کنسول گیمینگ دستی AYANEO AIR 1S با تراشه Ryzen 7 8840U و نمایشگر OLED معرفی شد


کنسول گیمینگ دستی AYANEO AIR 1S با تراشه Ryzen 7 8840U و نمایشگر OLED معرفی شد

امروز شرکت چینی AYANEO که برای کنسول‌های گیمینگ دستی خود در سال های اخیر شناخته شده است، کنسول گیمینگ ویندوزی AIR 1S OLED را مجهز به تراشه Ryzen 7 8840U ای ام دی رونمایی کرد. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات کنسول گیمینگ دستی جدید...

امروز شرکت چینی AYANEO که برای کنسول‌های گیمینگ دستی خود در سال های اخیر شناخته شده است، کنسول گیمینگ ویندوزی AIR 1S OLED را مجهز به تراشه Ryzen 7 8840U ای ام دی رونمایی کرد. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات کنسول گیمینگ دستی جدید AYANEO می‌پردازیم.

AYANEO کنسول گیمینگ قبلی 1S 2023 خود را با نسخه جدید APU ای ام دی بروزرسانی کرده است. کنسول گیمینگ جدید 1S یک محصول نسل دوم از سری AIR است که در اولین نسخه از APU های Ryzen 5000U (Zen 3) استفاده می‌کرد. سال گذشته، این دستگاه به تراشه Ryzen 7 7840U، یک پردازنده رده بالا و کم مصرف Phoenix با 8 هسته Zen 4، ارتقا یافت.

کنسول گیمینگ دستی ayaneo

امروز، AYANEO ارتقای دیگری را برای این سری کنسول گیمینگ دستی اعلام کرد، این بار نسخه جدید AIR 1S به تراشه Ryzen 7 8840U که تقریباً با همان معماری Zen 4 طراحی شده است، مجهز می‌شود. هسته های Zen4 این APU و همچنین گرافیک داخلی Radeon 780M RDNA3 آن بدون تغییر باقی می‌مانند. با این حال، شتاب‌دهنده هوش مصنوعی AMD XDNA حاضر در تراشه جدید از نسل قبل بسیار بهتر است و اکنون تا 60 درصد سریع‌تر از سری 7000U (اکنون تا 16 TOPS) عمل می‌کند. با این وجود، این ارتقا برای کاربردهای گیمینگ خیلی هم قابل توجه نیست.

مشخصات ayaneo air 1s

وزن این کنسول گیمینگ دستی تنها 450 گرم است که عمدتاً به دلیل صفحه نمایش کوچکتر 5.5 اینچی آن است. با این وجود این نسخه نسبت به نسل قبلی خود (Ryzen 5000U) که تنها 398 گرم وزن داشت، سنگین‌تر است. برای نسخه قبلی این کنسول، AYANEO تلاش قابل توجهی را برای برجسته کردن این موضوع که دستگاه آنها سبک‌تر از کنسول گیمینگ Switch OLED است انجام داد، اما اینطور که پیداست نسخه جدید این کنسول از کنسول نینتندو سنگین‌تر خواهد بود.

کنسول گیمینگ جدید ayaneo

واضح است کنسول جدید AYANEO رقیبی برای کنسول‌های گیمینگ دستی رده بالایی مانند ROG Ally یا MSI Claw که با صفحه‌نمایش ۷ اینچی عرضه می‌شوند، نیست و سعی هم نمی‌کند که باشد. با این حال، این دستگاه های پرچمدار فاقد صفحه نمایش AMOLED هستند. AYANEO هم این واقعیت را برجسته کرده و تایید می‌کند که این یک صفحه نمایش با طیف رنگی بسیار شفاف و وضوح 1920×1080 پیکسل است.

سال گذشته یک نسخه Ryzen 7 7840U نیز در طراحی Ultra Thin با باتری کوچک‌تر و شاسی نازک‌تر هم موجود بود. در اطلاعات منتشر شده، هیچ اشاره‌ای به چنین نسخه‌ای برای مدل 8840U نشده است. AYANEO نسخه ویژه‌ای به نام AYANEO AIR 1S x Eiyuden Chronicle را معرفی می‌کند که به 100 دستگاه محدود می‌شود و با قیمتی به مراتب بالاتر از نسخه معمولی به فروش می‌رسد.

 مشخصات ayaneo air 1s

شرکت AYANEO امروز کنسول گیمینگ دستی جدید خود را فقط معرفی کرده است، بدون اینکه تاریخ عرضه یا اطلاعاتی درباره قیمت آن ارائه دهد. با توجه به ارتقاء Ryzen 7 8840U، باید انتظار داشت که قیمت آن نسبت به مدل قبلی که در ابتدایی ترین پیکربندی 899 دلار بود، گران‌تر باشد.

در همین رابطه بخوانید:

-
-
-

نظر شما در مورد کنسول گیمینگ جدید AYANEO چیست؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...