اقدامات بانک پاسارگاد بعد از سیل سیستان و بلوچستان


بانک پاسارگاد بعد از سیل سیستان و بلوچستان، همراستا با مسئولیت‌های اجتماعی خود ۲ مدرسه، ۶ خانه ‌بهداشت و ۴ زمین چمن را در این استان احداث خواهد کرد.بانک پاسارگاد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های خصوصی ایران، همواره در راستای ایفای تعهدات و...

بانک پاسارگاد بعد از سیل سیستان و بلوچستان، همراستا با مسئولیت‌های اجتماعی خود ۲ مدرسه، ۶ خانه ‌بهداشت و ۴ زمین چمن را در این استان احداث خواهد کرد.

بانک پاسارگاد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های خصوصی ایران، همواره در راستای ایفای تعهدات و مسئولیت اجتماعی خود گام برداشته و با اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف، نقش‌آفرینی موثری در توسعه پایدار کشور داشته است.

این بانک، با اتخاذ رویکردی جامع و مدبرانه به مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات متعددی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، زیست‌محیطی، اجتماعی و… به انجام رسانده‌است.

در حوزه آموزش و پرورش، بانک پاسارگاد با احداث و تجهیز مدارس در مناطق محروم، اعطای بورسیه تحصیلی به دانش‌آموزان مستعد و نیازمند و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی، گام‌های بلندی در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه برداشته است.

این بانک در حوزه ورزش و جوانان نیز با احداث و تجهیز اماکن ورزشی، حمایت از تیم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی، ضمن ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای ورزشی جوانان فراهم کرده‌است.

حفظ و احیای محیط‌ زیست، یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی بانک پاسارگاد بوده‌است. این بانک با توسعه فضای سبز، حمایت از طرح‌های زیست‌محیطی و آگاهی‌رسانی به جامعه، در راستای حفظ و نگهداری از این میراث ارزشمند کوشا بوده‌است.

در حوزه اقشار آسیب‌پذیر، بانک پاسارگاد با کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و ایتام و اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، همواره در کنار این افراد و یاری‌گر آن‌ها در شرایط سخت زندگی ‌است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی، از جمله دیگر اقدامات بانک پاسارگاد در حوزه فرهنگ و هنر است.

مجموعه اقدامات بانک پاسارگاد در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، نشان‌دهنده تعهد این بانک به توسعه پایدار کشور و ارتقای سطح رفاه جامعه است. این بانک الگویی مناسب در زمینه ایفای تعهدات اجتماعی خود به شمار می‌رود.

بانک پاسارگاد در سیل سیستان و بلوچستان چه کرد؟

سیل اخیر در سیستان و بلوچستان خسارات سنگینی به بار آورد، اما در این میان، نهادها و سازمان‌ها با سیل‌زدگان همراه شدند. بانک پاسارگاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های خصوصی کشور، در راستای تعهدات خود به مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات متعددی را برای یاری رساندن به سیل‌زدگان انجام می‌دهد. این اقدامات شامل ساخت خانه‌های بهداشت، احداث مدارس در روستاهای سیل‌زده و بهسازی و مرمت زمین‌های ورزشی است.

هدف از ساخت خانه‌های بهداشت، ارتقای سطح بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این روستاها است. در این راستا، چهار خانه بهداشت در روستاهای »گواتر«، »پارک‌شیخان«، »دمبدف مرادی« و »بجار بازار« و یک مرکز بهداشت در روستای »وشنام« احداث خواهد شد.

احداث مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در منطقه »کاجو «از توابع شهرستان قصرقند، نیز با هدف فراهم کردن امکان تحصیلات متوسطه برای دختران این منطقه محروم، از دیگر اقدامات بانک پاسارگاد در راستای مسئولیت اجتماعی و یاری رساندن به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان است. این مدرسه شش کلاسه مجهز به امکاناتی هم‌چون خوابگاه، کتابخانه و سایر امکانات آموزشی خواهد بود.

بانک پاسارگاد همچنین نسبت به بهسازی و مرمت چهار زمین ورزشی (چمن مصنوعی) در روستاهای »شودیگ«، »تلنگ«، «شاهوک بازار« و »کوتیرو« اقدام کرده تا جوانان این روستاها از فضای مناسب برای ورزش و تفریح برخوردار باشند.

علاوه‌بر‌این، یک مدرسه در روستای »تیس« احداث و مدرسه موجود در مقطع دبستان بهسازی خواهد شد تا دانش‌آموزان این روستاها از فضای آموزشی مناسب برای یادگیری بهره‌مند شوند.

اقدامات بانک پاسارگاد در جهت کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان، گامی مثبت در جهت‌ بازسازی و نوسازی این منطقه و ارتقای سطح زندگی مردم سیل‌زده است. این اقدامات نشان‌دهنده تعهد این بانک به مسئولیت‌های اجتماعی خود و الگویی مناسب برای سایر سازمان‌ها در این زمینه است.

نگار کریمی

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟