به لطف هزینه‌های سرسام‌آور اسنپدراگون 8 نسل 4 پرچمداران اندرویدی گران‌تر از قبل می‌شوند!


به لطف هزینه‌های سرسام‌آور اسنپدراگون 8 نسل 4 پرچمداران اندرویدی گران‌تر از قبل می‌شوند!

به نظر می‌رسد که هزینه تولید پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 باز هم افزایش یافته و شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند نیز مجبور خواهند بود به لطف افزایش هزینه ویفر این تراشه، پرچمداران نسل بعدی مجهز به این SoC قدرتمند را گران‌تر از قبل به فروش...

به نظر می‌رسد که هزینه تولید پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 باز هم افزایش یافته و شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند نیز مجبور خواهند بود به لطف افزایش هزینه ویفر این تراشه، پرچمداران نسل بعدی مجهز به این SoC قدرتمند را گران‌تر از قبل به فروش برسانند.

کوالکام در حال آماده شدن برای شکست رقبا با پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 4 است، تراشه‌ای که قرار است در ماه اکتبر به طور رسمی معرفی شود. این SoC جدید به طراحی CPU جدید و هسته‌های سفارشی Oryon مجهز خواهد شد. با این حال، این تغییرات مثبت احتمالاً برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هزینه چشمگیری به همراه خواهد داشت.

مشابه آنچه در تراشه‌های سری M اپل شاهد آن بودیم، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 از فناوری تولید پیشرفته 3 نانومتری شرکت TSMC (N3E) بهره‌مند خواهد شد. این اولین باری است که کوالکام از فناوری 3 نانومتری برای SoC های خود استفاده می کند؛ گرچه این فناوری جدید بهبود بهره‌وری انرژی و عملکرد را به همراه خواهد داشت، اما منجر به هزینه‌های تولید بالاتر نیز می‌شود.

پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 4

به گفته یکی از افشاگران مطرح دنیای فناوری به نام Digital Chat Station، قیمت ویفرهای مرتبط با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 به شدت افزایش یافته و این مسئله تاثیر مستقیم بر هزینه نهایی SoC مورد بحث می‌گذارد.

هزینه ساخت پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 بیشتر شد

به گزارش Gizmochina، وی با انتشار پست جدید در رسانه اجتماعی Weibo توضیح داد که افزایش قیمت چندان تعجب‌آور نیست، چرا که شرکت کوالکام پیش از این اعلام کرده بود که استفاده از هسته‌های سفارشی Oryon منجر به افزایش قیمت پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 می‌شود.

هزینه ساخت پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4

این افزایش قیمت می‌تواند تأثیری دومینویی بر بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد. با یک پردازنده گران‌تر، سازندگان گوشی هوشمند مجبور می‌شوند پیکربندی کلی دستگاه‌های خود را به دقت در نظر بگیرند تا قیمت رقابتی محصولات خود را حفظ کنند.

هزینه ساخت پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4

به عنوان مثال، گوشی Redmi K70 Pro که سال گذشته عرضه شد، علی‌رغم در اختیار داشتن پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل یکی از مقرون به صرفه ترین پرچمداران بود. با این حال با اسنپدراگون 8 نسل 4 گران‌تر، دستیابی به قیمت مشابه برای جانشین آن می‌تواند برای شرکت‌هایی مانند شیائومی چالش برانگیز باشد.

در همین رابطه بخوانید:

- اسنپدراگون 8 نسل 4 با یک خنک‌کننده مناسب غوغا به پا می‌کند
- برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به یک نیروگاه برق هسته‌ای نیاز خواهید داشت!

شایان ذکر است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز چندان ارزان نبود و طبق گزارش‌های موجود، هر تراشه چیزی حدود 200 دلار هزینه به همراه داشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قانون ممنوعیت تیک‌تاک در ماه سپتامبر در دادگاه بررسی می‌شود