دستمزد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان دولتی کمتر از کرایه راننده اسنپ است/هر جراحی 60 هزار تومان!


دستمزد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان دولتی کمتر از کرایه راننده اسنپ است/هر جراحی 60 هزار تومان!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احسان جانقلی شایع ترین بیماریهای مغز و اعصاب را دیسکوپاتی ها نام بردند.دیسکو پاتی، ناراحتی های ستون فقرات هم در ناحیه کمر و هم در ناحیه گردن را در بر می...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احسان جانقلی شایع ترین بیماریهای مغز و اعصاب را دیسکوپاتی ها نام بردند.دیسکو پاتی، ناراحتی های ستون فقرات هم در ناحیه کمر و هم در ناحیه گردن را در بر می گیرد.این بیماری مستقیماً به سن، کار، وزن، سبک زندگی و ژنتیک بستگی دارد. برای دیسکوپاتی، درمان دارویی نداریم. درمان این بیماری مستقیماً با اصلاح سبک زندگی که یک کار بسیار تخصصی میباشد، ارتباط دارد.

وی ادامه داد: فراگیری این بیماری در جمعیت زنان و مردان بیشتر در سن بالاتر از 45 سالگی رخ می دهد. در خانم ها بعد از سن یائستگی با توجه به پوکی استخوان بیشتر شایع است.

جانقلی اصلاح سبک زندگی و ورزش کردن را بهترین راه پیشگیری از این بیماری دانست. با چند ورزش ساده مانند شنا رفتن یا درازو نشست و کاهش وزن کمک زیادی به کم کردن ابتلا به این بیماری را می کنیم.

وزارت بهداشت و رسانه ها در آموزش نادرست سبک زندگی مقصرند

وی با عنوان این مطلب که طب سنتی قاتل کار و تخصص جراحی مغز و اعصاب است، گفت : واقعیت این است که هم وزارت بهداشت و هم رسانه در آموزش صحیح و اصلاح سبک زندگی به مردم بسیار مقصر است. در واقع هیچ آموزشی در این راستا انجام نمی شود. طب سنتی قاتل کار و تخصص ما هست. بیماری که با دیسک پاره به جراح مراجعه می کند و قطعاً نیاز به جراحی دارد، وقتی توصیه به جراحی می شود بیمار با توجه به درمانگر طب سنتی اصرار به حجامت می کند.‌‌ مشکل در عدم اطلاع رسانی در رسانه ها برای کاهش بیماری های ستون فقرات است.

دیسکوپاتی بین شاغلان دامداری،کشاورزی و معدن بیشتر است

جانقلی مشاغل و آب و هوا را هم در این بیماری بی تاثیر ندانست. وی ادامه داد: در استان هایی که مشاغل دامداری و کشاورزی و معدن انجام می دهند و دارای آب و هوای گرم وخشک هستند این بیماری در تعداد افراد بیشتری دیده می شود. کمترین هزینه ایی که برای این بیماری می پردازیم ورزش کردن است.

وی با عنوان این مطلب که امکانات بیمارستانی در جراحی مغزواعصاب در همه استان های ایران یکسان است، افزود: امکانات در بیمارستان های دولتی برابر با بیمارستان های خصوصی است. تفاوت فقط در توان نوبت دهی در بیمارستان های دولتی است یعنی جراح هست، امکانات بیمارستانی هم هست اما تعداد بیمار بیشتر از ظرفیت پذیرش است.

در حال حاضر کمترین تعداد جراح را در رشته مغز و اعصاب در ایران داریم

وی ادامه داد: ما در حال حاضر کمترین تعداد جراح را در رشته مغز و اعصاب در ایران داریم، اما مشکل کمبود جراح مغز و اعصاب در بیمارستان های دولتی نیست. مشکل در پرداخت دستمزد جراحان مغز و اعصاب در بیمارستان های دولتی هست. گاهاً برای جراحی چند ساعته دستمزد شصت هزار تومانی البته با توجه به معوقات پرداختی بعد از یکسال دریافت کرده ام.که این مبلغ برابر با کرایه نقدی دریافتی، راننده اسنپی که بیمار را به بیمارستان رسانده ، هم برابری نمی کند.در واقع اگر شخصی در بیمارستان دولتی 5میلیون تومان هزینه بیمه به بیمارستان پرداخت میکند این مبلغ هزینه هتلینگ بیمارستان (خدمات حاشیه ایی)، است.گاهاً بالاترین سطح جراحی مغزو اعصاب با 15 ساعت زمان عمل، دستمزد یک میلیونی توسط جراح متخصص دریافت شده است. اگر تعداد جراحان مغزو اعصاب را 200نفر در نظر یگیریم شاید 50جراح که قطعاً در آمدشان از غیر از پزشکی است و پست های سیاسی دارند از درآمد فعلی خودشان راضی باشند.


دستمزد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان دولتی کمتر از کرایه راننده اسنپ است/هر جراحی 60 هزار تومان!

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای وجود قرص برنج در کیک؛ دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد