استون مارتین با یک شاسی‌بلند خشن به جنگ دیفندر می‌رود!


استون مارتین به دنبال تولید یک شاسی‌بلند خشن و پرقدرت برای رقابت با خودروهایی همچون مرسدس G کلاس و لندرور دیفندر است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، پیشنهادهای تیم طراحی استون مارتین برای این شاسی‌بلند خشن در داخل شرکت بررسی شده اما هنوز تصمیم نهایی...

استون مارتین به دنبال تولید یک شاسی‌بلند خشن و پرقدرت برای رقابت با خودروهایی همچون مرسدس G کلاس و لندرور دیفندر است.


بر اساس گزارش رسانه‌ها، پیشنهادهای تیم طراحی استون مارتین برای این شاسی‌بلند خشن در داخل شرکت بررسی شده اما هنوز تصمیم نهایی درباره تولید یا عدم تولید آن گرفته نشده است. گفته می‌شود کانسپت مربوط به این خودرو با نام “پروجکت رامبو” شناخته می‌شود، نامی که ما را به یاد نام مستعار لامبورگینی LM002 می‌اندازد.

انتظار می‌رود شاسی‌بلند استون مارتین هم همانند محصول قدیمی لامبورگینی توانایی آفرود بسیار خوب و پرفورمنسی در حد سوپر اسپرت‌ها داشته باشد. از نظر میزان لوکس بودن هم این خودرو میراث استون مارتین را به همراه خواهد داشت تا به این ترتیب بتواند قیمت بالای خود را نیز توجیه کند. لارنس استرول رئیس استون مارتین تا زمانی که از نظر تجاری موقعیت خوبی برای این خودرو متصور نباشد چراغ سبز تولیدش را صادر نخواهد کرد اما موفقیت اولین شاسی‌بلند شرکت یعنی DBX جای شکی برای استقبال از دومین قدبلند بریتانیایی‌ها باقی نمی‌گذارد. همچنین ادامه تولید مرسدس G کلاس در این چند دهه می‌تواند دلیل دیگری برای تولید شاسی‌بلند خشن استون مارتین باشد.

آفرودر مرسدس بنز محبوبیت و سوددهی بسیار مطلوبی دارد و اخیراً نیز به‌روزرسانی سنگینی را تجربه کرده و برای اولین بار نسخه برقی آن نیز در دسترس خواهد بود. گفته می‌شود شاسی‌بلند خشن استون مارتین در صورت دریافت چراغ سبز فقط به تعداد ۲۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد تا ویژگی انحصاری خود را حفظ کند. هنوز مکان تولید چنین محصولی مشخص نیست اما کارخانه تولید DBX می‌تواند گزینه بدیهی برای این کار باشد. یکی از منابع نزدیک به استون مارتین می‌گوید چنین خودروی بازار محدودی از پلتفرم مخصوص خود استفاده نخواهد کرد.

به این ترتیب شاید دومین شاسی‌بلند استون مارتین قرابت زیادی با DBX داشته باشد، خودرویی که به سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه ۸ سیلندر تولید مرسدس مجهز است. این پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو قبلا در نسخه AMG از G کلاس بکار رفته و ۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. G کلاس با این نیروگاه پرقدرت در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. قطعاً شاسی‌بلند استون مارتین نیز می‌تواند روی چنین مشخصاتی حساب باز کند.

عرضه یک شاسی‌بلند جدید با پیشرانه ۸ سیلندر هم‌راستای برنامه‌های جدید استون مارتین خواهد بود. بریتانیایی‌ها اخیراً معرفی محصول برقی خود را یک سال به تعویق انداخته‌اند زیرا تقاضا برای خودروهای درون‌سوز همچنان مناسب است. لارنس استرول اخیراً اظهار داشته تقاضای مشتریان برای خودروهای برقی آن چیزی نیست که دو سال پیش فکر می‌کردیم و به همین خاطر استون مارتین از قوای محرکه هیبریدی به عنوان پلی برای رسیدن به محصولات برقی بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ استفاده خواهد کرد. استرول گفته است:

ما حس می‌کنیم هنوز افرادی هستند که خواهان خودرویی برقی شده برای رانندگی چند ده کیلومتری در شهر با حالت برقی هستند. این افراد درعین‌حال به احساس، صدا و حس خودروهای اسپرت نیز علاقه دارند

یکی از بارزترین مثال‌ها در این زمینه مرسدس AMG است که پیشرانه ۸ سیلندر خود را به موتوری برقی در اکسل عقب متصل کرده و نسخه‌های پلاگین هیبریدی GT، SL و S کلاس را با حداکثر قدرت ۸۱۹ اسب بخار تولید نموده است. هنوز مشخص نیست آیا استون مارتین هم از این نوع قوای محرکه استفاده خواهد کرد یا خیر اما این برند فعلاً نسخه پلاگین هیبریدی DBX را تولید نکرده و فروش مدل هیبریدی ساده DBX در چین را نیز به دلیل فروش پایین متوقف کرده است.

رندر شاسی بلند جدید استون مارتین

بریتانیایی‌ها همگام با بررسی احتمال تولید یک شاسی‌بلند خشن به فکر دگرگونی در بخش محصولات اسپرت خود نیز افتاده‌اند و در ماه‌های آینده نسخه ۱۲ سیلندر جدید ونکوئیش را معرفی خواهند کرد. همچنین قرار است ابر خودروی پیشرانه وسط والهالا به عنوان اولین محصول پلاگین هیبریدی استون مارتین عرضه شود. همچنین انتظار داریم در سال آینده اولین خودروی برقی این خودروساز که احتمالاً یک جی تی قدبلند چهار نفره است رونمایی شود. استون مارتین می‌گوید در سال‌های آینده سه خودروی بدون آلایندگی دیگر را نیز تولید خواهد کرد که هریک از پلتفرم ماژولار خاص خود بهره خواهند برد و قوای محرکه آن‌ها را لوسید تأمین خواهد نمود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟