شاید نمی‌خواستند الهلال باخت بدهد/ جنجالی‌ترین پنالتی سال عربستان، شوخی زشت دقیقه 100!


شاید نمی‌خواستند الهلال باخت بدهد/ جنجالی‌ترین پنالتی سال عربستان، شوخی زشت دقیقه 100!

الهلال با سوت مشکوک خوزه سانچز مارتینز در دقیقه 90+10 از ثبت نخستین شکست خود در این فصل از لیگ عربستان فرار کرد تا همچنان جام طلایی برای آنها در دسترس باشد.

به گزارش "ورزش سه"، داستان جنگ تمام عیار در دربی ریاض، از هفته قبل شروع شد. جایی که الهلال توانست قهرمانی خود در لیگ را مسجل کند و حالا آنها می‌بایست در اولین دیدار پس از قهرمانی، در استادیوم همشهری و رقیب دیرینه خود یعنی النصر، به میدان می‌رفتند. آبی پوشان که هنوز در لیگ هیچ شکستی را متحمل نشده‌ بودند، با این هدف وارد زمین مسابقه شدند که دربی را نیز بدون باخت به پایان برسانند تا جام طلایی را کسب کنند. اما در این میان بحث و جدل پیرامون تونل افتخار توسط النصر برای قهرمان عربستان شکل گرفت.

رونالدو و یارانش هیچ علاقه‌ای به زدن تونل افتخار برای رقیبشان نداشتند. این موضوع، خواسته هواداران النصر نیز بود و همان گونه نیز که آنها می‌خواستند، بازی آغاز شد، یعنی بدون هیچ تونل افتخاری برای قهرمان عربستان. در ادامه و در شرایطی که فقط ۲۴ ثانیه از آغاز بازی گذشته بود، ورزشگاه الاول پارک روی هوا رفت، چرا که شلیک تماشایی و میخکوب کننده اوتاویو مونتیرو به گوشه دروازه یاسین بونو رفت تا النصر خیلی زود به گل برسد.

شاید نمی‌خواستند الهلال باخت بدهد/ جنجالی‌ترین پنالتی سال عربستان، شوخی زشت دقیقه 100!
2023051

در ابتدا داور بازی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت اما پس از توقف چند دقیقه‌ای مسابقه، او توسط کمک داور ویدیویی به کنار زمین فراخوانده شد. خوزه سانچز مارتینز چند دقیقه‌ای این صحنه مشکوک را تماشا کرد و از زاوایای مختلف، آن را مورد بررسی قرار داد. صحنه‌ای که به نظر می‌رسید رخ دادن آن در درون محوطه جریمه قطعی نبود، داور بازی را مجال کرد تا با تصمیمی کاملا جنجالی، یک خطای پنالتی به سود الهلال اعلام کند.

تصمیم سانچز مارتینز که پس از ۵ دقیقه وقفه در جریان بازی اعلام شد، به هیچ وجه به مذاق رونالدو و یارانش خوش نیامد. در نهایت نیز الکساندر میتروویچ در دقیقه 90+10 با یک شوت محکم به طاق دروازه النصر، بازی را به تساوی کشاند تا الهلال در واپسین دقایق بازی، از نخستین شکست خود در این فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان فرار کند.

2023048
2023049

شاید باورکردنی نباشد اما این بیستمین پنالتی بود که در این فصل به سود الهلال اعلام می‌شد آن هم در شرایطی که تاکنون هیچ پنالتی به ضرر این تیم اعلام نشده است. تصمیم بحث برانگیز خوزه سانچز مارتینز باعث شد تا پس از سوت پایان بازی، رونالدو دست‌هایش را به نشانه اعتراض باز کرده و دائما با حرکت پشت سر هم، به همه نشان دهد که از تصمیم داور بازی راضی نیست.

2023047

حالا الهلال فقط دو دیدار دیگر تا پایان فصل پیش روی خود می‌بیند. آنها باید به مصاف الطائی و الوحده بروند که هر دو تیم در رده‌های سیزدهم و چهاردهم قرار دارند و نمی‌توانند مشکلی برای ثبت قهرمانی بدون شکست آبی‌های ریاض ایجاد کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جدال حساس برای کسب رتبه پنجم:/ گزارش زنده: ملوان 0 - 0 گل‌گهر