استادیوم 45 هزار نفره بن‌سلمان در ارتفاع 200متری «قیدیا»/ عکس


استادیوم 45 هزار نفره بن‌سلمان در ارتفاع 200متری «قیدیا»/ عکس

شاهزاده سعودی در کنار شهر رویایی خود نئوم، هر بار از چیزی جدید رونمایی می‌کند. «قیدیا» هم درست مانند نئوم، از آن دسته پروژه‌های میلیارد دلاری شگفت‌انگیز عربستان است.

تینا مزدکی_ شهر قیدیا که در فاصله ۴۰ دقیقه‌ای از شهر ریاض، در میان کوه‌های طویق واقع شده است، ترکیبی فراموش‌نشدنی از ورزش، سرگرمی و فرهنگ را ارائه می‌دهد.

این سرزمین عجایب که ۳۶۰ کیلومتر طول دارد، علاوه بر اینکه یک سایت توریستی محبوب است، خانه بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر خواهد بود. این شهر برای هر سلیقه‌ای و با ۲۵ منطقه جذاب، ساخته شده است. تجربیاتی که شهر قیدیا ارائه می‌دهد همان چیزی است که مردم را واقعا هیجان زده می‌کند. تجربه‌های هیجان انگیز این شهر را می‌توان با ۲۷ جاذبه پراکنده در ۱۲ پارک موضوعی متمایز بدست آورد.

استادیوم ۴۵ هزار نفره بن‌سلمان در ارتفاع ۲۰۰متری «قیدیا»/ عکس

این جاذبه‌ها همراه با محیط طبیعی خیره‌کننده‌شان، بزرگترین خوشه جاذبه‌های توریستی در جهان را تشکیل می‌دهند. فعلا در مورد جادبه‌های این شهر اطلاعات کمی در دسترس است با این حال پارک آبی آکوارابیا یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر خواهد بود. پارک آبی آکوارابیا شهر قیدیا قرار است بزرگترین پارک آبی خاورمیانه و اولین پارک آبی در عربستان سعودی باشد. ۲۲ سواری و جاذبه در وسعت ۲۵۰۰۰۰ متر مربع گسترده خواهند شد که چهار مورد از آن‌ها رکوردها را خواهند شکست.

یکی دیگر از جاذبه‌های قیدیا، پارک موضوعی دراگون بال است که شامل هفت منطقه مختلف است و ۵۰۰۰۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد. از سیاره Beerus تا Kame House، بازدیدکنندگان از زمان ورود به پارک به طور کامل در جهان Dragon Ball غوطه‌ور خواهند شد.

استادیوم شاهزاده محمد بن سلمان نیز با ۴۵۰۰۰ صندلی که بر فراز صخره‌ای به ارتفاع ۲۰۰ متر قرار دارد، قصد دارد به عنوان زمین خانگی برای باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر عربستان سعودی الهلال و النصر خدمت کند.

منبع: thenews

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908036

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سازنده برج خلیفه آسمان‌خراش را به باتری تبدیل می‌کند!