لوراتکس برای چیست و چه کاربردی دارد؟


لوراتکس برای چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید لوراتکس نام تجاری قرص لوراتادین است که جز دسته داروهای آنتی هیستامین طبقه بندی می‌شود. این دارو برای کاهش علائمی از جمله خارش، آبریزش بینی، آبریزش چشم و عطسه تجویز و مصرف می‌شود.

لوراتکس (LORATEX) یک آنتی هیستامین است که علائمی مانند خارش، آبریزش بینی، آبریزش چشم و عطسه ناشی از تب یونجه و سایر آلرژی‌ها را درمان می‌کند. همچنین برای تسکین خارش ناشی از کهیر هم از لوراتکس استفاده می‌شود. اما باید گفت که این دارو از کهیر یا از یک واکنش آلرژیک جدی (آنافیلاکسی) پیشگیری نمی‌کند. این دارو را باید زیر نظر پزشک مصرف کرد. مصرف خودسرانه هر نوع دارویی، حتی دارای لوراتکس می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. بهترین پزشکان آلرژی و دکتر مشاوره دارویی را می‌توانید در وبسایت دکترتو پیدا کنید. دکترتو امکان دریافت نوبت مشاوره آنلاین و ویزیت حضوری را برای شما فراهم کرده است.

لوراتکس چیست؟

لوراتکس در دسته‌ای از داروها به نام آنتی هیستامین‌ها (نسل دوم آنتی هیستامین‌ها) قرار دارد. این ماده با مسدود کردن عملکرد هیستامین، ماده‌ای در بدن که باعث علائم آلرژیک می‌شود، عمل می‌کند. از این دارو برای تسکین موقت علائم تب یونجه (حساسیت به گرده، گرد و غبار یا سایر مواد موجود در هوا) و سایر آلرژی‌ها استفاده می‌شود. این دارو علائمی شامل عطسه، آبریزش بینی و خارش چشم، بینی یا گلو را برطرف می‌کند.

همچنین از لوراتکس برای درمان خارش و قرمزی ناشی از کهیر استفاده می‌شود. با این حال، از بروز کهیر یا سایر واکنش‌های پوستی آلرژیک جلوگیری نمی‌کند.

اسامی رایج دارو:

  • قرص لوراتکس ۱۰ میلی گرم
  • شربت لوراتکس ۱ میلی گرم/میلی لیتر ۶۰ میلی لیتر

آیا قرص لوراتکس همان لوراتادین است؟

بله لوراتکس نام تجاری دارویی با نام عمومی لوراتادین (LORATADINE) است. قرص لوراتادین برای چیست؟ از این دارو برای درمان آلرژی و بهبود علائم حساسیت استفاده می‌شود.

نحوه مصرف لوراتکس

نحوه مصرف لوراتکس بسته به اینکه شربت لوراتکس باشد یا قرص متفاوت است. در ادامه نحوه مصرف شربت و قرص لوراتکس را توضیح داده‌ایم:

دکتر برات لوراتکس تجویز کرده؟

درباره مصرف این دارو سوال داری؟ مشاوره بگیر.

لوراتکس برای چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه مصرف شربت لوراتکس

شربت لوراتکس را می‌توانید همراه با غذا و‌ حتی بدون غذا معمولاً یک بار در روز طبق دستور پزشک یا براساس نحوه مصرف روی بسته بندی محصول مصرف کنید. ممکن‌ است مصرف این‌ شربت برای کودکان راحت‌تر از قرص‌ها باشد. مصرف این دارو همراه با یک سرنگ یا قاشق پلاستیکی کمک می‌کند تا دوز مناسب را اندازه گیری کنید.

نحوه مصرف قرص لوراتکس

قرص لوراتکس را همراه با آب یا شیر مصرف کنید. اگر قرص لوراتکس را به سختی می‌بلعید و اگر یک خط میانی دارد، می‌توانید آن را نصف کنید. به این نکته توجه داشته باشید که نباید قرص لوراتکس را بجوید.

بهترین زمان مصرف مصرف داروی لوراتکس

اگر صبح‌ها با آلرژی خود رو به رو می‌شوید بهتر است داروی لوراتکس را شب قبل مصرف کنید. اگر هم علائم بیماری شما شب‌ها بیشتر است، بهتر است دارو را صبح مصرف کنید تا تاثیر داشته باشد.

متن انگلیسی:
Loratex has a rapid onset of action; it works within 1 to 3 hours, its effects peak within 8 to 12 hours, and elimination occurs through the fecal and renal routes
ترجمه متن:
لوراتکس سریع اثر است. در عرض ۱ تا ۳ ساعت اثر می‌کند، اثرات آن در عرض ۸ تا ۱۲ ساعت به اوج خود می‌رسد و از طریق مدفوع و کلیه‌ها دفع می‌شود.

.ncbi.nlm.nih

موارد مصرف لوراتکس (قرص لوراتکس برای چه درمانی است؟)

لوراتکس برای تسکین موقت علائم تب یونجه یعنی حساسیت به گرده، گرد و غبار یا سایر مواد موجود در هوا و برای تسکین عوارض و علائم آلرژی شدید استفاده می‌شود. علائمی مانند عطسه، آبریزش بینی و خارش چشم، بینی یا گلو و حساسیت پوستی با خارش.

مصرف داروی لوراتکس ممکن است باعث عوارض شود.مصرف داروی لوراتکس هم مانند بسیاری از داروها با عوارضی همراه است.

دوز مصرف لوراتکس

دوز مصرفی موضوع مهمی است که باید توسط پزشک متخصص داروساز تعیین گردد. اگر شما هم تصمیم به مصرف این دارو دارید نباید خودسرانه برای دوز مصرفی تصمیم بگیرید. دوز مصرفی این دارو براساس بیماری فرد، شدت بیماری و شرایط بدنی بیمار متفاوت خواهد بود.

لوراتکس ۱۰ برای چیست؟

دوز توصیه‌ شده برای لوراتکس ۱۰ به طور معمول یک قرص در روز است. (اما برای برخی افراد به دلایل خاص یک روز در میان در نظر گرفته می‌شود.) همچنین توصیه شده که آن را همراه با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. با‌ این‌ حال دوز دقیق و دفعات تجویز بسته به وزن، سن، سابقه پزشکی و شدت علائم آلرژی فرد متفاوت بوده و توسط پزشک تعیین می‌شود.

قرص لوراتکس ۱۰۰ برای چیست؟

قرص لوراتکس ۱۰۰ برای بهبود علائم آلرژی فصلی مانند آبریزش بینی، آبریزش چشمی، عطسه و همچنین درمان خارش ناشی از بثورات تجویز می‌شود.

عوارض جانبی مصرف لوراتکس

اینجا لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی مصرف داروی لوراتکس آورده نشده؛ چرا که ممکن است عوارض برای هر فرد و با توجه به شرایط افراد مختلف متفاوت باشد. به همین خاطر توصیه می‌شود که اگر متوجه عوارض و تغییرات دیگری شدید که در ادامه ذکر نشده، از پزشک یا داروساز خود مشاوره بگیرید.

به طور کلی مصرف این دارو عوارض جانبی خاصی ندارد. واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی از جمله بثورات پوستی، خارش و تورم (مخصوصاً روی صورت، زبان و گلو)، سرگیجه شدید و مشکلات تنفسی فوراً به پزشک مراجعه کنید. در بعضی افراد هم احساس خواب آلودگی ناشی از مصرف داروی لوراتکس گزارش شده است.

لوراتکس برای چیست و چه کاربردی دارد؟

برای درمان آلرژیت نیاز به مشورت با یک پزشک داری؟ کلیک کن.

عوارض لوراتکس ۱۰

مصرف لوراتکس ۱۰ هم ممکن است در بعضی افراد با عوارضی از جمله احساس خواب آلودگی، مشکلات تنفسی، سرگیجه‌های شدید، بثورات پوستی و خارش و تورم شدید همراه باشد.

موارد احتیاط و منع مصرف لوراتکس

اگر مشکل کبد یا کلیه دارید، قبل از مصرف لوراتکس با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است پزشک مصرف روزانه این دارو را به یک روز در میان تغییر دهد. اگر سابقه واکنش آلرژیک به لوراتکس یا هر یک از ترکیبات لوراتادین را دارید، پزشک به احتمال زیاد داروی شما را تغییر خواهد داد.

قرص لوراتکس در بارداری

براساس تحقیقات انجام شده، مصرف لوراتکس در دوران بارداری با خطر بروز عارضه خاصی همراه نیست. البته که لازم است مصرف این دارو زیر نظر یک پزشک متخصص و با توجه به تجویز این فرد صورت گیرد.

قرص لوراتکس در شیردهی

برای مصرف لوراتکس در دوران شیردهی نیاز به تایید سلامت نوزاد خود از سمت پزشک دارید. به صورت کلی داده‌ها حاکی از آن است که مقدار کمی از این دارو وارد شیر مادر می‌شود. به همین علت مصرف داروی لوراتکس عارضه خاصی برای کودک به همراه ندارد.

تداخلات دارویی لوراتکس

تداخلات دارویی ممکن است منجر به کاهش اثرگذاری داروی لوراتکس و حتی بروز عوارض جدی پس از مصرف دارو شود. به همین خاطر لازم است با داروهایی که با لوراتکس تداخل ایجاد می‌کنند آشنا باشید. همچنین لازم است در صورت تجویز این دارو توسط پزشک، درباره سابقه مصرف سایر داروها با پزشکتان صحبت کنید.

در زمان مصرف هر یک از داروهای زیر باید به پزشک خود اطلاع دهید:

  • دیفن هیدرامین
  • سیمتروپیوم
  • استامینوفن
  • آمزینیوم
  • بلونانسرین
  • لووسولپیرید
  • بتاهیستین
  • نیتروگلیسرین

متن انگلیسی:
Taking too much loratex or using more than one medication containing an antihistamine (including products used on the skin) can lead to an accidental overdose and cause serious side effects, such as seizures, hallucinations, or even death. To prevent an accidental overdose, read package labels carefully
ترجمه متن:
مصرف بیش از حد لوراتکس یا استفاده از بیش از یک داروی حاوی آنتی هیستامین (از جمله محصولات مورد استفاده روی پوست) می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد تصادفی و عوارض جانبی جدی مانند تشنج، توهم یا حتی مرگ شود. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد، برچسب روی بسته بندی دارو را با دقت بخوانید.

goodrx

اطلاعات دارویی لوراتکس

اطلاعات دارویی لوراتکس عبارتند از:

اسامی رایجعوارض جانبیتداخلات دارویی
شربت لوراتکس ۵ میلی گرم در ۵ میلی گرمسردرددیفن هیدرامین
شربت لوراتکس ۱ میلی گرم/میلی لیتر ۶۰ میلی لیترخواب آلودگیسیمتروپیوم
قرص LORATADINE TABLET ORAL 10 mgمشکلات تنفسیاستامینوفن
سرگیجه‌های شدیدآمزینیوم
بثورات پوستیبلونانسرین
خارشلووسولپیرید
تورمبتاهیستین
نیتروگلیسرین
اطلاعات دارویی لوراتکس

مکانیسم اثر لوراتکس

مکانیسم اثر داروی لوراتکس به این صورت است که این دارو توانایی بلاک کردن گیرنده‌های هیستامین را داشته و منجر می‌شود که اثر هیستامین در بدن کاهش یابد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

لوراتکس دارویی برای کاهش علائم واکنش‌های آلرژیک و همچنین سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، آبریزش چشمی، خارش، کهیر و بثورات پوستی مصرف می‌شود. این دارو باید بنابر تشخیص پزشک و به دستور او تجویز و مصرف شود. همچنین دوز مصرفی این دارو که یکی از مهمترین مسائل در رابطه با مصرف هر دارویی است هم باید با تجویز پزشک متخصص شما انجام شود.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید با یک پزشک متخصص بررسی شود تداخلات دارویی لوراتکس با سایر داروها است. موضوعی که باید حتما به پزشک اطلاع داده شود داروهایی است که شما به عنوان بیمار در حال مصرف آن‌ها هستید.

شما می‌توانید در دکترتو از بهترین دکتر آسم و آلرژی در هر نقطه ایران که هستید، نوبت حضوری یا مشاوره‌ی تلفنی دریافت کنید. همچنین می‌توانید از دکتر مشاوره دارویی آنلاین و دکتر آسم و آلرژی آنلاین هم در دکترتو استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)