شیر فندق میان وعده ای مقوی برای ورزشکاران


شیر فندق میان وعده ای مقوی برای ورزشکاران

ورزشکاران معمولا برای تامین نیازهای ضروری بدن خود باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند که می‌توان گفت شیر فندق با توجه به خواص و مزایای خوبی که برای آن‌ها به‌دنبال دارد یک میان‌وعده قوی به‌شمار می‌رود.

ورزشکاران معمولا برای تامین نیازهای ضروری بدن خود باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند که می‌توان گفت شیر فندق با توجه به خواص و مزایای خوبی که برای آن‌ها به‌دنبال دارد یک میان‌وعده قوی به‌شمار می‌رود.

برای کسانی که می‌خواهند غذاهایی با حجم کم اما مقوی را مصرف کنند به‌طور حتم ترکیب شیر با فندق بسیار مناسب است و در تامین انواع مواد مفید و مورد نیاز بدن به آن‌ها کمک می‌کند.

ارزش غذایی بالا در شیر فندق

فندق نوعی آجیل است که در شرایط آب‌وهوایی خاصی پرورش داده می‌شود و سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد و املاح معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مفید دیگری است که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند.

از ترکیب این میوه خشک با شیر یک نوشیدنی بسیار سالم و مقوی تهیه می‌شود که به‌طور کلی برای تمامی افراد به‌ویژه ورزشکاران مناسب است و بر روی سلامت ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، دستگاه گوارش و قلب تاثیر می‌گذارد.

چرا مصرف شیر فندق مهم است؟

دلایل متعددی را می‌توان در نظر گرفت که نشان می‌دهد استفاده از این ماده غذایی برای اغلب افراد ازجمله بدنسازان مفید واقع می‌شود که برخی از مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

  • مشخصات تغذیه‌ای: شیر فندق منبعی غنی از مواد مغذی ضروری ازجمله ویتامین‌ها، منیزیم و چربی‌های سالم است که آن را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی تبدیل می‌کند. محتوای کم کربوهیدرات در این نوشیدنی نیز، گزینه‌ای مطلوب برای کسانی خواهد بود که بر مصرف قند خود نظارت دارند.
  • طعم عالی: شیر فندق علاوه بر فواید مربوط به سلامتی، به‌خاطر بافت خامه‌ای و طعم عالی خود پرطرفدار است. شما می‌توانید این یک ماده را همراه با قهوه و اسموتی‌ها نیز میل کنید و تغییری لذیذ در دستورالعمل‌های روزمره خود به‌وجود آورید.
  • فواید رژیمی: هر فردی اعم از ورزشکار، گیاه‌خوار و افراد عادی می‌توانند برای ارتقای ارزش غذایی رژیم خود، مصرف این نوشیدنی را در برنامه روزانه قرار دهند.

خواص مهم شیر فندق برای ورزشکاران

ترکیبات موجود در آجیل‌ها بدون شک به‌دلیل برخوداری از اسیدهای چرب غیراشباع یکی از بهترین مواد خوراکی برای ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی است که خواص بسیار خوبی برای آن‌ها به‌دنبال دارد.

این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌های A، B، D، C و E، امگا 6 و 9، آهن، کلسیم، زینک، پتاسیم، فسفر، منگنز، سدیم، پروتئین، کربوهیدرات و فیبر است که اطلاع از این موارد به شما ثابت می‌کند گنجاندن شیر فندن در برنامه غذایی اهمیت بالایی دارد.

شیر فندق به‌عنوان یک جایگزین عالی برای لبنیات سنتی ظاهر شده و ذائقه بسیاری از افرادی را که به‌دنبال حفظ سلامت هستند یا به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند، به یک اندازه مجذوب خود می‌کند. این نوشیدنی لذیذ با مشخصات غذایی غنی و طعم آجیلی، نه‌تنها یک خوراکی خوشمزه است، بلکه یک ترکیب مفید برای تندرستی به‌شمار می‌رود.

بیایید جذابیت منحصربه‌فرد و فواید بی‌شمار استفاده از شیر فندق در برنامه غذایی روزانه را بررسی کنیم که باید گفت برخی از مهم‌ترین خواص این ترکیب شامل موارد زیر هستند.

2

عضله‌سازی با مصرف شیر فندق

زمانی که درباره وجود مقدار مناسبی از مواد و املاح مفید در شیر فندق صحبت می‌شود یعنی اینکه با مصرف این نوشیدنی می‌توان ترکیبات اصلی و مورد نیاز بدن را برای انجام فعالیت‌های ورزشی به‌دست آورد.

معمولا کسانی که به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند در مقایسه با دیگر افراد نیازهای بدنی متفاوتی دارند و باید مقدار پروتئین و کالری در دسترس خود را افزایش دهند تا در هنگام افزایش سوخت‌وساز بدن، نیاز آن‌ها را به‌خوبی برطرف کند.

هدف اصلی ورزشکاران حرفه‌ای در کنار حفظ سلامت، تقویت هرچه بیشتر عضلات بدن است که برای این منظور باید مقدار مناسبی از مواد مفید همچون شیر فندق را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

در این نوشیدنی مفید مقادیر کافی از منیزیم وجود دارد که در جذب بهتر کلسیم به بدن کمک می‌کند و در تقویت عضله‌ها نیز تاثیر خوبی دارد. البته باید برای دستیابی به این نتیجه، براساس یک برنامه منظم پیش بروید.

انرژی‌زایی شیر فندق برای ورزشکاران

ورزشکاران باید میزان انرژی در دسترس خود را به‌صورت روزانه تنظیم کنند تا درحین انجام فعالیت‌های سنگین دچار مشکل و آسیب خاصی نشوند، ازاین‌رو مصرف مواد خوراکی که کیفیت لازم را داشته باشد امری ضروری است.

شیر فندق با برخوداری از مقادیر کافی کالری و چربی‌های غیراشباع این قابلیت را دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن بخشی از انرژی مورد نیاز برای بدن ورزشکاران را تامین کند.

مصرف روزانه این نوشیدنی به‌عنوان یک میان‌وعده، به هضم بهتر غذا کمک می‌کند، انرژی کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود که تا چند ساعت احساس سیری داشته باشید و به‌طور کلی این موارد روی حفظ تعادل وزن موثر هستند.

جلوگیری از گرفتگی عضلات درحین ورزش با مصرف شیر فندق

یکی از مسائلی که ورزشکاران معمولا با آن مواجه می‌شوند، ایجاد تنش و گرفتگی عضلات بوده که باید گفت شیر فندق به‌دلیل اینکه منبعی سرشار از منیزیم است در جلوگیری از این مشکل به افراد کمک می‌کند.

وجود کلسیم، پتاسیم و منیزیم در ترکیبات این نوشیدنی خوش‌طعم و مفید از سری عواملی است که باعث می‌شود تا ورزشکاران بعداز انجام فعالیت‌های سنگین و سخت، کم‌تر احساس خستگی کنند و دچار گرفتگی عضلات نشوند.

تامین ویتامین‌های ضروری برای ورزشکاران با مصرف شیر فندق

با خوردن شیر فندق شما می‌توانید بسیاری از ویتامین‌های ضروری بدن را تامین کنید که هرکدام از آن‌ها تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی بر روند سلامت و تقویت بدن دارند و عبارت‌اند از:

  • A: مصرف مقادیر مناسبی از این ویتامین باعث می‌شود تا تولید گلیکوژن در بدن افزایش پیدا کند که برای تامین انرژی ماهیچه‌ها و تقویت آن‌ها اهمیت دارد.
  • B: این ماده نیز به عملکرد بهتر بدن و رشد مناسب عضلات کمک زیادی می‌کند.
  • C: ویتامین سی نوعی آنتی‌اکسیدان قوی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن ورزشکاران موثر واقع می‌شود.

شما می‌توانید خیلی راحت و سریع این نوشیدنی خوش‌طعم و مقوی را در خانه آماده کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید که البته در هنگام خرید فندق مورد نیاز خود باید به تازگی و قیمت فندق توجه زیادی داشته باشید.

3

جمع‌بندی

وعده‌های غذایی ورزشکاران باید شامل موادی باشد که علاوه‌بر تامین انرژی مورد نیاز آن‌ها به حفظ سلامت کلی بدن و همچنین تقویت عضلات نیز کمک کند که دراین‌بین شیر فندق به‌عنوان یکی از نوشیدنی‌های بسیار مفید شناخته می‌شود.

با مصرف این نوشیدنی به‌عنوان یک میان‌وعده، می‌توان انتظار داشت که املاح و ترکیبات بسیار خوبی همچون منزیم، کلسیم، آهن، انواع ویتامین‌ها، پروتئین، کالری و چربی‌های غیراشباع در دسترس بدن قرار گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویدئو/ وقتی گربه dsh و دلفین باهم بازی می کنند!