایران خودرو در سال 1403


تولید گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ایران خودرو در سال 1403

مدیرعامل نیرومحرکه از راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در سال جاری خبر داد. قرار است این گیربکس بر روی خودروهای ری‌را و تارا نصب شود. به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، نیما مصلح با اشاره به این‌که این شرکت با داشتن نیروی متخصص و...

مدیرعامل نیرومحرکه از راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در سال جاری خبر داد. قرار است این گیربکس بر روی خودروهای ری‌را و تارا نصب شود.

به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، نیما مصلح با اشاره به این‌که این شرکت با داشتن نیروی متخصص و سابقه خوب، قطب تولید گیربکس در کشور بوده و توانایی تامین نیاز داخل را دارد، گفت:

با توجه به امکانات و تخصص موجود در نیرو محرکه، این مجموعه تنها شرکت موجود در ایران و خاورمیانه است که دارای فناوری تولید مجموعه کامل گیربکس دستی است.
وی افزود: در سال گذشته موفق به تولید ۴۲۰ هزار دستگاه گیربکس شدیم. در سال جاری نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، با تولید روزانه دوهزار دستگاه گیربکس را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل نیرو محرکه در مورد تولید گیربکس اتوماتیک اظهار داشت:

در سال‌های گذشته تمرکز بر تولید گیربکس دستی بوده و به همین دلیل، سرمایه گذاری لازم برای تولید گیربکس اتوماتیک صورت نگرفته است؛ در سال جاری برنامه ریزی هایی به منظور سرمایه گذاری لازم در این بخش نیز صورت خواهد گرفت.
وی افزود: با توجه به مونتاژ گیربکس اتوماتیک، از الزامات و برنامه‌های ما در سال جاری این است که خطوط تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه (DCT) را راه اندازی کنیم؛ بر همین اساس، بر روی تولید گیربکس اتوماتیک تمرکز خواهیم کرد تا پاسخ‌گوی نیاز ایران خودرو باشیم.

گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ایران خودرو از کجا آمده؟

آبان سال قبل بود که علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در سفر به چین از کارخانه یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گیربکس چین بازدید کرد؛ در آن سفر توافق نامه طراحی، توسعه و ساخت داخل گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه از نوع روغنی (تر) بین این شرکت و ایران خودرو منعقد شد.

طی این توافق‌نامه، مقرر شده تا در مرحله نخست همکاری، یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه اختصاصی برای پلتفرم‌های جدید ایران خودرو طراحی شود و در مرحله دوم، پس از راه‌اندازی خطوط تولید این گیربکس در شرکت نیرومحرکه ایران خودرو، فرآیند ساخت داخل آن به صورت موازی آغاز شود.

بزودی محصولات جدید تارا و ری‌را با موتورهای سه سیلندر IK3-TGDI و چهارسیلندر EFP-TC به همراه گیربکس اتوماتیک هفت سرعته WET-7DCT به بازار عرضه می‌شوند.

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟