پیش بینی قیمت طلای جهانی


پیش بینی قیمت طلای جهانی

قیمت طلای جهانی در هفته گذشته افزایش یافته و از سطح 2400 دلاری عبور کرده است. به این ترتیب حالا طلای جهانی به دنبال تثبیت سطح 2400 دلاری به‌عنوان حمایت است. چشم‌انداز تکنیکال نشان از آن دارد که دیدگاه صعودی همچنان بدون تغییر پابرجاست. اظهارات مقامات فد و صورت‌جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در کنار داده‌های PMI، مهم‌ترین پارامترهای موثر بر قیمت طلای جهانی در هفته آینده است.

پیش بینی قیمت طلای جهانی

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلای جهانی در هفته گذشته، همچنان به افزایش خود ادامه داد و روز جمعه از سطح 2400 دلار عبور کرد. در نتیجه، در طول هفته تقریباً دو درصد افزایش یافت. سرمایه‌گذاران همچنان اظهارات مقامات فدرال رزرو را در هفته آینده زیر نظر خواهند داشت و به دنبال سرنخ‌های جدیدی در مورد زمان تغییر سیاست در صورت‌جلسه نشست 30 آوریل تا یکم مه خواهند بود.


منتشر شدن داده‌های اولیه شاخص مدیران خرید (PMI) بخش‌های تولیدی و خدماتی آمریکا از سوی S P Global، رویداد مهم اقتصادی هفته آینده خواهد بود.


اگر این داده‌ها کمتر از ۵۰ باشند و انقباض فعالیت‌های تجاری در بخش خصوصی را نشان دهند، ارزش دلار آمریکا می‌تواند با واکنش فوری تحت فشار فروش قرار گیرد و فرصتی برای افزایش قیمت طلا پیش آید.

از طرف دیگر، اگر نتایج PMI به شتاب گرفتن نرخِ رشد بخش خصوصی اشاره کند، احتمالاً تقاضا برای دلار آمریکا افزایش یابد.


تعدادی از اعضای فدرال رزرو در طول هفته آینده سخنرانی خواهند کرد. بر اساس ابزار FED WATCH گروه بورس شیکاگو (CME)، بازارها در حال حاضر احتمال ثابت ماندن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر را با احتمال ۳۳ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند.


بعید است مقامات فدرال رزرو به طور قطعی اعلام کنند سپتامبر زمان مناسبی برای کاهش نرخ بهره است. با وجود این اما نظرات آ‌نها در مورد چشم‌انداز اقتصادی و تحولات تورم می‌تواند بر احتمال کاهش نرخ بهره تأثیر بگذارد.

اگر سیاست‌گذاران بر لزوم مشاهده چندین گزارش مثبت ماهانه تورم قبل از تغییر سیاست تأکید کنند، معامله‌گران طلای جهانی می‌توانند احتمال کاهش نرخ بهره در سپتامبر را دوباره ارزیابی کنند و این امر به تقویت دلار آمریکا و در نتیجه محدود شدن رشد قیمت طلا کمک کند.
از سوی دیگر، اگر مقامات نگرانی خود را در مورد بازار کار ضعیف یا افزایش ابهامات مربوط به چشم‌انداز رشد اقتصادی ابراز کنند، ممکن است بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا کاهش یابد و به قیمت طلای جهانی اجازه دهد روند صعودی به خود بگیرد.


در بیانیه سیاستی که پس از جلسه ۳۰ آوریل تا یکم مه منتشر شد، فدرال رزرو اعلام کرد «در ماه‌های اخیر، پیشرفت ویژه‌ای در راستای دستیابی به هدف تورم دو درصدی، حاصل نشده است».

روز چهارشنبه، فدرال رزرو صورت‌جلسه همان جلسه (۳۰ آوریل تا یکم مه) را منتشر خواهد کرد و سرمایه‌گذاران با دقت، به نظرات سیاست‌گذاران در مورد چشم‌انداز نرخ بهره در مواجهه با آمار تورم بالای سه‌ماهه اول (سال ۲۰۲۴) توجه خواهند کرد.
اگر انتشار صورت‌جلسه نشان دهد برخی از سیاست‌گذاران به سمت یک کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ تمایل دارند، ممکن است ارزش دلار آمریکا تقویت شود.

از طرف دیگر، اگر گزارش حاکی از آن باشد که سرمایه‌گذاران همچنان موافق کاهش نرخ بهره بیش از یک بار هستند، قیمت جهانی طلا می‌تواند روند صعودی خود را ادامه دهد./تجارت نیوز


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پرسپولیس برای پروفایل | 110 عکس نوشته زیبا برای هواداران پرسپولیسی