اوسمار نیاز به دستیاران قوی‌تری دارد/ شافعی: خدابنده‌لو از قوطی بیرون بیا!


اوسمار نیاز به دستیاران قوی‌تری دارد/ شافعی: خدابنده‌لو از قوطی بیرون بیا!

هافبک میانی سابق پرسپولیس می‌گوید برای انسجام و ضرباهنگ بهتر خط میانی این تیم بهتر است محمد خدابنده‌لو از قید و بندهای تاکتیکی خلاص شود.

به گزارش "ورزش سه" محمود شافعی، هافبک اسبق پرسپولیس که سابقه پنج فصل حضور در این تیم را دارد، به نکته جالب توجهی درباره کورس قهرمانی اشاره کرده و می‌گوید: پنج فصل در پرسپولیس حضور داشتم و با مربیانی مانند استانکو، مت کوویچ و درخشان کار کردم. در این سال‌ها قهرمانی‌های متعددی کسب کرده‌ام و با تجربه‌ای که در پرسپولیس در مدت زمان حضورم داشتم باید بگویم هر گاه این تیم به لحاظ جدولی تحت فشار بوده و شرایط قهرمانی‌اش سخت‌تر بوده بهتر جنگیده و قهرمان شده به همین دلیل با توجه به تجربه خودم باز هم به پرسپولیس و موفقیتش خوشبینم.

هافبک اسبق پرسپولیس در ادامه به یکی از مشکلات فنی این تیم اشاره کرده و می‌گوید: خط هافبک پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد اما به نظرم این خط انسجام لازم را ندارد. ضرباهنگ هر تیمی به توان بالای هافبک‌های این تیم وابسته است در حالی که ما در پرسپولیس می‌بینیم در عملکرد خط میانی نوسان وجود دارد. به نظر من بهتر است جدا از سروش، بازیکنی مثل خدابنده‌لو از قوطی تاکتیکی درآمده و با دادن شرح وظیفه، با توجیه کردن و توان فنی‌اش از او بیشتر و بهتر بازی بگیرند. سروش و ریگی هم باید تعیین‌کننده‌تر بازی کنند و کیفیت بازی تیم‌شان را ارتقا بدهند تا تیم شاداب‌تر و مقتدرتر بازی کرده و از ضرباهنگ بهتری برخوردار شود.

2023427

شافعی در خصوص اوسمار هم می‌گوید: اوسمار جزء مربیانی بوده که در همین مدت زمان حضورش در فوتبال ایران و پرسپولیس به سهم خودش تأثیر‌گذار بوده دقیقاً مانند خمس و چند مربی دیگر که تأثیر خوبی در فوتبال ما داشتند اما در پرسپولیس به نظرم باید دستیاران قوی‌تری به لحاظ کاریزما و امور فنی داشته باشد تا برای فصل آتی بیشتر بتوانند به او کمک کنند. قبلاً مربیانی مثل کریم باقری یا حمید مطهری در پرسپولیس دستیار بودند و برای اینکه کار اوسمار بیشتر نتیجه بدهد باید مربیانی از این دست را به پرسپولیس آورد.

هافبک اسبق پرسپولیس درباره بازی مقابل شمس آذر و اینکه گفته می‌شود سخت‌ترین بازی سرخ‌ها در سه هفته پایانی است هم می‌گوید: سعید دقیقی تیمی جوان و دونده را در اختیار دارد اما با وجود این پرسپولیس ثابت کرده در بازی‌های خارج از خانه راحت‌تر کار کرده و نتیجه می‌گیرد. به همین دلیل شمس آذر نمی‌تواند سد راه پرسپولیس شود. به نظرم اگر بازیکنان پرسپولیس در حد خودشان ظاهر شوند این تیم می‌تواند بهترین نتیجه را بگیرد چه بسا که دیدیم پرسپولیس ده نفره هم نساجی را شکست داد.

او ادامه می دهد: قرعه استقلال هم اصلاً راحت نیست و این تیم مقابل نساجی که خطر سقوط دارد اصلاً بازی آسانی ندارد. گل گهر هم با برد پرگلی که مقابل هوادار کسب کرد شرایط خیلی خوبی دارد و به نوعی احیا شده و اصلاً حریف آسانی برای استقلال نخواهد بود. پیکانی که خودش خطر سقوط دارد هم در هفته پایانی حریف خیلی سرسختی برای استقلال خواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟