سر هفتم اژدها در فوتبال ایران


سر هفتم اژدها در فوتبال ایران

پرونده فساد در فوتبال ایران وارد فاز تازه ای شده و امیدواریم به زودی در این رابطه به طور کامل شفاف سازی شود.

دادگستری استان کرمان و نهادهای امنیتی با ورود به مقوله فساد و رشوه در فوتبال ایران ، راه را در این زمینه باز کردند و اجازه ندادند همه چیز در تاریکخانه ای که از مدت ها قبل شائبه هایی درباره اش وجود داشت خاک بخورد.

این مسئله جای تشکر و قدردانی دارد؛ اگرچه باید پیرامون ماجرای فساد در فوتبال نکته های تازه ای هم مطرح شود. دو مسول مهم و تعیین کننده در کمیته داوران و سازمان لیگ که قلب تپنده فدراسیون محسوب می شوند از سمت های خود برکنار شده اند و به صورت جسته و گریخته، از خبرنگاران خاطی هم در این زمینه نام برده می شود.

سوال این است که در پایان این پرونده و پس از قطعی شدن همه این احکام، آیا افکار عمومی نباید از ابعاد مختلف این داستان باخبر شود؟ آیا این حق اهالی فوتبال ایران نیست که بدانند آنچه اتفاق افتاده اساسا چه بوده و در کل چه شده که پای عده ای از چهره های فوتبالی به دادگاه و میز بازجویی باز شده است؟ این بی خبری و اعلام اخبار به صورت قطره چکانی، مسلما بر تاریکخانه فوتبال، نور نمی تاباند.

در حال حاضر باتوجه به توضیحات دادگستری کرمان ، فقط می دانیم اتفاق تلخی در یکی از تیم های لیگ برتری رخ داده که در حال بررسی است و سکه هایی هم در این میان رد و بد شده اما افکار عمومی مسلما نمی داند اصل داستان چه بوده است؟ شائبه بزرگی که امروز ایجاد شده، می تواند خیلی چیزها را زیر سوال ببرد؛ اما اصل مطلب این است که بسیاری از مسائل از دید مردم پنهان شده و امروز مسولان مربوطه که وارد این پرونده شده اند باید به شهروندان ما اطلاعات دقیق بدهند و فوتبالدوستان را بابت آنچه اتفاق افتاده آگاه کنند.

امروز در دنیایی زندگی می کنیم که جرم سپ بلاتر و میشل پلاتینی به صورت رسمی در فوتبال اعلام می شود. به عبارت بهتر، فیفا به عنوان نهاد تصمیم ساز در فوتبال جهان هم از چنین اتهاماتی مبرا نیست و این مسئله به صورت رسمی اعلام و چهره های مشهور از سمت هایشان برکنار می شوند؛ حتی در روزی که پلیس از آنها بازجویی می کند، همه رسانه ها از این اتفاق مطلع می شوند. حالا که مسولان قوه قضاییه و دست اندرکاران نهادهای امنیتی به ماجرای فساد در فوتبال ایران ورود کرده اند، چه خوب است که به زودی هر آنچه هست و نیست را به افکار عمومی اعلام کنند.

فوتبال

مردم دوست دارند بدانند در این مدت چه شده و چه اتفاقی افتاده که عده ای دست به دست هم دادند تا یک باشگاه لیگ برتری، این گونه در مظان اتهام قرار بگیرد. آن مدیرانی که در فدراسیون فوتبال مرتکب تخلف شده اند یا خبرنگارانی که دستشان به رشوه گیری آلوده شده، دقیقا چه جرمی را مرتکب شده اند؟ امیدواریم روزی با اسم و مشخصات کامل، همه این تخلفات برای افکار عمومی که عاشقانه فوتبال را دوست دارند شفاف سازی شود و برخورد با خاطیان هم به نحوی باشد که متخلفان برای هر گونه اقدامی در آینده، دست و پایشان بلرزد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تسلیت سرلشکر سلامی در پی عروج سردار «عبد الرسول قضاوی»